2007-01-30, 12:48
  #169
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AssCobra
Vill minnas att jag läste om en behandlig där man vaxade sig och sedan blev insmörjd med nån salva som tog död på hårsäckarna.
Verkade rätt så smidigt, minns dock inte var jag läst om det.

Låter nästan FÖR bra. Jag är orolig att vita fjun aktiveras och blir grövre samtidigt som man vaxar bort de svarta håren.

Kan hår orsaka klåda, eller inbillar jag mig bara? Tänker på den hårväxten dagligen...Hela tiden. Hoppas FA ndet fungerar att ta bort permanent.
Citera
2007-01-30, 14:28
  #170
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorma82
Haha! INGEN rör mitt hår på bröstet Men jag tycker fan att jag ser ÄCKLIG ut med långa svarta hårstrån på skuldror och axlar lite här och var. *ryser* Men du tror inte att de små ljusa fjunen som växer kan bli grövre då eftersom de också ryker med? Typ att de aktiveras eller nåt?

Samtidigt hade det ju varit skönt att bli av med det för gott! Har vaxat då och då hemma, med hjälp givetvis, och det är väl okej.

Föresten! Kan hår orsaka klåda när de växer på skuldrorna?!

Även jag anser att hår på rygg och axlar är avtändande, framförallt om det växer lite här och lite där.

Nej, håren aktiveras inte av vaxning, snarare tvärtom, efter ett par gångers vaxning upplever du det nog som att du får mindre och mindre hår. Kanske bara är inbillning iof, men så upplever jag det. (nej, jag vaxar inte ryggen! )

Håret i sig kan inte orsaka klåda, men du kan tex ha irriterade hårsäckar som framkallar klådan!

Bra att du sparar bröstet, pluspoäng där!
Citera
2007-01-30, 15:20
  #171
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Även jag anser att hår på rygg och axlar är avtändande, framförallt om det växer lite här och lite där.

Nej, håren aktiveras inte av vaxning, snarare tvärtom, efter ett par gångers vaxning upplever du det nog som att du får mindre och mindre hår. Kanske bara är inbillning iof, men så upplever jag det. (nej, jag vaxar inte ryggen! )

Håret i sig kan inte orsaka klåda, men du kan tex ha irriterade hårsäckar som framkallar klådan!

Bra att du sparar bröstet, pluspoäng där!

Okej, tack för svaren Bara så inte fjunen helt plötsligt blir svinborst, haha! Ja alltså, okej om man hade varit grek eller turk eller nåt..Men fan, jag passar inte i det! Ska fundera på om det blir vaxning eller permanent hårborttagning!

Klart man sparar på bröstet
Citera
2007-02-17, 22:48
  #172
Bannlyst
Bumpar denna tråden. Har en del pengar från lönen sparat, men vete fan om man vill offra sparade semesterpengar på att ta bort hår permanent, var på en hårklinik och det kommer bli rätt dyrt!

Ska man vaxa lite då och då istället?

1. Kan de vita ljusa hårstråna som inte syns på avstånd bli grövre och mörkare av vaxning?

2. Kan jag få mer hår av att vaxa?

Det handlar alltså om hårväxt på övre delen av ryggen, alltså skuldror och axlar.
Citera
2007-02-17, 23:04
  #173
Medlem
Goggens avatar
Jag tror bestämt att någon har på tok för hög östrogenhalt här. Riktiga karlar är förstås stolta över det som skiljer pojkarna från män; kroppsbehåringen! Vad hade Sean Connery varit utan sitt håriga bröst? I varje fall inte James Bond. Nej, istället hade han fått med verka i Woody Allen och gått ner på nämnde "man" mellan tagningarna! Men naturligtvis är det upp till dig om du vill att kvinnorna ska undra huruvida du bär på AIDS eller om du kan hugga upp veden när vintern närmar sig.
Citera
2007-02-17, 23:07
  #174
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Jag tror bestämt att någon har på tok för hög östrogenhalt här. Riktiga karlar är förstås stolta över det som skiljer pojkarna från män; kroppsbehåringen! Vad hade Sean Connery varit utan sitt håriga bröst? I varje fall inte James Bond. Nej, istället hade han fått med verka i Woody Allen och gått ner på nämnde "man" mellan tagningarna! Men naturligtvis är det upp till dig om du vill att kvinnorna ska undra huruvida du bär på AIDS eller om du kan hugga upp veden när vintern närmar sig.

Haha! Ballt svar Nej men ärligt så är det ju självklart att jag spar håret på bröst armar och ben. Men på skuldrorna/axlarna växer det en del långa mörka hårstrån och en hel del ljusa korta hår.

Ingen annan som kan svara också?
Citera
2007-02-17, 23:09
  #175
Medlem
laser fungerar dåligt på ljust hår .alla hårsäckar är inte aktiva samtidigt , så även om lasern dödar dom aktiva hårsäckarna kan andra bli aktiva i en senare fas .vilket resulterar i att man kan bli hårig på samma ställe igen , å lasra bort skäggväxt är inget som rekomenderas på man har flera miljoner hårsäckar i ansiktet . men självklar det kan ju bli glesare , om man nu vill se ut som 16 igen...
Citera
2007-02-17, 23:14
  #176
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugoslavenka
laser fungerar dåligt på ljust hår .alla hårsäckar är inte aktiva samtidigt , så även om lasern dödar dom aktiva hårsäckarna kan andra bli aktiva i en senare fas .vilket resulterar i att man kan bli hårig på samma ställe igen , å lasra bort skäggväxt är inget som rekomenderas på man har flera miljoner hårsäckar i ansiktet . men självklar det kan ju bli glesare , om man nu vill se ut som 16 igen...

Ja men nu handlar det ju bara om de mörka hårstråna på rygg/axlar.

1. Kan de ljusa korta hårstråna bli grova och mörka, eller grövre och mörkare om man vaxar?

2. Kan man få mer hår av vaxning?
Citera
2007-02-18, 00:04
  #177
Medlem
alternativ 2 låter ju intressant
Citera
2007-02-19, 15:49
  #178
Medlem
Pmannens avatar
Pruta som fan !

Tja

kan tipsa om ett ställe i gbg som heter laser o estetik , ligger aldeles vid kopparmärra . Där tar de 500:- per gång för skuldror och det räcker med 4-3-4 behandlingar . Har varit där själv men inte kommit så långt i min behandling.

Men en sak du MÅSTE göra är att pruta !! Jag fick ner priset från 1290:- till 500:-
det går säkert att pruta mer men jag orka inte iallafall ...
Citera
2007-02-19, 18:56
  #179
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pmannen
Tja

kan tipsa om ett ställe i gbg som heter laser o estetik , ligger aldeles vid kopparmärra . Där tar de 500:- per gång för skuldror och det räcker med 4-3-4 behandlingar . Har varit där själv men inte kommit så långt i min behandling.

Men en sak du MÅSTE göra är att pruta !! Jag fick ner priset från 1290:- till 500:-
det går säkert att pruta mer men jag orka inte iallafall ...

Tack för tipset! Men är de seriösa och bra då?
Citera
2007-02-20, 01:17
  #180
Bannlyst
1. Kan de vita ljusa hårstråna som inte syns på avstånd bli grövre och mörkare av vaxning?

2. Kan jag få mer hår av att vaxa?

Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in