2005-06-25, 20:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberale Lejonborg
Cyklon B vid gasningarna. Det var ju först 1941 som den kom i bruk för människor genom en uppfinningsrik SS-man i Auschwitz.

Vem var det, och vad hade han att säga om sin "snilleblixt som trotsade naturlagarna och upphävde Zyklon B:s farlighet för Sonderkommandot"?

Citat:
F.d. Leif Göransson, som jag väl nu får kalla honom, och som skrev några snuttar här på forumet för en tid sedan, förnekade inte ens han att gas användes vid avlivningarna i Hartheim m.fl. institutioner, även om han antog att användningen var mycket begränsad och inte hade något att göra med de senare påstådda gaskammmarna och som han givetvis förnekade. Det är bl.a. därför som jag talar om ett rekord......

"F.d. L. G."? Någon debattör som dött, som du ("ni ") identifierat och som avlidit, tydligen?

Citat:
Gasningarna var emellertid omfattande och erfarenheterna (och samma personal!) kom alltså att användas vid uppbyggnaden av dödslägren från 1942.

Dumt snack utan stöd i någon som helst dokumentation. Från koloxid till diesel, alltså: varför det, om jag får fråga, du som "vet" hur denna (av propagandan påhittade) operation bedrevs?
Citera
2005-06-25, 20:30
Medlem
Ezzelinos avatar
En intressant iakttagelse, om att attentatsmännen 20 juli 1944 inte tycks ha haft någon information om en "Förintelse av judendomen"...jag kan inte heller erinra mig att jag läst något om att Stauffenbergkretsens officerare på något sätt ska ha artikulerat det som ett av de motiv som fick dem att vilja undanröja Hitler och hans närmaste män med våld (dessa "adelsmän" var dock överlag "kristna" och borde ha varit mycket känsliga inför ett eventuellt "utrotande av judendomen", dessutom skulle det rimligen ha varit ett starkt propagandakort):

http://www.yourforum.org/revforum/vi...76bf0c80541580
Citera
2005-06-25, 20:41
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Holocaustpropagandisterna tycks ha lite svårt att bestämma sig för vilken myt de ska satsa på vad gäller Hartheim och de fem andra falskt påstådda "eutanasigaskammarna"...
http://www.zundelsite.org/english/le...t2/leuchd.html
Citat:
---Hans Marsalek, Hartheim, Establishment for Euthanasia and Gassing: Accessory Camp to the KZ (Concentration Camp) of Mauthausen, (abridged version for the Austrian Mauthausen Camp Community, translated by Peter Reinberg). 4 pp. Available at Hartheim Castle. (1989). This pamphlet states that approximately 30,000 people were gassed at Hartheim by "Zyklon B" gas.---
Det är svårt för revisionisterna att bestämma vad Marsalek skriver. Ur Lüftl-rapporten:
Citat:
In Hans Marsalek's work Vergasungsaktionen im Konzentrationslager Mauthausen: Die Gaskammer im Schloss Hartheim ["Gassings Actions in the Mauthausen Concentration Camp: The Gas Chamber in the Hartheim Castle"], pp. 21 ff., we read:
Citat:
... People were apparently first gassed in Hartheim with carbon monoxide gas on June 6, 1940 ... New supplies of steel flasks with poison gas ... were provided ... Poison gas streamed through this pipe, which was always blown in from a steel flask located in the next room ...
Citera
2005-06-25, 20:52
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En intressant iakttagelse, om att attentatsmännen 20 juli 1944 inte tycks ha haft någon information om en "Förintelse av judendomen"...
Ska de bli revisionister nu? Så synd för er att de blivit avrättade då.

Men de visste.

