2013-06-04, 08:47
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
KJ hämtade väl VB redan runt kl 16?
Ang att motorsåg används, Direkt efter kroppen/benen hittats gick polisen ut med att det inte va brottsplatsen någon av fp1/2 o det kunde dom ju utesluta direkt om motorsåg används..
Att kapa bort ben/armar(händer) o förstöra ansiktet tar Max 1 minut med ny kedja, visst de blir mycket stänk men om detta va i skogen så städas små köttslamsor bort snabbt av bl.a. Fåglar.. Det regnade väl rätt mycket i Boden dagarna efter VB försvann oxå så att se MP är kanske inte så lätt men hundar ska ju hitta den om man söker på rätt område tycker jag?
Jag TROR att blodspåren i bagaget kommer från då KJ fixade bort kläder/verktyg..
Men om inte kroppen fraktats med bil/fordon mellan MP/FP så bör inte MP va långt från Där kroppen hittades

Helt riktigt jag skrev fel tid, 16 skulle det vara. I övrigt är jag med på din teori, vidare tror jag inte de åkte till lght öht utan att de körde till sommarstugan eller ev direkt till fp2 eller dess närhet.
Citera
2013-06-04, 08:49
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
KJ hämtade väl VB redan runt kl 16?
Ang att motorsåg används, Direkt efter kroppen/benen hittats gick polisen ut med att det inte va brottsplatsen någon av fp1/2 o det kunde dom ju utesluta direkt om motorsåg används..
Att kapa bort ben/armar(händer) o förstöra ansiktet tar Max 1 minut med ny kedja, visst de blir mycket stänk men om detta va i skogen så städas små köttslamsor bort snabbt av bl.a. Fåglar.. Det regnade väl rätt mycket i Boden dagarna efter VB försvann oxå så att se MP är kanske inte så lätt men hundar ska ju hitta den om man söker på rätt område tycker jag?
Jag TROR att blodspåren i bagaget kommer från då KJ fixade bort kläder/verktyg..
Men om inte kroppen fraktats med bil/fordon mellan MP/FP så bör inte MP va långt från Där kroppen hittades
Att motorsåg använts vet vi ju ej MEN det har ju framkommit att skyckningen var slarvigt gjord ( skvaller eller sanning de vet jag ej) det har oxå sagts att hon skulle vara skallperad vilket kunde ha skett om hennes långa hår fastnat i motorsågskedjan.

Vill ej starta trådsanning detta är alltså rena fantasier från in sida och om de ligger nåågon sanning i detta de ska jag ha osagt
Senast redigerad av sleipner8 2013-06-04 kl. 08:54.
Citera
2013-06-04, 09:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Förmodligen hade hon med sig studieböcker, annars borde det ha framkommit. KJ har också uppgett (osäker om detta är ett obekräftat rykte eller ej) att han gav henne den gula påsen för att bära böckerna i. Då kan man fråga sig vad hon bar böckerna i på väg till honom? Varför behövde hon helt plötsligt en påse till böckerna när hon skulle lämna honom men inte när hon var på väg dit? Fanns böckerna redan hos KJ innan VB kom dit? I så fall måste de rimligen ha umgåtts väldigt frekvent.
Det kan förklaras med att hon lämnade hemmet i bil och hade ev böcker under armen.
Citera
2013-06-04, 09:07
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Förmodligen hade hon med sig studieböcker, annars borde det ha framkommit. KJ har också uppgett (osäker om detta är ett obekräftat rykte eller ej) att han gav henne den gula påsen för att bära böckerna i. Då kan man fråga sig vad hon bar böckerna i på väg till honom? Varför behövde hon helt plötsligt en påse till böckerna när hon skulle lämna honom men inte när hon var på väg dit? Fanns böckerna redan hos KJ innan VB kom dit? I så fall måste de rimligen ha umgåtts väldigt frekvent.

Anledningen är kanske att hon på ditvägen åkte bil och kunde bära ut böckerna utan påse, men på hemvägen skulle hon ju gå minst ett par kilometer.
Citera
2013-06-04, 09:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
På så vis. Känner du till något om Norrbotten eller har du bara fördomar?
Jag har faktiskt bott i just Boden på femtitalet. Och om en stockholmsadvokat a) är ovanligt tystlåten relativt andra stockholmsadvokater och b) heter Kyrö i efternamn, så är det ingen vågad gissning att tystlåtenheten i vart fall delvis förklaras med ursprunget, är det?
Citera
2013-06-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag visste inte att mamman sagt att hon inte visste till vem VB skulle till. Annars skulle det inte vara så konstigt om hon bara kallade KJ för kompis precis som dottern gjorde.
Var framgår det NÄR polisen talat med KJ?

