2013-05-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Jo det var det, spekulerades väl om de var hennes familj men de var de väl inte vad jag uppfattat.
Lyktan var borta när jag gick förbi, men de var nog två-tre veckor sedan.

Låter sjukt konstigt om egna familjen placerar ett sånt ljus när dem inte ens visste om hon var död.som Leif GW sa en gång "man vill inte ens tänka såna tankar om sina anhöriga".

Men alltså satte någon annan ut ljuset. borde inte polisen uppfattat det som märkligt och undersökt ljuset?
Citera
2013-05-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
En dum fråga skall få ett dumt svar.
Händerna kan vara avskurna därför att man har haft handboja och sen inte hittar nyckeln.
Jag förstår att det blev fel när jag citerade ditt inlägg , det var inte direkt till dig jag riktade frågan utan mer allmänt till alla som skriver här, Jag ber om ursäkt för det!
Citera
2013-05-29, 12:55
Moderator
OYs avatar
En intressant uppgift angående det gula huset är att någon påstår att fönsterluckan var ditsatt ett par dagar. Vad tyder det på? Ville GM att kroppsdelarna skulle hittas? Inte de dagarna iaf, då borde det stått öppet. Varför var det stängt då? Kanske därför att GM befann sig i huset och inte ville bli upptäckt, men hur kunde vederbörande stänga igen fönstret inifrån? Knepigt, någon som har en bra teori kring detta?

Iof kan det vara så att GM bommat igen för att inte någon skulle gå in i huset innan han var färdig med det han tänkt sig göra, dvs, återkomma till platsen och ta hand om en kropp, och det finns ju indikationer på att KJ har besökt platsen efter försvinnandet. Jag är inte så säker på att huset inte är styckningsplatsen, åtminstone bör kroppen ha förvarats där inne ett tag. Kanske var hon fånge i huset ett tag, det vet vi inte.
Citera
2013-05-29, 12:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag kan inte förstå att polisen bröt avspärrningen utan att ha hittat allt. För mig är det kanske den konstigaste delen i deras utredning hittills. Hur kan man vara så säker på allt, att man släpper en så viktig plats fri?

Kanske GM har eldat upp händerna.
Tyckte dom nämnde att jackan dom hittade luktade olja eller bensin av något slag.
Om nu den där jackan har något med detta att göra.
Lite ot trist att folk slänger snygga DG jackor sådär annars,
och för vilken anledning
Citera
2013-05-29, 12:56
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren

Vi vet ju ännu inte vilken betydelse gårdagens spade-rap-fynd på garagetaket har. Hur viktigt det är att försöka ringa in adressen är kanske oklart just nu. Eftersom jag ändå har börjat jämföra bilderna (Aftonbladets garagebild + garaget som Kranbilsattack lade ut inatt) kan jag ju lika gärna ta detta ett steg till.

[..]

Google Streetviewbilden däremot är fotad vid mulet väder -> det vita ser gråare ut. Skruvar man lite i den bilden i syfte att efterlikna dagsljus så kan det se ut så här: ljusare Streetviewbild, dvs stolpfärgen ser mer vit ut, precis som på AB-bilden.

Det finns en del likheter om man jämför Streetview-garaget och AB-garaget (Aftonbladets bild är uppljusad, för att man ska kunna se vissa detaljer), i bildmontaget t ex:
  • Svart tak på båda garagebilderna
  • Gula lampor på båda garagebilderna
  • Röda dörrar på AB-garaget och kanske även på Streetviewgaraget
  • Träden bakom garaget kan stämma, svårt att avgöra ur Streetview-vinkeln, men Googlemaps satellitbild indikerar att det kan finnas liknande träd bakom garaget som på AB-bilden.
  • Streetviewgaraget kan sluta efter ett garage vars stolpe saknar lampa, något som även AB-garaget gör
[..]

Den som hittar bättre bilder på Apelvägens låga garage får gärna dela med sig. Men vi vet ju ännu inte om spaden och repet alls kan knytas till fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kicken3
Efter research så kan jag meddela att det aktuella garagetaket är bakom sista punkthuset på garnisionsgatan, närmast rondellen!

Vad bra! Det var det som några av oss härinne trodde. Garnisonsgatan strax innan rondellen, verkar som om gatuadressen är Garnisonsgatan 59 (men själva garaget ser alltså ut att ligga på den lilla Apelvägen).

Intressant att se om dessa fynd har något att göra med fallet. Verkar vara ganska lätt att ta sig dit, från olika håll.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-29 kl. 13:13.
Citera
2013-05-29, 12:57
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag förstår inte problematiken. Vad är det du stör dig på? Jag är inte så intresserad av att tänka på de här sakerna, borde jag göra det?

