2014-07-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fia68
håller med blir tokig , vi fick avslag pgga att kärringen på ambassaden i hans hemland
skrivit åt helvete fel, inte det min kille sa , hon for runt på kontoret och prata
i privata ssamtal , och skrev fel på mina barns namn och både tid och rum.
sedan när intervjun var klar visa hon den för min kille som skrev under då han lita
på henne, hon visA intervjun på engelska vilket han inte förstår ett dugg av,
så när den kom till mv så fick han skit för vad hon skrivit o vi fick avslag ..
jag skrev till ud och chefen på ambassaden och innom en vecka fick han ny intervju,
nu ska vi få vänta yttligare på en handläggare,,,sökte förtur för vi redan vänta 1 år men ingen
hänsyn..så jag skrev till jo.. vet inte vad jag göra,, inte vad jag ska maila mv heller är helt
tom i huvet av detta

Hej Fia,

Jag lider med dig/er otroligt hemsk situation
Har du mailadress till någon av enhetscheferna där ert ärende ligger?
Jag föreslår att du skriver ihop ett mail, trevligt men lite hotfullt. Nämn att du varit i kontakt me JO och tryck på era rättigheter. Säg även att du funderar på att göra en anmälan då ni blivit felaktigt behandlade.

Jag mailade till en enhetschef där vårt ärende ligger för några dagar sedan. Jag tog upp allt som de gjort fel i vårt ärende och frågade hur de tycker att vi ska göra nu, att sitta hemma och hoppas på att få ett beslut innan min man blir intvingad i armen är inget alternativ för mig.
Jag fick idag svar att de ska titta på vårt ärende den här veckan redan.

Jag blev väldigt förvånad över att jag fick ett så snabbt svar och att de faktiskt lyssnade. I vanliga fall tror jag på att vänta, vara snäll och trevlig.. Gör ett försök i alla fall och lycka till
Citera
2014-07-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carsem
Vi har fått handläggare idag, hon är ej beslutsfattande handläggare. Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar tills man får ett beslut? Hur lång tid tog det för er?

Egentligen ska alla ärenden ha en handläggare från typ första dagen för att man ska kunna ha någon att vända sig till. Det betyter även att du kan ha flera olika handläggare innan du får den som ska fatta beslut.
Vi har inte haft en enda ännu i vårt fall, ansökte Oktober 2013.
Har dock hört att Boden ska vara ganska ok att hamna i, ring dom
Citera
2014-07-03, 18:52
Medlem
Hej. Har fått handläggare nu o mejlat med henne. Vad tro ni? Tror ni man kommerr få vänta länge? Hoppas på snabba ryck nu..... detta är en del av mejl kontakten. Skönt med en som svarar trevligt iaf.. inte en utav MIGs starka sidor direkt. .

Hej,
Det är jag som är handläggare för ert ärende och jag håller på och arbetar med det.
*
Jag är handläggare och arbetar tillsammans med en beslutsfattare. Om vi behöver någon komplettering i ärendet kommer vi att kontakta er.

Det går tyvärr inte att säga hur lång tid det kommer att ta. Men eftersom vi handlägger ärendet nu så är det på gång i alla fall.

*
Citera
2014-07-03, 23:38
Medlem
Hej,
Har någon ett telefonnr till Migrationsverket i Örebro ? Ska ringa o höra lite vad dom sysslar med då ingen vill svara på mina mail just nu, skickat flera st.
Citera
2014-07-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxox
Hej,
Har någon ett telefonnr till Migrationsverket i Örebro ? Ska ringa o höra lite vad dom sysslar med då ingen vill svara på mina mail just nu, skickat flera st.

På den här sidan tror jag du kan hitta div nr http://www.st.org/~testgrodan/bli-medlem-2/organisation/sts-avdelningar/migrationsverket/kontakta-oss/

Hur länge har du väntat på svar? Jag mailade häromdan men brukar alltid få vänta 2-3 veckor nu är det ju semestertider också.
Citera
2014-07-04, 08:13
Medlem
Citat:
Hej. Har fått handläggare nu o mejlat med henne. Vad tro ni? Tror ni man kommerr få vänta länge? Hoppas på snabba ryck nu..... detta är en del av mejl kontakten. Skönt med en som svarar trevligt iaf.. inte en utav MIGs starka sidor direkt. .

Hej,
Det är jag som är handläggare för ert ärende och jag håller på och arbetar med det.
*
Jag är handläggare och arbetar tillsammans med en beslutsfattare. Om vi behöver någon komplettering i ärendet kommer vi att kontakta er.

Det går tyvärr inte att säga hur lång tid det kommer att ta. Men eftersom vi handlägger ärendet nu så är det på gång i alla fall.

