Citat:
håller med blir tokig , vi fick avslag pgga att kärringen på ambassaden i hans hemland
skrivit åt helvete fel, inte det min kille sa , hon for runt på kontoret och prata
i privata ssamtal , och skrev fel på mina barns namn och både tid och rum.
sedan när intervjun var klar visa hon den för min kille som skrev under då han lita
på henne, hon visA intervjun på engelska vilket han inte förstår ett dugg av,
så när den kom till mv så fick han skit för vad hon skrivit o vi fick avslag ..
jag skrev till ud och chefen på ambassaden och innom en vecka fick han ny intervju,
nu ska vi få vänta yttligare på en handläggare,,,sökte förtur för vi redan vänta 1 år men ingen
hänsyn..så jag skrev till jo.. vet inte vad jag göra,, inte vad jag ska maila mv heller är helt
tom i huvet av detta

skrivit åt helvete fel, inte det min kille sa , hon for runt på kontoret och prata
i privata ssamtal , och skrev fel på mina barns namn och både tid och rum.
sedan när intervjun var klar visa hon den för min kille som skrev under då han lita
på henne, hon visA intervjun på engelska vilket han inte förstår ett dugg av,
så när den kom till mv så fick han skit för vad hon skrivit o vi fick avslag ..
jag skrev till ud och chefen på ambassaden och innom en vecka fick han ny intervju,
nu ska vi få vänta yttligare på en handläggare,,,sökte förtur för vi redan vänta 1 år men ingen
hänsyn..så jag skrev till jo.. vet inte vad jag göra,, inte vad jag ska maila mv heller är helt
tom i huvet av detta

Hej Fia,
Jag lider med dig/er otroligt hemsk situation
Har du mailadress till någon av enhetscheferna där ert ärende ligger?
Jag föreslår att du skriver ihop ett mail, trevligt men lite hotfullt. Nämn att du varit i kontakt me JO och tryck på era rättigheter. Säg även att du funderar på att göra en anmälan då ni blivit felaktigt behandlade.
Jag mailade till en enhetschef där vårt ärende ligger för några dagar sedan. Jag tog upp allt som de gjort fel i vårt ärende och frågade hur de tycker att vi ska göra nu, att sitta hemma och hoppas på att få ett beslut innan min man blir intvingad i armen är inget alternativ för mig.
Jag fick idag svar att de ska titta på vårt ärende den här veckan redan.
Jag blev väldigt förvånad över att jag fick ett så snabbt svar och att de faktiskt lyssnade. I vanliga fall tror jag på att vänta, vara snäll och trevlig.. Gör ett försök i alla fall och lycka till