Du kommenterade något som någon annan frågade, jag kommenterar i min tur ditt svar.

Är du inte intresserad utav huruvida armar och huvud satt kvar på den "torso" som hittats så kan du glömma att jag citerade dig
Citera
2013-05-29, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
VB:s thailändska mor är gift med en svensk man. Många som har en thailändsk fru lider av ofta av sociala problem, varpå deras bristande förmåga att ta kontakt med det motsatta könet har lett dom till att träffa en Thailändska, som i de flesta fall tar initiativet till att ta söka kontakt med dessa män.

Det är med största sannolikhet denna typ av män som finns i VB:s styvfars umgängeskrets.

I styvfaderns umgängeskrets finns vänner som spenderar någon månad i Thailand,vanligtvis
i Pattaya en eller två gånger om året.Dom fördriver sin tid på barer eller lägger upp bilder
på sina nybyggda hus i Thailand. Jag länkar inget eftersom jag inte tror deras aktiviteterna
i "leendets land" är av vikt.

Att få äran att titulera sig som pappa, styvpappa eller extrapappa känns lite överilat.
Det borde krävas mer än att rasta en hund eller träffas någon dag i månaden.
Var det männen själva eller VB som delgav dessa titlar är en annan sak.
Citera
2013-05-29, 13:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Vittnen som såg henne vid 21.00 var med vid början av försvinnandet har nu avfärdats, varför vet jag inte

Det kan ju vara så att någon har ändrat sig, att om man var vid KJ bostad och observerade VB lämna lägenheten så stämmer det inte med att man var på en helt annan plats.

Vittnet kan ha ändrat sig pga osäkerhet, det kan också ha varit ett rykte pga missförstånd av media. Ursprunget kan vara uppgiften om att KJ säger att VB gick därifrån.
Citera
2013-05-29, 13:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Du kommenterade något som någon annan frågade, jag kommenterar i min tur ditt svar.

Är du inte intresserad utav huruvida armar och huvud satt kvar på den "torso" som hittats så kan du glömma att jag citerade dig

När de hittade huvud och torso har jag för mig att det skrevs att det verkade var mer kroppsdelar i gropen. Kanske två lösa armar utan händer?
Citera
2013-05-29, 13:03
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Du utgår i denna teori alltså att BO följt med frivilligt till platsen och att mordplats och styckningsplats är densamma.

Mina teorier baseras mest på att GM skulle ha mördat BO på en plats, för att sedan styckas och transporteras till en annan.

Det skulle i sånt fall föranleda en omfattande städning av både brottsplats, transportmedel och sin egen person.

Men det är helt baserat på de omständigheterna och inte enligt din teori.

Din teori ser jag som fullt möjlig, dock ej sannolik.

Ja, jag utgick ju från highfives teori som jag postade.

Ja, jag utgår från att mordet och styckningen skett utomhus, jag ser inte det som någon omöjlighet. Precis som highfive skrev i sin teori så kan KJ ha tagit med sig VB ut på en liten visning i skogsområdet där han, tidigare under dagen, deltagit i ett slags krigsspel.

Fetad text ; Precis, och en omfattande städning bör ju väcka polisens uppmärksamhet. Det ser ut som att man fortfarande väntar på resultat från SKL. Har mordet och styckningen skett på KJs adress eller i sommarstugan så borde man hittat något tekniskt spår att gå på
Citera
2013-05-29, 13:04
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När de hittade huvud och torso har jag för mig att det skrevs att det verkade var mer kroppsdelar i gropen. Kanske två lösa armar utan händer?

Ja, det råder delade meningar om hur kroppen såg ut när den hittades. Det är väl inte direkt bekräftat att huvud och armar satt kvar på kroppen, verkar råda delade meningar när det kommer till media och de som var med under söket.
Citera
2013-05-29, 13:06
Medlem
Cinnabars avatar
Det här med att ingen enda människa har sett VB lämna lägenheten är så klart underligt. I ett så allvarligt fall som detta borde det finnas någon som noterat VB gåendes. Eftersom detta nu inte finns har i så fall GM väntat precis utanför huset, men det finns inte heller någon som noterat att en person befunnit sig utanför huset under lång tid, väntandes. Nej, allt talar nog för att VB inte lämnat lägenheten gåendes. Frågan är då hur hon kom ut ur huset, om lägenheten inte är en brottsplats?

Jag kan tro att de inte var i lägenheten alls, och att "skriken" kom från något helt annat. Jag tror att VB var på fel plats vid 18.30, och därför messade hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in