2013-05-25, 10:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här är om en präst som gjorde nio punkteringar över hjärtat på en nunna han mördat. Som en demonisk symbol. Ett upp och nedvända crusifix

http://www.nydailynews.com/news/justice-story/justice-story-killer-priest-murders-nun-chapel-sacristy-leaves-demonic-stab-pattern-heart-article-1. 1162927

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Margaret_Ann_Pahl
Citat:
Among 31 stab wounds, nine punctures over her heart formed the outline of an inverted Crucifix, a demonic symbol.
Expressen säger att "huggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord".
Citera
2013-05-25, 10:38
Medlem
Borghesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
När man gör det är 3:e träff wiki
http://sv.wikipedia.org/wiki/Satanic_ritual_abuse

Den artikeln inleds med:
Sedan 9 hugg?
Ett pentagram t.ex blir 10 hugg, eller har ngn en ide om hur 9 hugg bildar ett ritualmordsmönster?
Frågan är om GM gillar Slipknot. Det skulle kunna vara ett nonagram som avses.
http://www.slipknot-metal.com/main.php?sk=nonagram
Citera
2013-05-25, 10:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia
Man kan inte bilda en niouddig stjärna med nio knivhugg. Gör man bara uddarna blir det en cirkel.
Citera
2013-05-25, 10:42
Medlem
Utsvävningar blir ju såklart följden här, det förstår väl jag med, men vissa inlägg känns som himla osannolika.
Ska vi prata rituellt så får jag snarare idéen om att KJ kanske ville leda tankarna just på detta spåret, därav det märkliga märket.
Resten av kroppen kändes ju bara "bortslängd" eller ja, dold. Inget rituellt med den biten kan jag tycka....
Citera
2013-05-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Jag tycker att man ska vara skeptisk till statistiken som en hjälpande faktor i brottsutredningar. Självfallet ska man dock ha den i åtanke.
Rationella antaganden å sunt förnuft uppbackad med säkerställda uppgifter från utredarnas sida, anser jag stämma in bättre med verkligheten.
Bara för att det finns statistik som talar för att rituella mord begås av gärningsmän som inte känner brottsoffret, så kan man inte utesluta att GM och BO kände varandra.
OM... motivet nu var ett rituellt mord, skall tilläggas.

Det finns också statistik som talar för KJ som gm:

Vanligast är att gm känner det kvinnliga mordoffret. Vanligaste mordvapnet är kniv.
Det är vanligt att gm har låg social status och en psykisk sjukdom eller störning.

Styckningen kan vara av praktisk art och placering av benen kan ha varit utan eftertanke.
Så visst kan det vara KJ. Vi får se vad polis kommer fram till.
Citera
2013-05-25, 10:48
Medlem
Stämmer detta med ritualmord och KJ är gärningsman, så måste GW få uttala sig om sannolikheten. Hur vanligt kan det vara att någon utsätter ett ex för ritualmord? Ett ex som GM dessutom har ett kamratligt förhållande till. I ett ritualmord är det själva ritualen som är meningen, ungefär som i äldre tiders offerdödande för Gudarna i bergen bortom horisonten. Där fanns inget personligt engagemang mellan GM och offer, utan det viktiga var själva förfarandet, ritualen.
Detta utvecklar sig till något verkligt snurrigt.
Citera
2013-05-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Utsvävningar blir ju såklart följden här, det förstår väl jag med, men vissa inlägg känns som himla osannolika.
Ska vi prata rituellt så får jag snarare idéen om att KJ kanske ville leda tankarna just på detta spåret, därav det märkliga märket.
Resten av kroppen kändes ju bara "bortslängd" eller ja, dold. Inget rituellt med den biten kan jag tycka....
Där sade du ngt intressant...kroppen känns bortslängd.
Kanske det är. En del av symboliken?
Citera
2013-05-25, 10:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det finns också statistik som talar för KJ som gm:

Vanligast är att gm känner det kvinnliga mordoffret. Vanligaste mordvapnet är kniv.
Det är vanligt att gm har låg social status och en psykisk sjukdom eller störning.

Styckningen kan vara av praktisk art och placering av benen kan ha varit utan eftertanke.
Så visst kan det vara KJ. Vi får se vad polis kommer fram till.

Jag håller med dig i allt utom att jag måste fråga en sak:

Är det inte vanligare med strypning? Jag vet alltså inte, jag har bara fått för mig det under tiden jag läst lite trådar. Rätta mig om jag har fel!
Men man kanske inte räknar händer som mordvapen iof....
Citera
2013-05-25, 10:53
Medlem
jonkoping83s avatar
Den som ligger bakom det hela är i ett klart självbelåtet tillstånd... SÅVIDA polisen inte är honom på spåren, eller hur? Hmm, varför all denna tystnad? Go figure.

