Jag hittade denna lite tråd och läste nu igenom dom 3-4 sista sidorna, och kände att jag vill vara delaktig.
Kan berätta min situation och historia lite kortfattat som det är just nu.
Juli 2014 åkte jag med en vän till USA - Las Vegas, här träffade jag en underbar kvinna som jag spenderade några dagar med. Väl hemma i Sverige igen, så mailade vi varje dag och satt på skype flera timmar åt gången trots 9 timmars tidsskillnad.
Redan i september kom hon på en 10 dagars semester för att hälsa på mig i sverige, och nu bestämde vi att vi 100% vill att ett riktigt förhållande och en av oss måste så klart flytta.
Hon vill verkligen inte leva resten av sitt liv i USA, och har länge velat flytta i alla fall från las vegas så vi bestämmer att ansöka om svenskt uppehållstillstånd.
Ansökan skickas in 5 Oktober 2014, och vi får reda på att hon inte borde vara i sverige under denna tiden medans vi väntar. (har fått lära mig i efterhand att vi kunde har varit i sverige fram till intervjun, men det sa MIG inget om just då)
Så jag bestämmer mig för att skaffa Amerikanskt turist visum och flyttar till Las vegas(24 november), och bor just nu med hennes föräldrar här. Dock börjar väggarna krympa och det är inte alltid en enkel situation.
Hon gjorde sin intervju den 17 april, och damen vi hade intervjun med sa till oss att det var första gången någonsin hon intervjuade någon som faktiskt hade med sig sina svenska sambo på intervjun.
Och efter intervjun satt vi kvar och prata lite om hur hon trivdes i las vegas som svensk osv osv. Hon berätta även för oss att vi med största sannolikhet kommer att få godkänt att det bara kommer ta lite tid.
Vid ett senare tillfälle så ringer jag MIG kundtjänst och får informationen att han tror att våran ansökan borde få ett svar runt JULI. Dock som jag skrev börjar väggarna krympa och vi vill inte vara kvar längre. Jag får inte jobba här då jag bara har turist visum men vi vill inte vara ifrån varandra. Vi vill kunna åka till sverige nu, ringer migrationsverket idag, och får ett nytt telefonnummer 0104859585 (biståndsenheten).
Denna man jag pratar med över telefon förklara för mig att vi antagligen inte kommer få ett beslut för ens i December, och detta känns galet avlägset. Vi vill flytta nu, och det ända som skulle kunna skynda på våran process skulle vara om min fästmö(juste vi förlovade oss i december

) vart gravid, detta är i alla fall vad han sa till mig.
Vi vill ha barn i framtiden, men att skaffa barn bara för att kunna flytta är en hemsk anledning... och vi vill ha barn när vi har kunna slå oss till ro i sverige och har ett mer stabilt liv.
Har säkert glömt en del information om våran historia, och kl är mycket här så jag är lite trött. Men har försökt göra det så läsbart som möjligt, och jag skulle uppskatta galet mycket tips och råd för att skynda på detta för oss. Vi längtar så enormt för att kunna sätta oss på flygplanet tillsammans och veta att när vi landar så kan vi börja starta vårat liv tillsammans.
Vi önskar kunna göra detta i juli eller mitten av augusti.