Citat:
Ursprungligen postat av
Harkelharkel
Ring och försäkra dig om att det faktiskt är en handläggare. Var snabb, för det telefonnumret du fick gäller endast mellan 9-11. Jag fick höra förut att vi hade en handläggare, men det visade sig vara en assistent som registrerat ärendet bara. Fråga efter “beslutsfattande handläggare”.
Citat:
Ursprungligen postat av
FruSK
Samma här! jag trodde vi med fick en handläggare och ringde henne sen helt plötsligt sa hon att våra dokument låg i en hög och väntade på en handläggare....
Hon sa också att hon var assistent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harkelharkel
Vi har faktiskt fått en riktig handläggare! Pratade med henne idag, och hon sade att vi bör få beslut väldigt väldigt snart.
LIGG I! Det lönar sig att vara riktigt jobbig!
Här är min mailkonversation med teamledaren. Jag pratade även med andra, bl.a Ola Tranås som tydligen pushade på så att vi fick en handläggare! Kan tyvärr inte lägga ut ljudfilerna som jag spelade in, då namn och annan info framgår. Du är välkommen att använda min taktik.
https://drive.google.com/file/d/0BwQN7rgVo9r_UkFvbndPdklHY0U/edit?usp=sharing
1. Prata ALDRIG med kundtjänst, och maila dem aldrig
2. Få tag på nyckelpersoners nummer genom växeln. Funkar det inte med teamledare i din enhet eller enhetschefen, kontakta verksamhetschefer och andra nyckelpersoner i andra enheter. Skvallra om att de gör ett dåligt jobb helt enkelt!
3. Ligg i som tusan och dra inte för dig att vara jobbig eller att visa dem att du vet vad som försiggår
Jag ringde kundtjänst idag (en snabbis bara, ville inte bråka, bara kolla) och fick bekräftat att vår handläggare ÄR en
beslutsfattande handläggare, och absolut ingen assistent.. vilket gjorde mig väldigt glad! Försökte få så mycket information som möjligt (hade en kort rast på jobbet, handläggarens telefontid var sedan länge över).
Telefonisten sa "Ja, jag kan se här att xxxx redan har börjat kolla på ert ärende" och sen sa hon "xxxx har alltså
200 ärenden hos sig så jag kan inte svara på hur lång tid det kommer att ta, men jag önskar er lycka till"
Absolut en underbar telefonist men.... VA? Vad betyder allt detta? Är så sjukt exalterad och samtidigt förvirrad... 200 ärenden? Jaha... men har redan börjat kolla på vårt ärende? Tar man en smygtitt då & då, går man inte igenom hela ärendet en gång för alla? Ahhh... Ska försöka få tag i denna person imorgon då det är telefontid. Ber hårt.
Harkelharkel; GRATTIS och
bra jobbat!! Pratade du i telefon med din handläggare? Tack för alla tips! Finns inte en chans att jag lugnar ner mig efter detta. Haha.