2013-05-29, 15:02
Medlem
Tror egentligen inte att det är något särskilt med händerna (förutom det faktum att de huggits av och att det eventuellt finns spår under naglarna), mer än att man helt enkelt inte lyckats hitta dem.. än.
Citera
2013-05-29, 15:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Verkligen....blodtörstigare och mer snarstucket folk om dom anser sig kränkta har jag svårt att föreställa mig.

Leendet är bara en fasad, vilket många turister har svårt att fatta.

Känner många Thai här i Sthlm och det är ingen HEJD på vendettorna mellan vissa grupperingar och det övergår inte sällan i rena handgripligheter, speciellt när dom fått i sig lite alkohol.

Jag skulle ALDRIG vända ryggen åt en Thai om jag misstänkte att han/hon kände sig kränkt eller förolämpad av mig.

Trots din avatar så måste jag kommentera.
Buddister tror på själavandring, återfödelse. Vid tsunamin 2004 var det många i Sverige som förvånade sig över att Thailändarna inte var så sorgsna. I en intervju förklarade en thai som förlorat hela familjen att "varför ska man sörja de är ju snart tillbaka".

OK, så du tror att en försmådd thai har mördat VG?
Citera
2013-05-29, 15:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
En sak jag som ger mig en tankeställare är varför GM högg av händerna..
Kan VB ha gjort motstånd? Rivit så hud har kommit under naglarna?
Eller har det med någon form av straff?

Jag googlade chop off hands och första hiten var något om något med Islam.
Hudud heter det tydligen.
Nu vill jag inte säga att det är muslimer hit och dit, SD bla bla bla..
Men kan ju bara vara någon som har plockat upp de och försöker se ut som något religiöst, vad vet jag. Vet inte ens varför jag tog upp det men..

Det har man ju hörtalas om att dom stjäl och blir påkommen så ryker en hand eller sådär.

Finns det andra anledningar varför man avlägsnar händerna ifrån kroppen?

EDIT:

Nej, vi kör en renfakta som har källa.
Sedan rykten eller lösfakta

Har man aldrig styckat en människa tidigare så kan det vara så enkelt som att man börjar med de kroppsdelar som verkar enklast, handleder är smala, kanske inte så psykiskt jobbigt som att skilja huvudet från kroppen. Och om huvudet satt kvar på torson, varför, borde vara en betydande del att avskilja om man vill ha mindre delar att hantera, ett huvud är dessutom tungt.
Citera
2013-05-29, 15:06
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har man aldrig styckat en människa tidigare så kan det vara så enkelt som att man börjar med de kroppsdelar som verkar enklast, handleder är smala, kanske inte så psykiskt jobbigt som att skilja huvudet från kroppen. Och om huvudet satt kvar på torson, varför, borde vara en betydande del att avskilja om man vill ha mindre delar att hantera, ett huvud är dessutom tungt.

Precis min tanke. GM kan ha börjat med händerna men insett hur mycket jobb det skulle bli att stycka resten av kroppen
Citera
2013-05-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det handlade nog inte om Aftonbladets bilder på ödehuset - utan om bilderna på jackan som hittades av en mopedburen Boden-bo. Jag är tämligen säker på att det finns ett samband mellan Akrobaten och den mopedburne. F ö anser jag att Akrobaten är ett troll.

Jag saknar "-Infected-" som var först ut med att "nu händer saker ovanför erikslund" och sen försvann utan att säga hej. Akrobaten kom in samtidigt vid fyndet FP1 och hade "live" sändning om vad som hände, bilder etc. Vore kanske på sin plats att akrobaten talar om vad h*n vet istället för att dyka upp sen kvällstid med förvirrade poster då vi vill sova :-)

"-Infected-" borde ha mer info att delge tråden som kan vara av intresse.
Senast redigerad av ToZon 2013-05-29 kl. 15:14.
Citera
2013-05-29, 15:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfLover
Jag lurar på den äldre släktingen till KJ som gick bort i April. Var bodde han? Är det stället genomsökt eller kanske redan sålt. Kan någon klurig leta fram något?
Sista året, eller två, på ett äldreboende. Innan det i en hyresfastighet i Boden.
Citera
2013-05-29, 15:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Precis min tanke. GM kan ha börjat med händerna men insett hur mycket jobb det skulle bli att stycka resten av kroppen
Om inte syftet var att hacka kroppen i småbitar, varför då börja med händerna?
Nej, dölja spår eller, hemska tanke, dränera kroppen på blod.
Citera
2013-05-29, 15:10
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Citat:
Ursprungligen postat av airell8

Iofs, kanske är jag som överanalyserar det hela.
Tackar
Citera
Medlem
Vb's mor borde väl ha koll på om hon ägde en D&G tröja?
Citera
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tror ni att ett gäng galna kung-fu kineser mördat VB?
Annars så förstår jag inte vad detta har med mordet att göra.

Nä, men det är ju allmänt känt att VB:s mor och AN inte kom överens. Dessutom så har det stått i tråden att KJ och dennes far, behandlade VB illa. Eftersom thais tar sånt där jäkligt personligt, så kanske VB:s mor vill skydda sin dotter och hamnar i bråk med dessa personer.

AN, KJ och KJ:s far, någon av dem ledsnar och vill få tyst på VB:s mor och har ihjäl VB.
Citera
2013-05-29, 15:12
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om inte syftet var att hacka kroppen i småbitar, varför då börja med händerna?
Nej, dölja spår eller, hemska tanke, dränera kroppen på blod.

Då är väl halspulsådern den bästa eller något ben.
http://www.1177.se/Bilder/Nationellt/Amnen/kroppen/hjarta_blodomlopp/s_ny_art_helkropp3.gif

Lårbensartären tömmer nog kroppen på blod rätt snabbt
Citera
2013-05-29, 15:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Den som är riven eller om händerna har någon avvärjningsskada, så ska det synas på den rivna personen. Det låter lite väl långsökt att det är orsaken, men han kan ju tro att just händerna är mer lurigt med bevisen som kan tillkomma. Man finner det man behöver tror jag på resten av kroppen det bör finnas något spår av en gärningsman,. Man kanske aldrig hittar händerna igen.
Rivsår är borta på 3 veckor.
Gjordes en kroppsbesiktning när KJ var inne på förhör första gången/gångerna? Tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in