Citat:
Ursprungligen postat av
lyrica32
Iofs är det väl det. Men har inte många alkisar nyktrare perioder? De borde kunna ha lite framförhållning tycker jag.
// Kan såklart inte uttala mig för alla alkoholister men i mångt och mycket är det beroende på dels vilken samhällsklass man tillhör samt om man har ett arbete eller är helt utslagen typ . I många människors tro tänker man sig alltid en alkoholist som någon som sitter på bänken och dricker prippsblåstarköl eller billigaste märket men alkoholister finns i alla samhällsklasser från rik till fattig och det klassas som en sjukdom av staten typ.
Så som den som började denna trådförmodar jag menar bänkalkoholister som dricker precis allt de kommer över så länge de är vid medvetande, de alkisar som tillhör överklassen beter sig liknande men de får alkoholen hemkörd men dricker typ samma mängd.
Det är ju så här en alkoholist brukar ej sluta dricka förrän flaskan eller burken är tom typ och det räcker att en alkoholist luktar på en spritkork så måste personen ha alkohol typ.
Det finns även personer som är periodare som kan hålla sig från spriten en längre tid som periodare men sedan tar de en period och håller på som vanliga alkoholister.
Jag hoppas alla ovanstående söker hjälp som finns att få och tar itu med sitt missbruk det är aldrig försent . Tro på Jesus det går och det är en början .