2015-08-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
För övrigt spelade vi in hela intervjun på mobilen. Ingen ska kunna säga att vi sagt något
som vi inte har sagt.

Vi fick inte möjlighet att läsa igenom intervjun efteråt eftersom
intervjuaren ansåg att det inte fanns tid till det.

Om det inte fanns tid, så måste det betyda att de har någon tid att passa.

Förmodligen skulle intervjuaren på semester.
Citera
2015-08-13, 14:21
Medlem
choiz_88s avatar
Det vore ju högst intressant att få veta hur stort antal JO - anmälningar som migrationsverkat samlat på sig sedan 2014 !

Själv har jag ju drygt en månad kvar tills det är dags att göra en anmälan.
Citera
2015-08-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
Det vore ju högst intressant att få veta hur stort antal JO - anmälningar som migrationsverkat samlat på sig sedan 2014 !

Själv har jag ju drygt en månad kvar tills det är dags att göra en anmälan.
Håller med dig! Skulle nästan vilja ringa de och fråga - varför finns de när inget händer? Enligt de ska problemet vara löst snart då de hae nyanställt medans de som jobbar där säger Nej det är inte så.
Citera
2015-08-13, 14:31
Medlem
hagsatras avatar
11 månader idag och inga nyheter
Citera
2015-08-13, 16:18
Medlem
11månader sen ni ansökte eller sen intervjun?
Citera
2015-08-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfageln-51
Om det inte fanns tid, så måste det betyda att de har någon tid att passa.

Förmodligen skulle intervjuaren på semester.

Antagligen på grund av semester ja.
Känns fint efter att ha rest över hela Afrika för att ens komma dit.
Citera
2015-08-13, 17:54
Medlem
Ringde dom häromdagen och då sa killen jag pratade med att vi hade en handläggare i vårat ärende, jesper eller jörgen och att han hade samlat på sig mycket information så det borde inte ta lång tid innan beslut fattas. Men om han har mycket information, varför kan han inte fatta ett beslut då? Vad är det han väntar på?
Citera
2015-08-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loira123
Ringde dom häromdagen och då sa killen jag pratade med att vi hade en handläggare i vårat ärende, jesper eller jörgen och att han hade samlat på sig mycket information så det borde inte ta lång tid innan beslut fattas. Men om han har mycket information, varför kan han inte fatta ett beslut då? Vad är det han väntar på?

Han kanske inte vill fatta ett beslut.

Eller han kanske läser informationen väldigt långsamt.
Citera
2015-08-14, 06:12
Medlem
Citat:

Vilket datum sökte ni?
Ni har alltså fått handläggare redan nu, några veckor efter intervju?
Då ska du nog vara glad att du har en handläggare istället. Vi har väntat 5 månader efter intervju utan handläggare... Tog du kontaktuppgifter till handläggaren?
Citera
2015-08-14, 11:53
Medlem
Citat:

Ja verkligen tur att ni har handläggare! Se till att få uppgifter och kontakta handläggaren. Alltid bra att påminna de
Citera
2015-08-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Vilket datum sökte ni?
Ni har alltså fått handläggare redan nu, några veckor efter intervju?
Då ska du nog vara glad att du har en handläggare istället. Vi har väntat 5 månader efter intervju utan handläggare... Tog du kontaktuppgifter till handläggaren?

Ja, han som jag pratade med sa det iaf. Han ville dock inte ge ut ett direkt nummer till handläggaren utan försökte ge mig 0771-235 235… 5 månader för att få en handläggare?! Det är sjukt jU!! Hur länge fick ni vänta på att få en intervju efter att ni skickade in ansökan? Vi skickade in ansökan den 25 januari och fick mejl om intervju 8 juli och va på intervjun den 29e juli...
Citera
2015-08-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElSy-8880
Ja verkligen tur att ni har handläggare! Se till att få uppgifter och kontakta handläggaren. Alltid bra att påminna de

Ja, förhoppningsvis är det sant och han inte bara sa det för att bli av med mig eller något, man vet ju aldrig… Han la på mitt i samtalet precis innan och så ringde jag upp igen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in