Varför man inte kunnat bevisa något är pga avsaknaden av spår efter kroppen i bilar som han har tillgång till eller spår längs det lite längre promenadavståndet från föräldrahemmet.. För att inte nämna spår i föräldrahemmet. Och detta hade gamla goda K9 funnit för en god tid sedan.

Solkart och inga överraskningar i detta fall, gärningsmannen är en annan person. Jag återgår till mina utsvävanden som "experterna" här inte riktigt tyckte om tidigare, men fortfarande något som jag sa för cirka sisådär 400 sidor sedan eller något sånt, om jag inte minns fel.

Förövaren är personen som inte har koppling till offret sedan tidigare, annat än möjligtvis på avstånd som inte varit alltför uppenbart i antingen vänskapskretsen eller för offret själv. Godmorgon.
Citera
2013-05-25, 10:53
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Off topic: går det inte bara att lägga ner diskutionen om aspberger? Jag är gift med en psykolog, som utreder olika personlighetsstörningar osv. KJ uppvisar möjligtvis en antisocial personlighetsstörning. Några av grundkriterierna där är tex. plågar djur, kriminell sysselsättning, svårt med sociala kontakter osv.

Asperger betyder många gånger inte att man har, några större funktionsnedsättningar. Dock ofta ett överdrivet intresse av något slag. I KJ:s fall vapen. I andra fall kanske det är datorer. Den personen kan vara fullt fungerande i samhället, jobba som tex. programmerare osv. Det som stämmer överens med båda diagnoserna, är att man har problem med känslouttryck, läsa andra människors känslor osv. KJ kanske är feldiagnostiserad. Det är inte lätt att få fram en korrekt diagnos.

Mod får ta bort mitt inlägg, om jag är alldeles för off.

Det som känns viktigt är ju att få fram, vem som mördat kvinnan på detta bestialiska vis.
Och visst lutar det ju åt KJ. Vi får bara hoppas på att sanningen kommer fram jäkligt snart, och att polisen kan binda någon till brottet.

Väl mött

Jag tycker det skulle kännas mycket befriande om det här med att klistra på folk diagnoser upphörde.
Men det stör mig att du själv efter hörsägen, skvaller och allmänt prat försöker diagostisera KJ.

För att en psykolog/psykiater ska kunna ställa diagnos så måste denne åtminstone har träffat personen ifråga. Och inte bara en gång. Dessutom har en utbildad person helt annan kunnighet och erfarenhet för att kunna göra det.

Och själv skulle nog ingen här vilja bli utsatta för en samling amatörpsykologer.
Citera
2013-05-25, 10:55
Medlem
engultomats avatar
Detta är sjukt. Jag drömde att GM hade försökt göra ett kors på VBs kroppsdelar, vaknade till och var helt övertygad om det var i verkligheten. Gick in hit och sökte på nyhetssidorna men det fanns ingen sådan information. Vaknade nu och läste om ritualmord. Visst, behöver inte vara något kors/crucifix men jag fick rysningar!

Jag får inte ihop fallet. Det är något som inte är rätt, jag kan inte sätta fingret på det. KJ har, enligt mig, hela tiden framstått som lite korkad. Därför han slarvade så mycket med allting. Men att det evt. är ett ritualmord förvånar mig. Jag trodde mordet var en impulsiv handling och att han försökte göra sig av med kroppsdelarna snabbt utan ha tänkt igenom något. Men med den nya information så stämmer min tidigare bild av KJ inte alls in.

Jag är trött på alla diagnos-analyser i tråden, men måste själv säga att den bild jag har av AS personer (de få jag har träffat) är just att de inte är bra på att ljuga, utan de talar sanningen. Så som KJ uppför sig just nu genom att neka stämmer inte alls in på min bild.

Jag tror det är någon mer inblandat.

(KJ var väl förresten medlem i något kyrkligt förbund? Har för mig jag läste det därav var han nykter. För då kan ritualmordet mycket väl vara religiöst).
Citera
2013-05-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen säger att "huggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord".

Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man kan inte bilda en niouddig stjärna med nio knivhugg. Gör man bara uddarna blir det en cirkel.

Vad tror ni har hänt?
Hur sitter huggen?
Har ni mer fakta om det här? Häpnadsväckande på min ära!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in