*
verkar vara trevlig till skillnad från den vi hade fördts
gången är inne på våran andra ansökan nu. men för
oss tog der 3 månader from vi fick en handläggare tills
vi fick beskedet att vi fått avslag . så vårat besked var
en kniv i hjärtat . hoppas på denna gång
Citera
2014-07-04, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ida99
Hej Fia,

Jag lider med dig/er otroligt hemsk situation
Har du mailadress till någon av enhetscheferna där ert ärende ligger?
Jag föreslår att du skriver ihop ett mail, trevligt men lite hotfullt. Nämn att du varit i kontakt me JO och tryck på era rättigheter. Säg även att du funderar på att göra en anmälan då ni blivit felaktigt behandlade.

Jag mailade till en enhetschef där vårt ärende ligger för några dagar sedan. Jag tog upp allt som de gjort fel i vårt ärende och frågade hur de tycker att vi ska göra nu, att sitta hemma och hoppas på att få ett beslut innan min man blir intvingad i armen är inget alternativ för mig.
Jag fick idag svar att de ska titta på vårt ärende den här veckan redan.

Jag blev väldigt förvånad över att jag fick ett så snabbt svar och att de faktiskt lyssnade. I vanliga fall tror jag på att vänta, vara snäll och trevlig.. Gör ett försök i alla fall och lycka till

Tack för ditt fina inlägg . jag har prata med
chefen för uppehållstillstånd som just nu
har tjänst någon annan stanns några veckor
men som vanligt svara hon bara att dom är
underbemanade och att dom jobbar så
fort dom kan och att dom tillsatt mera personal
till hösten. hjälper ju inte oss nu . men
jag har anmält detta till jo. att vi inte ens
fått förtur fast vi redan väntat 1,5år pga
att ambassaden gjort fel . har mailat
en annan kvinna också där om att jag kommer
ta kontakt med jo . men nu gjorde ja det
får se vad som händer .
Citera
2014-07-04, 08:55
Medlem
[quote=carsem|49447380]Hej. Har fått handläggare nu o mejlat med henne. Vad tro ni? Tror ni man kommerr få vänta länge? Hoppas på snabba ryck nu..... detta är en del av mejl kontakten. Skönt med en som svarar trevligt iaf.. inte en utav MIGs starka sidor direkt. .

Hej,
*

*[/QUOTE
jag fick nyss. ett mail från teamedaren att. dom
ska . där det stod . vi ska behandla ärendett som
en begäran o m förtur...va d menar. dom ? har ja fått
förrtur eller? jag har sök förru men fick då nej.

fattar inte ??
Citera
2014-07-04, 09:55
Medlem
FilifjonkanBahs avatar
Hej vänner!

Vi sökte 6/10 2013, intervju november 2014.
Nästa vecka är det sagt att vi ska få ett besked. Vi håller våra tummar och ber.

Det enda tips jag kan ge är att ligga på teamleadern, hoppa över handläggaren ettag. Jag låg på teamleadern i Örebro och mailbombade henne flera gånger i veckan, vilket resulterade i att de flyttade ärendet till Umeå. Där fick vi en handläggare på en gång som började arbeta med ärendet direkt. Hon har gjort väldigt mycket för oss och visat stor medkänsla.

Ge inte upp!!!
Citera
2014-07-04, 12:47
Medlem
[quote=fia68|49453705]
Citat:

Hej,
*

*[/QUOTE
jag fick nyss. ett mail från teamedaren att. dom
ska . där det stod . vi ska behandla ärendett som
en begäran o m förtur...va d menar. dom ? har ja fått
förrtur eller? jag har sök förru men fick då nej.

fattar inte ??

ja det låter som att ni fått förtur
Citera
2014-07-04, 14:47
Medlem
Citat:
Vi har fått handläggare idag, hon är ej beslutsfattande handläggare. Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar tills man får ett beslut? Hur lång tid tog det för er?
Ringde idag och frågade vad dår dom menade exkat om mailet om förtur,
Det var att dom ska ta ett beslut om jag får förtur eller inte , så det blir väl avslag igen.
har sökt det 3 ggr nu pga att vi redan väntat på ett varv och är nu inne på ansökan nr 2
då vi fick avslag pga handläggaren på ambassaden i hans land, skrivit något helt annat än han
har sagt så det är för j... att få vänta yttligare 11-16 månader då handläggaren där gjort fel
Citera
2014-07-04, 14:50
Medlem
[quote=carsem|49455428]
Citat:
Ursprungligen postat av fia68

ja det låter som att ni fått förtur
Har du ngt förslag på vad jag ska mail bomba dom med för jag är tom i huvudet efter1,5 år
med mv,ja lovar
snälla alla ni därute ge mig tips,har tom kontakta jo,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in