2019-03-22, 23:29
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Vad jag har sett i Göteborg så är Åbro 7.3 väldigt populär.

Åbro 7,3 är lätttdrucken och 33 cl gör den fräsch, i jämförelse med 50 cl som blir avslagen. Alkisarna gillar den: https://www.expressen.se/nyheter/perrongen-ar-deras-sky-bar/

"Han dricker 10-12 stycken Åbro 7,3 : or om dagen. De kostar 10,30 kronor styck.

- Den klassiska alkoholistölen, säger Roger."
Citera
2019-03-24, 13:06
Bannlyst
7 år som polis, större delen i yttre tjänst. Här han ni en som vet

Den vanligaste alkoholen man förverkade hos fyllorna var just starköl med hög procent, som Åbro 7,3% eller arboga 10,2%....tror dom räknat ut att dessa ger mest fylla för pengarna.
Citera
2019-03-27, 12:57
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Jo, det är mestadels Åbro 7,3 som dricks .För 10-12 år sedan har jag för mig att de dracks endel Marinella .
Marinera förekommer fortfarande här och där, inte jättevanligt längre dock - de billiga aperitiferna ger ju dock hyfsad apk.

//tripportreat
Citera
2019-03-27, 21:33
Medlem
Avsiktarens avatar
Även om jag håller med om billiga starka ölsorter och en och annan marinella förekommer det en del vindrickande ur enliterstetror. Det är alltid en av gubbarna som har en enliterstetra.
Citera
2019-03-28, 17:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Det verkar som att du jobbar/jobbat på bolaget och kan komma med lite studier från fältet, kul. Ibland händer det att en bolagsanställd, eller t.o.m. en ordningsvakt, står på pass vid spriten. Blankspriten och kvartingarna där verkar de övervaka extra noggrant. Det måste vara bra mycket svinn när det gått så långt att man har en ordningsvakt, till synes anställd mer eller mindra på heltid, för att vakta flaskorna.

Som någon sa så har jag också sett att Sju komma tvåan börjar bli poppis bland alkisarna. Förut såg man den sällan tycker jag, men den har ju delats plats på APK bland öl på 7+ procent med Pripps 7,2, så då är det klart att a-lagarna tar den till sitt hjärta till sist.

Man måste ha folk som är på plats, ja. Ur systemets synvinkel är snatteriet också inte bara en fråga om pengar. Man tänker att de som snattar en kvarting vodka förmodligen är en person med osunda alkoholvanor.

Jag har inte räknat på all öl, men de två du nämner kan mycket väl vara de med högst apk. Jag tror det var 3,86 spänn per cl. Sedan är det nog Special Brew, 10%, på 3,88. Det billigaste vinet kan dock tävla med de siffrorna. Prohibition Bootleg, en vit box, kostar bara 149 för 40,5 cl alkohol, vilket skulle bli 3,68 kronor per cl. Men ingen a-lagare köper väl en box och sätter sig på bänken
Citera
2019-03-28, 22:40
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man måste ha folk som är på plats, ja. Ur systemets synvinkel är snatteriet också inte bara en fråga om pengar. Man tänker att de som snattar en kvarting vodka förmodligen är en person med osunda alkoholvanor.

Jag har inte räknat på all öl, men de två du nämner kan mycket väl vara de med högst apk. Jag tror det var 3,86 spänn per cl. Sedan är det nog Special Brew, 10%, på 3,88. Det billigaste vinet kan dock tävla med de siffrorna. Prohibition Bootleg, en vit box, kostar bara 149 för 40,5 cl alkohol, vilket skulle bli 3,68 kronor per cl. Men ingen a-lagare köper väl en box och sätter sig på bänken

Ja just det, jag glömde att Bolaget har folkhälsan i åtanke när de sälljer akohol till folk.

En massa vin är ju jobbigt för magen att dricka dagligen i längden. Då är nog extra stark öl det som är mildast för kroppen ändå. Men i länder där vinkulturen är djupt rotad, typ Frankrike, så dricker ju alkisarna vin, så det går väl kanske om man verkligen vill...
Citera
2019-04-01, 19:14
Medlem
eremitkraftans avatar
Mina senaste observationer säger Åbro 7,3. Det verkar vara det, överlägset, mest populära.
Citera
2019-04-17, 23:48
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Mina senaste observationer säger Åbro 7,3. Det verkar vara det, överlägset, mest populära.
Jag tror också det verkar vara det mest populära.det är en liten behändig burk..stark och liten. Vad kunde bli bättre?
Citera
2022-09-03, 08:00
Medlem
Isnatts avatar
Läser just nu en mordutredning där två missbrukare blivit en. ( https://anonfiles.com/l4P6Fcr7y1/_rebro_TR_B_55-22_Aktbil_70_F_runders_kningsprotokoll_23_pdf )
Där är Åbro 7,3% ett inslag. Mordoffret tar färdtjänsten till bolaget för att handla ett flak av drycken och sen färdtjänsten hem. I fupen är det bilder på kvitto och vid undersökningen av mordplatsen så finns bilder och följande text
"Innehållet i ICA-kassen. 35 tomburkar. Totalt anträffades 19 tomma Åbro 7,3. 17 stycken i ICA-kassen, 1 st på soffbordet, 1 st under soffbordet. 7 stycken oöppnade Åbro 7,3, 1 st i jackfickan och 6 st i kylskåp. Totalt 26 Åbro 7,3".
Citera
2022-09-03, 21:10
Medlem
Dom gillar Cider 7.0% kopparberg, sju komma tvåan öl (7.2%) osv. Helst ska det vara starkt
Citera
2022-09-03, 21:16
Medlem
Juristchefens avatar
Jag kan bara skriva för mig själv och jag klunkar uteslutande Sofiero 5,2 eller Stockholm Festival 5,3.
Har inte råd med annat då Försäkringskassan har sänkt min aktivitetsersättning som dom fittor dom de facto är.

Dock har Sofieros långburk inte funnits att tillgå på det lokala systemet i ungefär en månad. Det lokala bolaget är också de facto fittor.

Bara så att ni vet.
Senast redigerad av Juristchefen 2022-09-03 kl. 21:21.
Citera
2022-09-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Det är den som öl som gäller och Sju komma tvåan har jag sett bland a-lagarna. Som cider är det 7.0 kopparberg som gäller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in