2013-05-24, 12:44
Medlem
Händerna saknas vilket GW tycker är ovanligt.
Läste om ett styckmord där GM behållit händerna därför att de varit honom nära och visat ömhet. Styrkt hans kind.
Citera
Medlem
infid3ls avatar
Avspärrningarna hävs.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848891
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Läste någonstans i tråden att KJ:s brorsa var inblandad. Var har det framkommit? Är han anhållen i så fall?

Läste du att han var det, eller var det någon som lade fram en teori om att han möjligtvis kan vara inblandad?

Det har varit en teori, det är inget som är bekräftat..
Citera
2013-05-24, 12:45
Medlem
Cinnabars avatar
Hur funkar en rättspsykiatrisk undersökning? Säg att personen likt KJ klarar vardagen (med lite hjälp av en god man enligt någon i tråden), men går omkring med väldigt sjuka fantasier och föreställningar? Handlar det om att få fram de här föreställningarna då, eller? Man kan väl inte bara titta på ytan? Jag tror att om man får koll på hans tankevärld borde det bli vård, men... det kanske inte är sjukt i lagens mening att vilja döda, bara väldigt stört? Är "stört" tillräckligt för vård, eller är det meningslöst?
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
jo men har KJ aspbergers så spelar den diagnosen in.har i mitt arbete träffat många aspies,därmed inte sagt att alla asperger är likadana.finns dom som har mildare drag av syndromet som man inte tänker kan vara något annorlunda.sen finns det aspies som verkligen utmärker sig genom att få hang ups,bli riktigt insnöade på olika saker el.människor.gör dig inte ovän med en aspberger för vissa av dem(KJ)är mkt lättkränkta och långsinnta.

Sant. Min kompis hade ett ONS med en kille med denna diagnos. Han hade ringt och jagat henne i dagar efter denna natt och när kompisen avvisade honom så hotade han med självmord m.m. För ett ONS! Senare blev han tydligt intresserad av mig och jag drog mig undan illa kvickt. Klart så ska man inte dra alla med Aspergers över en kant men mycket tyder på att KJ kan ha denna diagnos. Kan tillägga att denna kille jag träffade var extremt känslokall. Nu är ju inte alla så men.
Citera
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Läste om ett styckmord där GM behållit händerna därför att de varit honom nära och visat ömhet. Styrkt hans kind.

Seriemördare kan även plocka armar/händer från folk för att ta ifrån dom makt. T.ex seriemördaren blev slagen som liten (med knytnävar) och därav tar bort armarna/händerna för att "skydda sig"
Citera
2013-05-24, 12:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Skulle du kunna hitta någon källa för det? Låter fantastiskt vidrigt. Bilden som lilltoe publicerade på VB slog mig på flera sätt, bland annat tyckte jag att hon hade väldigt vackra händer, nätta, välskötta, välmanikyrerade.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Läste någonstans i tråden att KJ:s brorsa var inblandad. Var har det framkommit? Är han anhållen i så fall?

Tro inte allt du läser för det ser inte ut som någon annan har gripits men att andra är på förhör.
Det kan röra sig om att höra hans story och om den håller eller annan sakinformation som rör fallet.
Inget annat meddelande om att någon annan är gripen än finns.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Tydligen har händerna också skilts från armarna.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848884
Då är det inte en transportstyckning.
Citera
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja, men jag har även hört att han inte röker och ville gärna kolla i tråden.
Är du säker på att det var KJ? Minns inte riktigt, pratade du med honom?
Stod någon annanstans att han tog sig ett bloss ibland. Har väl mindre relevans dock? Det är få som gör något överilat på grund av en niccokick.
Citera
2013-05-24, 12:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Då är det inte en transportstyckning.

Öht`? Varför då menar du? Varför är det inte en transportstyckning.
Citera
2013-05-24, 12:47
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, då verkar det som att benen hittades i huset och torson, armar och huvud hittades i gropen, men händerna saknas. Det är märkligt att man kapar händerna, för det har ju inget med transporten att göra.

Förvisso skriver de ingenting om var armarna hittades och man börjar misstänka att händerna kan vara just armarna och då saknas dessa fortfarande.

Tjejen kan ha försvarat sig genom att riva/klösa som en katt. GM har med tanke på eventuellt avlämnat hud avskrap från honom under hennes naglar vidtagit extra försiktighetsåtgärder. Torson var tänkt att eldas på FP2, men händerna på annat håll långt bort från FP2.

En teori utgående från att GM är begåvad i det han sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in