Jag skrev nyligen om detta i Einsatzgruppentråden, inlägg #316:
http://forum.flashback.info/scandina...&postcount=316

Jag citerar en rad om en av deltagarna i attentatet, där det klart framgår att han var med på och beordrade kollektiva bestraffningar av judar - massexekutioner alltså:
Citat:
Von Stülpnagel stammt eine Anordnung, die besagte, in Fällen, in denen die Urheber von Partisanenanschlägen sowie passiven Widerstandes nicht zu ermitteln waren, "unverzüglich kollektive Gewaltmaßnahmen" durchzuführen sowie "in erster Linie jüdische und kommunistische Einwohner" zu erschießen.
Citera
2005-06-25, 21:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Ska de bli revisionister nu? Så synd för er att de blivit avrättade då.

Men de visste.

Jag skrev nyligen om detta i Einsatzgruppentråden, inlägg #316:
http://forum.flashback.info/scandina...&postcount=316

Jag citerar en rad om en av deltagarna i attentatet, där det klart framgår att han var med på och beordrade kollektiva bestraffningar av judar - massexekutioner alltså:

Marsalek är ju som bekant rätt svårt förvirrad, att han garderar med Zyklon B i en pamflett som tillhandahålls på Hartheim förvånar inte särskilt mycket - standardstoryn från Holocaustetablissemanget är dock att det var koloxid och endast koloxid där. Och att kommendant Ziereis "dödsbäddsbekännelse" (via fången Marsalek) är liiiite pinsam och därför bör glömmas bort så diskret som möjligt.

http://www.scrapbookpages.com/Mautha...ber/Gas01.html

Partisanbekämpning och gisslanskjutande är en sak, men nu talar vi om situationen 20 juli 1944, då de rimligen borde ha haft anledning att tala om "Förintelsen av miljontals judar i gaskammare" - om de haft minsta anledning att tro på den myten. Och där har jag i vart fall inget minne av att Stauffenbergs rätt fega följe yttrat sig i frågan, vare sig i korrespondens eller (mindre förvånande) vid den tämligen bryska ståndrätt som hölls under överinseende av Freislers "folkdomstol".
Citera
2005-06-25, 21:13
Medlem
Citat:
Det är svårt för revisionisterna att bestämma vad Marsalek skriver. Ur Lüftl-rapporten:

Jag begriper inte riktigt varför du anger ett citat ur Luftl rapporten som i sin tur citerar Marsalek. Skulle det ge något sorts stöd? För vad då?
Luftl rapporten är för övrigt precis som Rudolf rapporten och Leuchter rapporterna spikarna i kistan på alla fantasier om massgasningar av Judar.

http://www.vho.org/aaargh/fran/techniques/lueftl.html

Citat:
Thus, Lüftl, vindicated by the District Criminal Court of Vienna, could state with impunity:

1. In light of natural laws and technical possibilities vs. impossibilities, the mass gassings with Zyklon B, as they are described by ‘contemporaneous witnesses’ and ‘perpetrators who confessed’, cannot have taken place.
2. The Kurt Gerstein Statement is (verbatim) "a whopping lie".[59]
3. By virtue of the composition of the exhaust gases, mass gassings with Diesel exhaust fumes cannot have taken place. Had there really been execution chambers or ‘gas vans’ operating with exhaust gas, the Germans would have used the more efficient internal combustion engines, or the even more efficient wood-gas generators.
4. Crematoria chimneys do not spew flames during the cremation process. All ‘eyewitness’ testimonies asserting such a phenomenon are false.
5. The number of cremated victims is considerably exaggerated since the capacity of the crematoria would have been insufficient to handle mass gassings. The quantity of fuel actually used delimits the true number of bodies cremated.
6. No homicidal mass gassings took place in the concentration camp Mauthausen. The method of gassing described by witnesses is nonsense and would have been fatal for the executioners.[60]
7. Homicidal mass gassing using bottled carbon monoxide is technically impossible nonsense.
8. Auerbach’s attempt at discrediting the Leuchter Report[61] can easily be refuted by experiment.
9. Zyklon B and Diesel exhaust fumes have lost all credibility as alleged ‘murder weapons’ used in the "planned extermination of millions of human beings, especially Jews, as part of a program of planned genocide."
10. Natural laws hold true for ‘Nazis’ no less than for anti-Fascists.
11. Material evidence will refute the testimony of perjured ‘eyewitnesses’ and the confessions of ‘perpetrators’.
12. Should the objective and scientific investigation of the Holocaust nevertheless prove the "planned genocide by means of gas chambers", then the Revisionists too will have to accept this.
13. Who is it that wants to stifle any and all discussion of this topic by means of criminal laws, and for what reasons?
14. Are we entering an era of 1984 totalitarianism after all, albeit through the back door?

