2013-05-07, 20:32
Medlem
knazbarnets avatar
mkt alkisar som köper tingsryd 2,8 på coop där jag bor, men det är väl för att de kostar 17 spänn för ett sexpack
Citera
2013-05-07, 20:36
Medlem
avskum1982s avatar
Här i stan dricker de ofta Arboga 10,2% eller hur stark den är, Åbro 7,3% och Elk 7,5%. Är iaf de vanligaste jag sätt dem köpa/sitta och dricka nere i parken. Sen såklart ser man ju att de ibland har en Marinella eller Rosita och varvar med.

Såg någon skrev att personalen hämtar ölen åt vissa, tycker det verkar förekomma rätt så ofta här med.
Att de kommer fram till kassorna och väntar på att någon, som ej bemannar en kassa, skall komma och fråga vad de vill ha. Är ju fan lyx service det hah!
Citera
2013-05-07, 20:50
Medlem
Tycker mig se rätt många slitna män i övre medelåldern som köper Three Hearts 7.5 när jag är på systemet.
Citera
2013-05-07, 20:50
Medlem
Germanofils avatar
Många dricker även Mariestad och Karhu av någon anledning har jag märkt. Dessa är väl något dyrare än ölen som räknats upp i tråden. Kanske är det "fin-A-lagare" jag träffat på?
Citera
2013-05-07, 21:10
Bannlyst
Hmm dricker dom inte starkvin eller explorer på bänken?
Citera
2013-05-07, 21:10
Medlem
scomberscombruss avatar
Marinella!

Mest alkohol för pengarna och med en pikant söt smak.
Citera
2013-05-07, 21:13
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
En liten flaska explorer och två stycken Arboga 10,2or såg jag ett original köpa. Såg
ut att vara en stabil start på dagen.
Citera
2013-05-07, 21:15
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
En liten flaska explorer och två stycken Arboga 10,2or såg jag ett original köpa. Såg
ut att vara en stabil start på dagen.
Haha jo det där är två riktigt bra exempel på vad en a-lagare köper, men är Arboga 10,2or verkligen så billiga?
Citera
2013-05-07, 21:40
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Kir är väl mer vanligt bland raggare och punkare? Kanske därav det dåliga ryktet?

Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Idag är det nog väldigt sällsynt att en A-lagare skulle sitta och zippa på en flaska Kir men min farfar berättade för ett tag sedan att när Kir var nytt här i Sverige på typ 50-60 talet tror jag så kostade drycken 7kr och var då populärt bland A-lagare. Ja pga priset dåra. Det är väl där själva snacket om att Kir är en alkisdryck kommer ifrån och ja håller ända tills idag.

Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Kir är väl mer fjortisdricka än alkisdricka?
Minns man drack det på högstadiet

Tack för era olika infallsvinklar.

Kanske är en kombination av era tankar, men inget som dagens A-lagare ger sig på med andra ord.
Citera
2013-05-07, 21:42
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Haha jo det där är två riktigt bra exempel på vad en a-lagare köper, men är Arboga 10,2or verkligen så billiga?

19 spänn för en halvliter. Det finns inte många 5%s öl som kommer ner i 9.50 (halvliters då obv)

Sen är dom ju praktiska att ta med sig. O dom går säkert att skjuva in under sängen oxå.
Citera
2013-05-07, 21:54
Medlem
-FlaskBack-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninbebis
Jag förstår inte varför A-lagarna inte gör egen alkohol. Det kostar max 100kr att göra 25 liter 18% mäsk. Sedan kan dom leva top-notch livet med resterande socialbidrag.
Det är många alkisar som gör mäsk och dricker, men dom sitter ju oftast inte på en parkbänk och skyltar med det.
Minns en gammal alkis från barndomen som hade mäsk i flaskor som han alltid drack ur och någon jävel sa att han hade hela badkaret fullt av mäsk, vilket säkert var sant eftersom att han alltid drack mäsk.
Citera
2013-05-07, 22:15
Medlem
Dom dricker det billigaste dom kan komma åt! Ser att många värkar gilla Arboga 10,2% ölen och Vodka explorer.

Mvh LikBil1n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in