Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Åh jag menade absolut inte att just du kryddade på, jag menade att de som säger detta från början kanske kryddar på för att göra allt mer spännande.
För mig är inget uteslutet, förutom utomjordingar och sierskor.
Googlade lite, hundar tycks inte dö av elkabeltuggning av de jag hastigt läste igenom. Ska erkänna att jag inte fördjupade mig i det. Men min egen tanke säger att så har inte KJ´s hund dött.
Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Jag har en liten hund (5-6 kilo) som är 10 år. Han tuggade sönder två elkablar och stod då på benen efteråt.
Som sagt finns det en anledning att vi i hyreshus eller villor eller liknande använder växelström och inte likström vilket är MYCKET farligare. Jag säger inte att 220-volts växelström är ofarlig. Tvärtom. Det går utmärkt att döda med denna typ av el (Om man nu skulle vilja det.) Det är fullt möjligt att döda stora djur som elefanter med 220 V AC om man vill...
Visst olyckor sker, och det finns trots allt en möjlighet att KJ:s hund dött av att ha tuggat på elkablar men då handlar det om ett flertal kombinationer av olyckliga omständigheter.
Enligt mig låter "elolyckan" som en bortförklaring från VB:s sida. OM, det nu droppade blod från hunden så var detta INTE dödsorsaken. Eller rättare sagt. Det skedde mer med kroppen efter olyckan i så fall. (Eller, hemska tanke, han nyttjade el för att ta livet av hunden för att sen göra något med kroppen)
Nog snackat om elektrisitet. Om el kan döda eller inte tycker jag från och med nu diskuteras i en annan tråd.