Mamman verkar har noll koll på vem VB umgås med.
Citera
2013-06-04, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mamman verkar har noll koll på vem VB umgås med.

Jag är inte så säker på det. Den 10 maj går polisen ut med att KJ sagt att VB varit hos honom och pluggat. Men det säger inget om när han sagt detta. Polisen sökte efter VB redan den 8 maj i hans bostadsområde.
Citera
2013-06-04, 09:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag är inte så säker på det. Den 10 maj går polisen ut med att KJ sagt att VB varit hos honom och pluggat. Men det säger inget om när han sagt detta. Polisen sökte efter VB redan den 8 maj i hans bostadsområde.

Du ska då alltid hitta på egna lösningar, fast det finns fakta, fast så är det väl när man är dåligt påläst och misstolkar all information, samtidigt som man inte kan erkänna att man har fel.

Varför kan du inte acceptera polisens uttalande där de säger hur de gick tillväga för att finna kompisen?

Den 8:e och den 9:e letade man fortfarande i terrängen, då trodde man att hon försvann på löparrundan för då var kompisen inte känd.
Citera
2013-06-04, 09:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Maken till rappakalja är sällan man läser .. Hur resonerar du ..? Motiven är åtminstone två; dels hade hon förmodligen dumpat KJ i alla avseenden förutom som kompis vilket sved i pojksjälen, dels har han en omvittnat morbid läggning att fysiskt plåga levande varelser sedan barndomen. Bland annat sin egen hund för inte så länge sedan vilken vad jag förstått av inlägg i tråden avled på grund av denna morbida/sjuka läggning. Försmådd "kärlek" i kombination med önskan om att plåga levande varelser är ingen bra kombination i det här fallet, det inser nog de flesta. Om man dessutom enligt uppgift har uttryckt önskan om att döda en människa är det tämligen logiskt att valet av offer till slut föll på Vatchareeya Bangsuan.

Vidare: "Eftersom brottsplatsen fanns inte i bostaden eller bilen, blir det ologiskt att försöka hitta någon annan brottsplats .." Därmed menar du att KJ faller utanför ramen av personer som kan misstänkas, om jag tolkar det du skriver ordagrant.

Vidare: "VB fanns vid bostaden ca 21.00 enligt hennes mobil, därför är det logiskt att hon lämnar bostaden den tiden också." Det föresvävar inte dig att det var VB:s mobil som befann sig vid eller i närheten av bostaden - men inte VB ?

Slutligen: "Den tiden på kvällen att ge sig ut i Bodens omnejd för att mörda VB, saknar all logik. VB skulle i såfall ha insett här finns någonting som inte stämmer och med hennes mobil hade hon kunnat meddela sig." Att VB kan ha mördats tidigare än c:a 21:00 menar du är uteslutet då signaler från hennes mobil uppfattats vid den tiden ? Mobilen "levde" men inte VB tror du inte på ? Nej, det här är kvalificerat svammel, Lagro. Kamma dig.

Jag tror att platsen för mordet ligger på några mils avstånd från likdelarnas fyndplats, d.v.s. utanför det sökområde polisen ägnar sig åt. Finns medbrottsling är det inte osannolikt att mordet begicks "i någon annans skog", alltså i terräng där KJ vanligtvis inte uppehåller sig.
Citera
2013-06-04, 09:46
Moderator
OYs avatar
Vet vi med säkerhet att pappan var hemma den här helgen trots att han borde, vi har jämfört, varannan vecka, men var han det? Har mamman permanent uppehållstillstånd, är hon svensk medborgare?
Citera
2013-06-04, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du ska då alltid hitta på egna lösningar, fast det finns fakta, fast så är det väl när man är dåligt påläst och misstolkar all information, samtidigt som man inte kan erkänna att man har fel.

Varför kan du inte acceptera polisens uttalande där de säger hur de gick tillväga för att finna kompisen?

Den 8:e och den 9:e letade man fortfarande i terrängen, då trodde man att hon försvann på löparrundan för då var kompisen inte känd.

Du får gärna länka till polisens uttalande om hur de spårade upp kompisen. Jag har inte haft tid att läsa allt om detta fallet. Det är intressant att veta hur de fick informationen om när VB lämnade bostaden och hur. Om de inte hörde honom förrän den 10 maj kan man undra om KJ totalt missat att VB var borta? Varför hörde han inte av sig självmant då han hade information?
Citera
2013-06-04, 09:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi med säkerhet att pappan var hemma den här helgen trots att han borde, vi har jämfört, varannan vecka, men var han det? Har mamman permanent uppehållstillstånd, är hon svensk medborgare?
Kan du utveckla första meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in