However, considering the new revised paragraph 3h) of Austria’s Prohibition Order, it seems to be necessary to advise others not to make similar claims today, since the above statements were made before the new law came into effect. A national-liberal Austrian publisher who published these statements in 1995 as part of a documentation of Lüftl’s case,[62] was charged with "Holocaust denial" according to the new §3h)[63] and consequently sentenced to 10 month imprisonment on probation and a fine of ÖS 240,000 ($24,000).[64]

Här är en länk som beskriver vad som hände Luftl efter rapporten.

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndluftl.html

Jag skulle inte rekommendera en Österrikare att numera efter de nya lagarna, upprepa Luftls punkter.
Om man inte vill sitta 10 mån i fängelse och böta 24 000$.
Citera
2005-06-25, 21:20
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hERETIC
Här är en länk som beskriver vad som hände Luftl efter rapporten.
Ingenting, annars än att Österrikes ingenjörer inte längre ville ha en sådan inkompetent person som ordförande.
Citera
2005-06-26, 08:13
Bannlyst
Nazisternas hemska människosyn beträffande de handikappade speglas väl på den svenska sidan http://www.vitabussar.se/aktiont4b.htm och länkarna där!
Citera
2005-06-26, 11:13
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ingenting, annars än att Österrikes ingenjörer inte längre ville ha en sådan inkompetent person som ordförande.
Tydligen kompetent nog för att inneha posten innan rapporten. Det gäller att ha "rätt" åsikter, annars straffar det sig.
Citera
2005-06-26, 15:23
Medlem
Citat:
Nazisternas hemska människosyn beträffande de handikappade speglas väl på den svenska sidan http://www.vitabussar.se/aktiont4b.htm och länkarna där!

Lejonborg förnekar sig inte. han länkar till sajter som saluför den mest uppenbara greuel propaganda. Jag läste snabbt igenom materialet som består av några halvsanningar parat med rena lögner.
Sammantaget är det en enda stor lögn. Propanda för lättlurarde och obildade människor.
Citera
2005-06-26, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hERETIC
Lejonborg förnekar sig inte. han länkar till sajter som saluför den mest uppenbara greuel propaganda. Jag läste snabbt igenom materialet som består av några halvsanningar parat med rena lögner.
Sammantaget är det en enda stor lögn. Propanda för lättlurarde och obildade människor.
Hela materialet, klippen ur Stig Jonassons "Nazismen i Dokument" , de många länkarna under http://webwarper.net/ww/www.deathcamps.org/euthanasia och annat mycket belysande?!?

Nåja, jag såg ju i ett inlägg igår att du slutit dig till de andra två som innehar det svenska rekordet i förintelseförnekande!
Citera
2005-06-26, 17:00
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Hela materialet, klippen ur Stig Jonassons "Nazismen i Dokument" , de många länkarna under http://webwarper.net/ww/www.deathcamps.org/euthanasia och annat mycket belysande?!?

Nåja, jag kan ju konstatera att du slutit dig till de andra två som innehar det svenska rekordet i förintelseförnekande!
Jag måste tillstå att skrattet ligger nära till hands när du skriver om "de två förintelseförnekande som innehar det svenska rekordet". Vilket torde innefatta mig ocoh de som läst och förstått dessa trådar.

Men så mycket "äkta filosofisktteknisk material" som du och dina gaskramarkamrater blivit överbevisade med det senaste halvåret gläder mig att du inser (för det gör du väl!?!)! Jag hoppas att många skolbarn läser detta och inser vilka som egentligen "står för lögnen"!

Det du, min Liberale Shutzpa-Lejonborg, det är "belysande"!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in