2005-06-23, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hERETIC
Lejonborg: kan du ge mig en länk till en källa på den där rapporten från domstolen i Frankfurt?
"Nazismen i dokument" av Stig Jonasson sid. 161-162 (med källhänvisning på sid. 196), liksom det här från sid. 162-163, vilket det senare också visar att de anhöriga inte visste om att deras nära (och oftast kära!) i tysthet avlivades:

"Rapport från kretsledaren i Ansbach 1940/41 till gauledningen i Franken.

Förflyttningen från vårdhem och sjukvårdsanstalter till andra trakter kan naturligtvis inte hemlighållas för allmänheten. Det förefaller också som om de de tillsatta kommissionerna arbetade med alltför stor brådska och inte alltid hade det rätta handlaget, utan att många misstag uppstår. Det kan heller inte förhindras att enstaka fall blir kända och omtalade. Sådana fall som de nedan nämnda bör naturligtvis inte förekomma:
1. En familj har av misstag fått två urnor. 2. En dödsattest upptog blindtarmsinflammation som dödsorsak. Blindtarmen hos vederbörande var emellertid redan bortopererad för tio år sedan. 3. I ett annat fall angavs som dödsorsak ryggmärgslidande. En vecka tidigare hade vederbörandes familj varit på besök och då funnit honom kroppsligt helt frisk. 4. En familj fick meddelande att en kvinna hade dött som alltjämt befinner sig vid liv och i bästa hälsa på anstalten."
Citera
2005-06-23, 20:15
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberale Lejonborg
Förflyttningen från vårdhem och sjukvårdsanstalter till andra trakter kan naturligtvis inte hemlighållas för allmänheten.
Jasså? Ändå lyckade de mörda och nästan förinta ett helt folkslag runt om i Europa i hemlighet. Där ser man...
Citera
2005-06-23, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Jasså? Ändå lyckade de mörda och nästan förinta ett helt folkslag runt om i Europa i hemlighet. Där ser man...
Inte alls - men man kunde ju under kriget inte göra mycket åt saken!

Och observera alltså att dödshjälpsprogrammet "bara" drabbade något hundratusental "vanliga" tyskar och att argrumenten för det var att det var humanitärt och kostnadsbesparande. Beträffande de icke rasrena fanns för massavlivningarna andra argument.....
Citera
2005-06-23, 23:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Inte alls - men man kunde ju under kriget inte göra mycket åt saken!

Ingen märkte något av det falskt påstådda "systematiska massmordet med gas", inte ens Röda Korsets observatörer som besökte Auschwitz.

Varför är "gaskammarna" så viktiga för din världsförståelse, Liberale? Det är det enda du diskuterar på Flashback, så frågan måste verkligen ligga dig nära hjärtat?
Citera
2005-06-24, 02:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Tydligen så gasades ju folk ihjäl istället...
Klart man ger morfinsprutorna iv, hur annars, i hjärtat, levern?
Nä, jag tror inte ett skit, p g a den info som här på forat en masse delgivits, på hatpropagandisters högst icketrovärdiga nonsens om gasningar av "mindre utvecklade" av den enkla anledningen att de flesta av de som betraktades som "mindre värdiga för att kunna föra arvet vidare" inte nödvändigtvis måste ha varit fullständigt omedvetna om den behandling de utsattes för och därför inte kan ha utsatts för vilken vanvård som helst, inte ens i ett så kallat "barbariskt Tyskland" som naturligtvis inte var mer barbariskt än något annat lands folk, detta stupida påstående som i mångt och mycket ligger till grund för $hoahmyten och som lurats i folk i decennier.

Nja, du kanske har rätt i att man gav dessa injektioner i form av IntraVenösa injektioner, men inte i den form det uppfattas av "gemene man" om uttrycket tillåts, utan i form av dropp - som också kallas för IV - under x antal timmar, antagligen varierande från kanske 1 till uppskattningsvis 4 timmar beroende på personens förmåga att tillgodogöra sig droppets innehåll, som kan variera både p g a psykiska och fysiska orsaker.

Men kan man inte ge dödande doser av såväl morfin och andra letala (OBS! Quark, inte fatala) toxiner IntraMuskulärt - vilket innebär ett par centimeter in i en muskel - eller subkutant (vilket innebär ytligare än IM och inte nödvändigtvis i en muskel)? Jag är ganska övertygad om att det är realistiskt men jag är blott en envist sanningssökande amatör så om du har bättre källor får du gärna övertyga mig.
Citera
2005-06-25, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nä, jag tror inte ett skit, p g a den info som här på forat en masse delgivits, på hatpropagandisters högst icketrovärdiga nonsens om gasningar av "mindre utvecklade" av den enkla anledningen att de flesta av de som betraktades som "mindre värdiga för att kunna föra arvet vidare" inte nödvändigtvis måste ha varit fullständigt omedvetna om den behandling de utsattes för och därför inte kan ha utsatts för vilken vanvård som helst, inte ens i ett så kallat "barbariskt Tyskland" som naturligtvis inte var mer barbariskt än något annat lands folk, detta stupida påstående som i mångt och mycket ligger till grund för $hoahmyten och som lurats i folk i decennier.

