2013-05-30, 09:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag vet inte om det stämmer men allt handlar om 21.00. Det har sagts så i tråden,
inte i media vad jag minns eftersom jag följer media mer än tråden.

Jag är inte rätt person att diskutera familjesituationen med eftersom jag tidigt
låste mig vid att detta är en familjesituation och fortfarande anser jag att Mamman är speciell.
Jag tog till mig ett PM som en skribent leverera om att Fanta inte är VB:s Mamma
för att kunna släppa hennes egendomliga beteende i början av försvinnandet.

Men nu figurerar Fanta i reportage i media och efterlyst säger sig fått info om VB:s familj,
vilket gör att jag landar på ruta ett igen. Efter ett inlägg skrivet av mig igår
så fick man det bekräftat att tråden inte är redo för annat än KJ,MB eller AN.

Det är ju redan klarlagt att hon är mamman, så ditt PM är desinformation.

Just nu finns en person häktad och vilka bevis som finns eller inte finns vet vi inte ännu. Trist och vända ut och in på de sörjande föräldrarna i detta skede om det sedan visar sig att misstankarna mot KJ inom 4 dagar höjs till sannolika.
Citera
2013-05-30, 09:34
Medlem
lilltoes avatar
Något i mitt inre håller envist fast vid att något har hänt henne här. Finns det en möjlighet att hennes mobil har kontakt med Sävastmasten/masterna om mobilen går sönder här?

http://maps.google.se/maps?q=Flottiljv%C3%A4gen+4,+Boden&hl=sv&ie=UTF8&l l=65.798836,21.695938&spn=0.009113,0.027595&sll=65 .7978,21.691273&sspn=0.009113,0.027595&oq=Flottilj v%C3%A4gen+4,+Boden&t=h&hnear=Flottiljv%C3%A4gen+4 C,+961+43+Boden&z=15&layer=c&cbll=65.798852,21.696 212&panoid=YZv_qOJY9rfGXjSk37pdlQ&cbp=12,90,,0,0

Jag tror hon har blivit påkörd någonstans här och med tanke på hur hon hittas, av någon som hatade henne. Det tar inte många minuter för VB att komma hit och speciellt inte om det kanske är någon hon ska möta, eller chans att få syn på utmed vägen hem.
Citera
Medlem
Om det här med ansiktet är sant. Kan det då vara någon slags thai-hämnd? Någon som förlorat ansiktet pga VB vill "ta ansiktet från VB"?

Och styvpappan, varför gräver ingen i det spåret? Vad är han för en människa? Ingen som känner honom?
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Orkade hon med det tycker du, hon bröt ju ihop.

Hur hade det sett ut här i tråden om hon inte hade medverkat.
Hon såg ut att inte orka nej!
Men jag är själv mamma å den reaktionen hon visade upp kändes väldigt mycket som spel för galleriet!
Jag tror faktiskt inte många föräldrar skulle vilja stå så där om det inte var så att det var uppmärksamheten de var ute efter!
Citera
2013-05-30, 09:35
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är det för en uppgift, var kommer den ifrån?

Jag har läst den nånstans i tråden men hittar den ej nu.
Det närmsta jag kommer är ett inlägg av Cinnabar 23/5 som tydligen också läst detsamma:
'
Mmm. En jävligt sjuk far? Man vet inte hur det...

Mmm. En jävligt sjuk far? Man vet inte hur det här ligger till... jag funderar hela tiden på det där som någon skrev om att KJs far inte varit snäll mot VB. Hoppas att personen återkommer och berättar mer
.
Citera
2013-05-30, 09:35
Medlem
Det förvånar lite att omdömet om KJ, som gavs av en kompis i Efterslyst, skiljer sig så pass från den bild som slagit rot här på fb.
Enligt redaktionen skulle KJ även ha gått ut 9:an med riktigt hyfsade betyg.

Alla som fällt uttalanden om KJ kan inte tala sanning och det är inte bra för tråden.
Citera
2013-05-30, 09:36
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Enligt en uppgift från mamman så kan man tolka att första gången hon ringde så gick signaler fram, efterföljande samtal gick inte fram då telefonen är avstängd.

Men inget av detta är bekräftat.

Och ändå dröjer det flera dagar innan hon anmäler sin dotter saknad!
Antagligen visste VB mamma om att VB gjort polisanmälningar och borde väll med vara mer på sin vakt om dottern ej svarar i telefonen??
Citera
2013-05-30, 09:36
Medlem
Vem har vallats på fp1 och fp2?
Citera
2013-05-30, 09:38
Moderator
OYs avatar
Om de nio knivhuggen inte beror på en djävulskt sinnad satanist så tycker iaf jag att nio knivhugg tyder på ett fruktansvärt hat, ett raseri, besinningslöst,mer våld än vad som krävs för att döda. Den makabra styckningen med arrangerade kroppsdelar tyder på att GM ville skända kroppen, åter igen ett inneboende hat hos GM, varför?

Varför skulle KJ ha det hatet mot VB, de skulle ju träffas, och det tror jag inte att VB skulle gått med på om det finns något otalt dem emellan. Ett sådant hat uppstår väl inte bara sådär, de har ju trots allt varit tillsammans tidigare.

Vem kan ha hatat VB så att man begår detta bestialiska brott?

EDIT;Om det inte handlar om ett sexualsadistiskt dåd så bör VB ha gjort GM något fruktansvärt ont för att förtjäna detta.
Citera
2013-05-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Exakt! Jag har hela tiden trott att han är inblandad tillsammans med KJ, men jag verkar vara ensam om den teorin.

Nej, du är inte ensam om den teorin. Jag har funderat en del på att OM gm är Kj, så kan han ha brutit ihop och ringt pappa. Bara en tanke. Jag tror inte på satanister eller riter, och jag har inte sett några bokstäver i blod eller annan vätska. Jag tror på ett dråp i effekt, och att gm fick hjälp på ett klumpigt, ovant sätt att göra sig av med kroppen.
Citera
2013-05-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är det för en uppgift, var kommer den ifrån?

Det var akrobaten som tjatade om att KJs farsa skulle ha varit elak mot VB när hon var tillsammans med KJ...så det kan vi väl ta med en nypa.....
Citera
2013-05-30, 09:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Hon såg ut att inte orka nej!
Men jag är själv mamma å den reaktionen hon visade upp kändes väldigt mycket som spel för galleriet!
Jag tror faktiskt inte många föräldrar skulle vilja stå så där om det inte var så att det var uppmärksamheten de var ute efter!

Hon kanske upplevde att hon inte hade något val, jag menar idioten till kommunalråd med flera var där och jag kan mycket väl tänka mig att hon kände sig tvungen när manifestationen gick ut på att ge stöd till de anhöriga.

Personligen anser jag att de kunde ha väntat med denna tillställning tills begravningen.

Inte speciellt, thailändare har andra kroppspråk och andra sätt att visa sin förtvivlan är blygsamma och försiktiga svenskar som inte vill sticka ut.

Nej, jag tror hon var förtvivlad och att hon även inte hade lust att medverka heller, men kände att hon inte hade något val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in