Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkarjävlar
Det verkar som att du jobbar/jobbat på bolaget och kan komma med lite studier från fältet, kul. Ibland händer det att en bolagsanställd, eller t.o.m. en ordningsvakt, står på pass vid spriten. Blankspriten och kvartingarna där verkar de övervaka extra noggrant. Det måste vara bra mycket svinn när det gått så långt att man har en ordningsvakt, till synes anställd mer eller mindra på heltid, för att vakta flaskorna.
Som någon sa så har jag också sett att Sju komma tvåan börjar bli poppis bland alkisarna. Förut såg man den sällan tycker jag, men den har ju delats plats på APK bland öl på 7+ procent med Pripps 7,2, så då är det klart att a-lagarna tar den till sitt hjärta till sist.

Man måste ha folk som är på plats, ja. Ur systemets synvinkel är snatteriet också inte bara en fråga om pengar. Man tänker att de som snattar en kvarting vodka förmodligen är en person med osunda alkoholvanor.
Jag har inte räknat på all öl, men de två du nämner kan mycket väl vara de med högst apk. Jag tror det var 3,86 spänn per cl. Sedan är det nog Special Brew, 10%, på 3,88. Det billigaste vinet kan dock tävla med de siffrorna. Prohibition Bootleg, en vit box, kostar bara 149 för 40,5 cl alkohol, vilket skulle bli 3,68 kronor per cl. Men ingen a-lagare köper väl en box och sätter sig på bänken