2014-05-15, 13:20
Medlem
Ni som had gjort webbansökan, har ni prövat att logga in på https://www.migrationsverket.se/MinaSidorWEB/ ? Min inloggning (anhörig) funkar ej, men den sökandes inloggning funkar fortfarande, och man kan se en del dokument som de registrerat.

På vår sista står det “next of kin investigation”. Har frågat flera gånger om detta men aldrig fått något bra svar om vad det innebär ens.
Citera
2014-05-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplelady
Det har inget att göra med var i landet du bor. Jag bor på västkusten och vårt ärende har hamnat i Örebro. Enligt en person på kundtjänst så hamnar ärenden på det kontor som har minst att göra. Vilket jag inte tror på en sekund... En annan på kundtjänst påstod att alla webbansökningar hamnar först och främst i Örebro, men slussas sedan ut till andra enheter när trycket blir för högt. Vilket, enligt den första telefonisten, var helt fel. Hen påstår att allt jag tidigare hört från kundtjänst är fel och ljug. Och ja, det var samma person som påstod att alla "snabba ärenden" i detta forumet också är ljug.

Ps. En sak till hörrni. Den här tråden har nu varit aktiv i ett år. Någon som vet hur det har gått för TS? : )

Hej
jag igger mv som en igel
Prata med yttligare handläggare idag och frågade även henne om inte vårat ärende kunde skickas till örebro, om jah ändå ska på muntlig förhandling, eftersom det är det tydligt närmare,
och fråga även henne för skoj skull, vrf jag hamnat i norrköping.
Där fick jag ett femte svar,
Att dom som söker via papper och ambassad hamnar i norrköping, resten sänd ut
till andra enheter. Nu har dom allltså sagt 5 olika saker till mig.
Occh läst här på forumet att andra fått yttligare svar!!
Vad ska vi göra ,,,,norrköping är en enhet som nästan bara ger avslag tyvärr
Citera
2014-05-15, 16:28
Medlem
Hej
Jag tycker att vi allla som fått olika svar
Om handläggniingstid oxh olika svar på varför
Våra ärenden ligger tex i noreköpong.
Dom som har norrköping skriv till jo
Ju fler vi blir kanske der händer något.
Häng på jag ska skriva nu direkt.
Mvh
Citera
2014-05-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fia68
Vad ska vi göra ,,,,norrköping är en enhet som nästan bara ger avslag tyvärr

Vart har du hört det? Alltså det är ganska ovanligt att man får avslag så tror knappast att det stämmer.
Citera
2014-05-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixney
Vart har du hört det? Alltså det är ganska ovanligt att man får avslag så tror knappast att det stämmer.
Vart jag hört det ?? Jag har inte hört det
Vi fick det nämligen för ca 1,5år så vi är inne
På våran andra ansökan med yttligare16
Månader vänte tid ;(
Citera
2014-05-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixney
Månader vänte tid ;(
Man kan få avslag för mycket om inte hans
Och din intervju är identiska . Dom är mycke hårdare
Änn förr .tyärr
Citera
2014-05-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fia68
Månader vänte tid ;(

Ok jag beklagar. Men det betyder ju ändå inte att Norrköping nästan bara ger avslag bara för att ni fick det. Kunde ni inte överklaga? Hade ni inga andra bevis än själva frågeformuläret?
Citera
2014-05-15, 20:46
Medlem
Äntligen, Efter ca 12 månader med WEBANSÖKAN fick vi en handläggare
Önskar er alla lycka till
Citera
2014-05-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-20
Äntligen, Efter ca 12 månader med WEBANSÖKAN fick vi en handläggare
Önskar er alla lycka till

Grattis! Hoppas det går fort nu!
Samtidigt som jag misströstar ännu mer...att det inte kommer bli klart ens på 11 mån för oss...
Citera
2014-05-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenisen
Grattis! Hoppas det går fort nu!
Samtidigt som jag misströstar ännu mer...att det inte kommer bli klart ens på 11 mån för oss...
Hur länge har du väntat hittills?
Citera
2014-05-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-20
Hur länge har du väntat hittills?

Ansökte 25/7-13, alltså snart 10 månader. Förra veckan hade vi ännu inte fått någon handläggare
Citera
2014-05-15, 22:31
Medlem
Hej! Jag har följt denna tråd ett tag och blivit både hoppfull och förbannad och ledsen över hur MIG verkar lotta ut kortare väntetider. Jag och min pojkvän ansökte den 5 oktober 2013 och han gjorde sin intervju den 12 november. Sedan dess har vi väntat och väntat. Jag har ringt flertalet gånger till MIG och ställt samma frågor till olika personer och fått olika svar. I april fick jag ett namn på handläggaren som "bevakar" ärendet, hon i sin tur uttrycker att de har "hyllmetrar" med ansökningar och att väntetiden är 11 mån. Vårt ärende ligger i Norrköping.

Jag har fått till mig gång på gång att vårt ärende är komplett och inget saknas, och att det i praktiken bara ligger och väntar på att någon ska ta ett beslut.

Jag blir så matt och stressad av denna byråkratiska process. Har funderat länge på vad jag kan göra, anmäla, gå till media o.s.v. MIG bryter både mot utlänningsförordningen och Förvaltningslagen. Det finns överhuvudtaget ingen som helst rimlighet gällande deras väntetider och deras lotteri och är inte rättssäkert någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in