2013-05-28, 20:46
Medlem
[quote=mrsbabykills|43666755]en rimlig förklaring på detta kanske var/är att de är mitt uppe i en MORDUTREDNING!? (avsett skuld eller icke så förefaller det inte så fruktansvärt ologiskt att de har stängt just nu.. eller tycker ni det?)
kan antyda skuld men kan lika gärna visa på att ja.. DE ÄR MITT UPPE I ETT BRUTALT MORD?![/QUOTE

ja det låter sannolikt... hoppas att det löser sig. Är de inblandade eller inte visar sig nog snart tror jag...............
Citera
2013-05-28, 20:47
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Polisen har släppt MB och hans fru från misstankar, om dom äns var misstänkta.
och dom riktar in sig på KJ av en anledning.

Klart att allmänheten ska invaggas i tron om att man fokuserar på honom, det är bäst så.
Citera
2013-05-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
<B>Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.<B>

Om man är så sjuk så borde han vistas på ngn psykiatrisk klinik och inte i häktet. Ngn nämnde att han hade landstingets blå filt över huvudet vid häktningsförhandlingen så han kanske redan har haft kontakt med Sunderby sjukhus

jag sa att det ser ut som landstingets filtar, inte att det VAR det, o sen är det ju fullt möjligt att landstinget o kriminalvården i norrbotten har samma leverantörer på textilier.. jag spekulerade bara så ni vet.. men det är kanske inte helt otänkbart att han varit i kontakt med vården (ev psykvården?)?
Citera
2013-05-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Polisen har släppt MB och hans fru från misstankar, om dom äns var misstänkta.
och dom riktar in sig på KJ av en anledning.

Vad har du för poliskälla på det? Gäller det även AB? Eller sitter du och trollar?
Citera
2013-05-28, 20:50
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Åh jag menade absolut inte att just du kryddade på, jag menade att de som säger detta från början kanske kryddar på för att göra allt mer spännande.

För mig är inget uteslutet, förutom utomjordingar och sierskor.

Googlade lite, hundar tycks inte dö av elkabeltuggning av de jag hastigt läste igenom. Ska erkänna att jag inte fördjupade mig i det. Men min egen tanke säger att så har inte KJ´s hund dött.

Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag har en liten hund (5-6 kilo) som är 10 år. Han tuggade sönder två elkablar och stod då på benen efteråt.

Som sagt finns det en anledning att vi i hyreshus eller villor eller liknande använder växelström och inte likström vilket är MYCKET farligare. Jag säger inte att 220-volts växelström är ofarlig. Tvärtom. Det går utmärkt att döda med denna typ av el (Om man nu skulle vilja det.) Det är fullt möjligt att döda stora djur som elefanter med 220 V AC om man vill...

Visst olyckor sker, och det finns trots allt en möjlighet att KJ:s hund dött av att ha tuggat på elkablar men då handlar det om ett flertal kombinationer av olyckliga omständigheter.

Enligt mig låter "elolyckan" som en bortförklaring från VB:s sida. OM, det nu droppade blod från hunden så var detta INTE dödsorsaken. Eller rättare sagt. Det skedde mer med kroppen efter olyckan i så fall. (Eller, hemska tanke, han nyttjade el för att ta livet av hunden för att sen göra något med kroppen)

Nog snackat om elektrisitet. Om el kan döda eller inte tycker jag från och med nu diskuteras i en annan tråd.
Citera
2013-05-28, 20:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
<B>Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.<B>

Om man är så sjuk så borde han vistas på ngn psykiatrisk klinik och inte i häktet. Ngn nämnde att han hade landstingets blå filt över huvudet vid häktningsförhandlingen så han kanske redan har haft kontakt med Sunderby sjukhus

Man ska inte glömma att ungefär 90% av alla som döms för mord, mordförsök och dråp har en psykiatrisk diagnos. Troligtvis är talet lite högre eftersom vissa gm tar livet av sig och inte hinner bli dömda. Kombinationen aspergers och psykos i någon form är ingen bra kombination. Än värre personlighetsstörning i kombination med psykos. Skillnaden mellan dessa om de blir tagna är lite enkelt uttryckt att den förstnämnda kombinationen brukar till slut inte klara av att ljuga speciellt länge. Den andra kombinationen brukar sällan eller aldrig erkänna vad de gjort. De med ren schizofrenidiagnos kan inte alltid berätta sanningen eftersom de inte vet vad de gjort.
Citera
2013-05-28, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Sökfunktionen är inte så bra här. Som jag skrev så sökte jag på "satanist" (3 träffar då) samt "satanism" (10 träffar då) och då fick jag inte upp ditt tidigare inlägg om Facebookkonversationen. Skrev alltså utifrån som jag mindes det hela. Visst, det kanske ligger något bakom, verkar ju som om det har uppstått tjafs i gruppen. Men, meningen om satanister kan fortfarande vara en slags jargong, man överdriver något. Det räcker inte riktigt för att visa på satanism, enligt mig.