Nja, du kanske har rätt i att man gav dessa injektioner i form av IntraVenösa injektioner, men inte i den form det uppfattas av "gemene man" om uttrycket tillåts, utan i form av dropp - som också kallas för IV - under x antal timmar, antagligen varierande från kanske 1 till uppskattningsvis 4 timmar beroende på personens förmåga att tillgodogöra sig droppets innehåll, som kan variera både p g a psykiska och fysiska orsaker.

Men kan man inte ge dödande doser av såväl morfin och andra letala (OBS! Quark, inte fatala) toxiner IntraMuskulärt - vilket innebär ett par centimeter in i en muskel - eller subkutant (vilket innebär ytligare än IM och inte nödvändigtvis i en muskel)? Jag är ganska övertygad om att det är realistiskt men jag är blott en envist sanningssökande amatör så om du har bättre källor får du gärna övertyga mig.
Den sällsynte och sakkunnige ( ) Blizzard har egenhändigt, tror jag i varje fall, lyckats svänga till ovanstående....

Att t.o.m. förneka att mängder av handikappade, ja överhuvudtaget NÅGON!, gasades ihjäl åren 1939-41 i Schloss Hartheim och andra platser innebär nog ett svenskt rekord i förintelseförnekande.

Rekordet delas alltså för närvarande av Ezzelino och BlizzardKing och får vi väl se om någon ytterligare ansluter sig!
Citera
2005-06-25, 15:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
ett svenskt rekord i förintelseförnekande.

Åsiktsregistrering på uppdrag av SKMA? Hur som helst är det ju bara dumheter du häver ur dig, det finns helt enkelt inga bevis för någon "eutanasigasning", den som förnekar historiska fakta är alltså du, i och med att du dogmatiskt fastslår "gasning ägde rum" utan att kunna presentera ett enda hållbart, efterkrigstida tekniskt eller krigstida dokumentärt bevis:

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/1...on261-322.html

Citat:
"---Hartheim Castle

This facility consists of a masonry room adjacent to a tower of a centuries old castle. This castle was donated by the monarchy to the mental health service of Austria and was also placed under the control of the German Government when it acquired control of the Austrian Government and the mental health service. The facilty had been utilized as a mental hospital and under German control it continued as such. Allegedly, mass gas executions were conducted at this location on prisoners transferred from Dachau and Mauthausen for this purpose.

The alleged gas chamber was a lower level room adjacent to one of the castle towers. This room has an area of 192 square feet and a volume of 1,728 cubic feet. It has a vaulted ceiling of some 8.9 feet at the highest point. The installation had one (1) door and one (1) window, although a rectangular aperture has now been made into an adjacent room. There are no facilities to inlet "Zyklon B" or evacuate the gas after use. The room now has been completely remodeled. It has recently plastered walls and ceiling. There are three (3) new floor surfaces, one on top of the other. Even the door has been changed to a modern conventional mental institution cell door with a shuttered view port. The window is alleged to have been original, but would leak gas if used for this purpose. Neither the door nor the window has any provision for gasketing. Allegedly, all gassing apparatus was removed by January, 1945. In truth, there was no gassing equipment in that the walls are very thick, as characteristic of castle architecture and construction, and not easily cut to accommodate the installation of gas vents or gas inlet ports. It and the adjacent room contain memorial plaques to those who allegedly died in gassings here. The castle is presently used as an apartment building.

It appears by construction that this facility would not lend itself for use as a gas execution installation, the walls being too thick for the installation of gassing equipment. Certainly, because of the construction, any changes would be visible, and not easy to conceal. There is no provision for a gas stack for evacuation of the gas-air mixture and no way to install one. The window would certainly leak, allowing large volumes of deadly gas to escape. No samples were taken at this location because of the extensive remodelling to the facility which decidedly would obscure any test results.

For the record, the alleged gas chamber would have held only some 24 persons, utilizing the nine (9) square foot rule. Without an exhaust system this room would require at least one week to vent (refer to Dachau).

Resultant to an in-depth investigation of this installation, this investigator categorically states that in his best engineering opinion this facility was not ever utilized for, and could never have supported, gas executions. The actual use of this room in unknown to the investigator. Based on a comparison with its mirror image on the other side of the facility, it could have been a store room.

There are no crematoria extant at this locaiton.

It is perplexing to note that the official museum literature states that Dachau and Mauthausen, both having facilities equal to, or better than those at Hartheim Castle, sent inmates to Hartheim for.gassing. It is unclear why this should occur since Hartheim's alleged facility would have been so difficult to construct, was so small and so distant from Dachau (200km). Based on all the available evidence it becomes abundantly clear that no gassing facilities ever existed at any of these locations.---"
Citera
2005-06-25, 15:57
Medlem
Citat:
Den sällsynte och sakkunnige ( ) Blizzard har egenhändigt, tror jag i varje fall, lyckats svänga till ovanstående....

