2013-05-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan du justera bilden ett par cm åt vänster så man ser lite mer av skjutfältet på vänster sida om älven. Du kan klippa bilden vid väg 97.

finns inga master där

här har du allt utzoomat

http://imgur.com/roDw0F0
Citera
2013-05-29, 12:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceRichard
Det tvivlar jag absolut inte på eftersom det tog såpass lång tid att hitta torso och huvud efter man hittat benen... En likhund eller liknande har väl väldigt känsliga nosar?
Om det nu är som du säger så kommer nog händerna hittas.
Men om det är så att dom är sänkta, vad skulle krävas för att ev dyka i altersjön för ev bevis?
Eftersom gö troligtvis int haft tillgång till båt så kan man ju fokusera på att dyka rakt ut från bryggor (inom kasthåll)
Kanske är lite långsökt men kräver väl ingen större bedrift och kan verkligen löna sig!

Man sätter en kriminalsökhund på en båt och betar av sjön, ligger händerna i sjön så hittar man dem. Inget strömt vatten så förmodligen skulle man lokalisera händerna ganska fort. Men har man ingen indikation på att de skulle kunna ligga i sjön så söker man inte heller där.

Markerar hunden i sjön så sätter man in dykare för att hitta det hunden markerat.
Citera
2013-05-29, 12:47
Medlem
Var det inte någon som skrev här på fb att ett gravljus placerats ut på ugglegatan innan man fann kroppen? det låter ju riktigt obehagligt , gravljus är ju just ämnade för gravar, döda människor. vad hände med ljuset?
Citera
2013-05-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad är anledningen till att du frågar mig var armarna finns, och att du sedan återkommer med ett sådant här svar?
En dum fråga skall få ett dumt svar.
Händerna kan vara avskurna därför att man har haft handboja och sen inte hittar nyckeln.
Citera
2013-05-29, 12:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
finns inga master där

här har du allt utzoomat

http://imgur.com/roDw0F0

Vi tackar dig för bilderna. Att det inte är några master där ligger i linje med mina tankar. Att sen placera master för civilt bruk på ett skjutfält kanske inte heller är så smart.
Citera
2013-05-29, 12:49
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Var det inte någon som skrev här på fb att ett gravljus placerats ut på ugglegatan innan man fann kroppen? det låter ju riktigt obehagligt , gravljus är ju just ämnade för gravar, döda människor. vad hände med ljuset?

Jo det var det, spekulerades väl om de var hennes familj men de var de väl inte vad jag uppfattat.
Lyktan var borta när jag gick förbi, men de var nog två-tre veckor sedan.
Citera
2013-05-29, 12:50
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Om det stämmer att benen hittades stående, kanske GM har satt häderna högre upp än marken, kanske i ett träd...just för det är så sinnessjukt att benen stod upp, kan ju även händerna placerats på ett liknande vansinnigt sätt,; på en trädgren t.ex. osv. Bara en tanke.
Citera
2013-05-29, 12:50
Medlem
någon som vet hur kroppsdelarna i ödehuset var placerade och vilka kroppsdelar det var?
Citera
2013-05-29, 12:52
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Men var ska han städa om han styckar utomhus? Nödvändigtvis slänga det underlag han haft, som han kan ha paketerat in kroppsdelarna i. Samt göra sig av med verktyg, bara att kasta från en bro ner i en djupare sjö. Det tekniska som skulle kunna binda honom skulle vara om man hittade spår i den bil han använt eller eventuellt på hans kläder. Däckspår på platsen där kroppen styckades.

Har han varit psykotisk under mordet och styckningen så kan han mycket väl, som highfive beskriver, befinna sig i en psykos just nu. Har du en psykos så ser världen annorlunda ut, det skulle förklara varför han verkat oberörd samt nekar till brottet.

Du utgår i denna teori alltså att BO följt med frivilligt till platsen och att mordplats och styckningsplats är densamma.

Mina teorier baseras mest på att GM skulle ha mördat BO på en plats, för att sedan styckas och transporteras till en annan.

Det skulle i sånt fall föranleda en omfattande städning av både brottsplats, transportmedel och sin egen person.

Men det är helt baserat på de omständigheterna och inte enligt din teori.

Din teori ser jag som fullt möjlig, dock ej sannolik.
Citera
2013-05-29, 12:53
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den här vännen som VB besökte påstår att hon lämnade lägenheten 21.00, sedan är det vittnen som sett VB utanför fastigheten vid 21.00 tiden, men inte tillsammans med vännen.

Vittnen som såg henne vid 21.00 var med vid början av försvinnandet har nu avfärdats, varför vet jag inte
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Att GM lämnar delar av BO öppet och lätta att finna tror jag beror på att han vill göra nån form av uttalande, och andra sidan som han noga och kallt beräknande sätt gör sig av med händerna är ett sätt att fortfarande behålla kontrollen över mordet då han såklart vet att händerna kan berätta mycket om vad som hänt. Tror att Mördaren är en kall typ som räknar ut saker. Han gäckar och vilseleder mordutredarna

Speciellt placeringen av benen får en att tro att GM vill göra nån form av uttalande och om det verkligen är en text skrivet i blod som man hittat så bekräftar det ju ännu mer den teorin. Fortfarande så tycker jag att polisen bör kolla upp airsoftlaget också som håller till där i krokarna.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy

Det skulle man gärna vilja få ett svar på, det var två lyktor om jag inte minns fel. De behöver inte höra till det här förstås, men det vore bra om kanske media kunde berätta om vad som hände med den iakttagelsen som skapat frågor hos många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in