Men finns det andra tunga och säkra källor, utöver Facebook-meningen? I så fall kan ju tolkningen bli annorlunda.

Vanligt att göra det där tecknet med pek och lillfinger kanske, men det görs på någon bild, har för mig att det var från något air soft spel, kanske det senaste. KJ var med där iaf.

We are a hatefull race, vet inte om det är något en normal människa brukar häva ur sig? Har också för mig att det var på någon clanflagga som jag såg dödskallar, var kanske inte det här gänget. Man kan få det till vad man vill, jag bara konstaterar.
Citera
2013-05-28, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Klart att allmänheten ska invaggas i tron om att man fokuserar på honom, det är bäst så.
Det är inte helt vanligt att man låter någon sitta häktad för att luras. Enda fall jag kan komma på är Per Svensson, som fick stanna i häkte några timmar när man visste att Mihaijlovic mördat Anna Lindh.
Citera
2013-05-28, 20:53
Medlem
henkesss avatar
[quote=xistence1|43666811]
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
en rimlig förklaring på detta kanske var/är att de är mitt uppe i en MORDUTREDNING!? (avsett skuld eller icke så förefaller det inte så fruktansvärt ologiskt att de har stängt just nu.. eller tycker ni det?)
kan antyda skuld men kan lika gärna visa på att ja.. DE ÄR MITT UPPE I ETT BRUTALT MORD?![/QUOTE

ja det låter sannolikt... hoppas att det löser sig. Är de inblandade eller inte visar sig nog snart tror jag...............

Ologiskt för Mb att stänga igen? Då dom blivit anklagade för något sådant av stollar som dig tex.
I en liten by som boden då rykten sprider sig som eld. Jag hade också haft stängt om jag vore dom.
Är det inte dags slänga upp lite fakta nu istället? Som du verkar sitta inne med, istället för lösa spekulationer.
Citera
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
En hund älskar man som en familjemedlem, den "karvar" man inte i för att se om den var bränd inuti, varför skulle man det? Varför skulle man känna ett behov av obduktion om den dött av en olyckshändelse? Varför kastar man en död hund (styckad eller inte) i älven? Möjligen för att den inte ska komma i händerna på någon som verkligen kan obducera... Nä. Tycker din förklaring är någon förklaring.

Man karvar i sitt egna döda djur för att man är nyfiken och jävligt mentalt störd. Varför tror du folk har ihjäl sin partner eller sina barn som är familjemedlemmar? Med din teori skulle världen inte ha några mördare....
Citera
Medlem
ME077s avatar
Någon som vet om KJ har utvärderats av ngn läkare eller om han står under uppsikt i häktet? Om vissa teorier härinne stämmer kan han ju vara kraftigt självmordsbenägen.
Citera
2013-05-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Man ska inte glömma att ungefär 90% av alla som döms för mord, mordförsök och dråp har en psykiatrisk diagnos. Troligtvis är talet lite högre eftersom vissa gm tar livet av sig och inte hinner bli dömda. Kombinationen aspergers och psykos i någon form är ingen bra kombination. Än värre personlighetsstörning i kombination med psykos. Skillnaden mellan dessa om de blir tagna är lite enkelt uttryckt att den förstnämnda kombinationen brukar till slut inte klara av att ljuga speciellt länge. Den andra kombinationen brukar sällan eller aldrig erkänna vad de gjort. De med ren schizofrenidiagnos kan inte alltid berätta sanningen eftersom de inte vet vad de gjort.
Om KJ gjort detta har han säkerligen en psykiatrisk diagnos av ngt slag. Men poängen var att är han i en psykos just nu borde han rimligtvis vistas på sjukhus med bevakning och inte i häketscell. Även om han mår mycket dåligt, som hans försvars advokat uttrycker sig, så är han inte nog dålig för psykiatri just nu. Eller? Ngn som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in