2013-05-27, 19:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Det är bekräftat att VB dödats med flertal knivhugg. Men att det skedde i KJ´s lägenhet är ytterst tveksamt.. för då skulle man hittat mängder av spår av blod och fallet hade varit uppklarat nu !
Var bekräftades det? Källa?
Citera
2013-05-27, 19:36
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Kan man kapa tex ett huvud med ett spadblad om man svingar riktigt ordentligt?

Spade vi snackar om e en fältspade som militären har tror dom e gjorda för mer än att gräva med i värsta fall, Va inne på om han kunde använt spade till att stycka kroppen eftersom det inte va en spec snygg styckning utan delarna hade väl delats med våld & kraft mer än finnes men har inte fått nåt gehör för en styckning med den försvunna spaden
Citera
2013-05-27, 19:36
Medlem
mowgly77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
http://i.imgur.com/8MD7rT7.png

Så ser graderingen ut inom karate. Blått är ju knappast nybörjare.

Nu är ni helt ute och cyklar när det gäller graderingen!
Inom ashihara karate så är blått bälte det tredje bälten och då har man tränat drygt ett och ett halvt år!
Sen är det så att det spelar ingen roll om du skulle ha svartbälte om man skulle bli slagen med ett baseballträn i huvudet bakifrån! Då spelar det ingen roll om du är Bruce lee.
Citera
2013-05-27, 19:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Jo,det vet jag.. men han kanske ville dom skulle bli ihop igen, men hon ville inte ? Sen blev det gräl.. osv.osv.

Jag har fått känslan av att VB var ganska kräsen med sitt umgänge. Hon höll sig till dem hon litade på, udda eller inte.

Varför ska det vara så svårt att tänka att KJ är alldeles uppriktig i förhör med polisen?
Vi måste ha det tänket också. Att han ska ha gråtit i skallgången betyder ju inte att han bryter ihop, utan för att hans kompis och fd flickvän saknas. Lägg till insikten att hon var hos honom den kvällen och att det snart är känt. Ska han ringa polisen eller är de något annat på spåren? Vad hände efter hon gått? Är jag misstänkt?

Han blev anhållen på mycket lösa grunder. Åklagaren tog en rövare för att få fart på utredningen, kanske med politiskt tryck uppifrån. Några andra misstänkta fanns inte från lördagskvällen, utom att KJ sagt att han hämtade henne och att de umgåtts hos honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det har du rätt i. Han kan ha "lånat" ett släp av någon, kanske bara över natten.

Han kanske inte hade ett släp. Han kanske tog en träskiva (en gammal fönsterlucka tex) och släpade efter bilen till lämplig dumpningsplats. Kanske var skivan för kort, så kapning av lasten behövdes för att inte släpa i marken. Kanske kom han på att de kapade delarna var kvar i bilen då han placerade tillbaka fönsterluckan och slängde in dessa genom fönstret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Kan man kapa tex ett huvud med ett spadblad om man svingar riktigt ordentligt?

Tror man får svinga mycket då.
Men det funkar nog om man gör som när man ska ha ner jordspaden i marken, trycker ner den en liten bit och sedan stampar man ner spaden med foten.
Citera
Medlem
Emhs avatar
Postar den här länken igen: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848456
Där pratar han som efterfrågade den försvunna spaden med tidningen..
Citera
2013-05-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Läs på om Ashihara!

Försökte du vara ironisk så funkar det inte så bra i skrft.
Blått är det första färgade bältet i Ashihara.
Blått är andra graderingen (vitt, vitt med 2 röda streck eller rött/orange sen blått i början graderar man ungefär halvprsvis). Men jag skulle inte påstå att man är rustad för att försvara sig/ge så där jättemycket motstånd. För de flesta som tränat bara några terminer så sitter det inte i ryggmärgen ännu. Man har kanske bättre chans än en som inte tränat karate men i karaten är det mycket träning av fasta situationer i kata. På lägre nivå är det inte så där jättemycket fighting där motståndaren inte anfaller med just karate.

Färgerna på bälten varierar mellan olika stilar.
Senast redigerad av BeBeBe 2013-05-27 kl. 19:42.
Citera
2013-05-27, 19:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag har aldrig påstått att VB slutat träna karate, och om du uppfattar det så har jag uttryckt mig slarvigt. Jag har inte heller påstått att VB är usel, men jag har justerat den tidigare trådsanningen att VB är en karatestjärna, för mig själv, genom att läsa vad hennes klasskompis skrev. Jag tror mer på klasskompisen än på ditt dravel. Kan du sluta skapa en trådsanning om att VB är så väldigt duktig på karate?

Jag vet inte vad du dricker/röker eller tar för mediciner. Men jag har inte påstått att någon var varken dålig eller duktig i något. Jag poängterar att om man avancerar i något är man inte usel.

https://www.flashback.org/sp43596909

Här är ditt inlägg om att VB har slutat karate pga dålig motorik. Kan du erkänna att du hade fel åtminstone? Det var inte sant att hon SLUTAT med Karate. Sen håller jag med om att det inte var behjälpligt med de kunskaper hon hade (som säkert var mer än KJ´s på området) då någon tog hennes liv.
Citera
2013-05-27, 19:39
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det har jag svårt att tro- ingen spadexpert dock. Det skulle inte handla om någon "vanlig" spade iaf.

Tillägg!
Om man matar och matar med spaden kanske...känns dock som ett ovanligt mordvapen överlag.

Men en spade måste ju vara "vass" i kanterna för att kunna forcera mark el dyl, annars är den ju värdelös som redskap för att separera nåt fast? Tänkte om man tryckte till med foten samtidigt och lade sin vikt på så skulle nog inte en kropp stå emot. Alt mata som sagt...
Citera
2013-05-27, 19:40
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Se där! Det stärker mina misstankar om det området ännu mer om det nu är rätt område jag tänker på, letar och letar men hittar inte artikeln.

Då kan han således ha lagt en plats på minnet när han var ute i terrängen och härjade, en plats som sedan kom väl till pass att gräva ner VB tillhörigheter, det är min teori.

Jag förstår mig inte på denne KJ riktigt. Han verkar oerhört påläst vad det gäller militär disciplin vad det gäller uppradade vapen och utrustning osv. Så som det gick/går till på de mer tuffa förbanden. Visst finns det såna bilder?

Att han misslyckades med få göra militärtjänst är enligt mig oerhört positivt då han inte verkar ha alla celler på rätt plats.
Om man nu som i hans värld, vill tillhöra ett "specialförband eller liknande", hur kan man då låna en spade av en kompis och sen slarva bort den? Hade hans "militära verksamhet" varit verklighet vore det ett MYCKET dåligt betyg.
Man "super" helt enkelt inte bort sin/ANDRAS utrustning på det sättet om man är någorlunda uppsnäppt! Att låna en spade i samband med ett försvinnande är inte lite misstänkt enligt mig.
Det känns som en person som på ett eller annat sätt är satt under press och stress. (Samt vet att spaden måste gömmas då den använts till obskyra saker)
Citera
2013-05-27, 19:41
Medlem
Det är bara att glömma idén om att hon skulle ha en chans mot honom med sin karate.
Att träna karate i en klubb är inte i närheten av att slåss för sitt liv mot en galen gärningsman.
Sen så handlar enligt mina erfarenheter karate mer om stil än att spöa skiten ur motståndaren som ex thaiboxning gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in