Att t.o.m. förneka att mängder av handikappade, ja överhuvudtaget NÅGON!, gasades ihjäl åren 1939-41 i Schloss Hartheim och andra platser innebär nog ett svenskt rekord i förintelseförnekande.

Rekordet delas alltså för närvarande av Ezzelino och BlizzardKing och får vi väl se om någon ytterligare ansluter sig!

Får se om jag kan bräcka rekordet? Jag hävdar inte bara att det inte finns några bevis för att några handikappade gasades i T4 programmet. Jag hävdar därtill att inte en enda Jude eller någon annan för den delen gasades i de nazistiska koncentrationslägren.

Slog jag rekordet? Och vad vinner jag för någonting? Månne ett signerat porträtt av Eli Vässla?
Citera
2005-06-25, 15:58
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
There are no facilities to inlet "Zyklon B" or evacuate the gas after use.
T4 använde kolmonoxid.

Bilder på utgrävningar:
http://www.schloss-hartheim.at/index...Seite=376&Lg=2

Texten finns bara på tyska. Där finns fler bilder på benrester.
Citera
2005-06-25, 16:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hERETIC
Får se om jag kan bräcka rekordet? Jag hävdar inte bara att det inte finns några bevis för att några handikappade gasades i T4 programmet. Jag hävdar därtill att inte en enda Jude eller någon annan för den delen gasades i de nazistiska koncentrationslägren.

Slog jag rekordet? Och vad vinner jag för någonting? Månne ett signerat porträtt av Eli Vässla?

Med tanke på klientelet som verkar bevaka revisionismdiskussioner (och som helst givetvis skulle se att de helt förbjöds även i Sverige) så är nog risken att "priset" består i en SÄPO-anmälan eller ett hedersomnämnande i en kommande nyutgåva av sionisten Henrik Bachners "varningsskrift" Återkomsten, om vissa fanatiker luskar reda på ens identitet. Det är en riktigt lömsk bok, denna doktorsavhandling om "Antisemitism i Sverige efter 1945", dess syfte är uppenbarligen att smutskasta och helst kriminalisera varje skarp kritik mot staten Israels övergrepp eller chauvinistiska judiska organisationer genom att kalla all kritik som drabbar judar "antisemitism".
Inte underligt att Per Ahlmark, Peter Luthersson, Kim Salomon och Ernst Klein är lyriska i de recensionscitat som förekommer i 2004 års pocketutgåva.

Men Bachners bok är inte illa skriven, innehåller nyttiga referenser och behandlar kritik mot sionismen även i ett internationellt perspektiv, exempelvis den attityd som blev den officiellt förhärskande i Sovjetunionen och andra Warszawapaktsländer efter junikriget 1967 - som ju intressant nog även var startpunkten för framväxten av den verkligt hysteriska Holocaustindustri och Shoahpropaganda som vi vuxit upp med.
Citera
2005-06-25, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quark
T4 använde kolmonoxid.

Bilder på utgrävningar:
http://www.schloss-hartheim.at/index...Seite=376&Lg=2

Texten finns bara på tyska. Där finns fler bilder på benrester.
Riktigt, koloxidgaser alltså, något annat har vad jag vet aldrig påståtts. Den av Ezzelino hänvisade länken http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/1...on261-322.html (vad nu Leuchter och Faurisson begriper sig på detta!!!) visar också vilket svammel revisionisterna som vanligt ägnar sig åt, när den bara uppehåller sig vid omöjligheten att använda Cyklon B vid gasningarna. Det var ju först 1941 som den kom i bruk för människor genom en uppfinningsrik SS-man i Auschwitz.

Här var det f.ö. vanliga tyskar som drabbades och de anhöriga, som ju var helt ovetande och plötsligt fick reda på att deras nära och kära dött i någon ibland hastigt påkommen sjukdom, har givetvis haft intresse av att efterforska vad som hände och svaren har alltså blivit: Oftast avlivning genom koloxidgaser och alltså även motoravgaser.

F.d. Leif Göransson, som jag väl nu får kalla honom, och som skrev några snuttar här på forumet för en tid sedan, förnekade inte ens han att gas användes vid avlivningarna i Hartheim m.fl. institutioner, även om han antog att användningen var mycket begränsad och inte hade något att göra med de senare påstådda gaskammmarna och som han givetvis förnekade. Det är bl.a. därför som jag talar om ett rekord......

Gasningarna var emellertid omfattande och erfarenheterna (och samma personal!) kom alltså att användas vid uppbyggnaden av dödslägren från 1942.

Se inläggen ovan samt länken http://www.deathcamps.org/euthanasia/ med dess många fakta samt om institutionerna.
Citera
2005-06-25, 20:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Riktigt, koloxidgaser alltså, något annat har vad jag vet aldrig påståtts.---

Holocaustpropagandisterna tycks ha lite svårt att bestämma sig för vilken myt de ska satsa på vad gäller Hartheim och de fem andra falskt påstådda "eutanasigaskammarna"...och så blev det ju så tokigt, när man väl i huvudsak satsade på koloxidvarianten, att den påstådda T4-personalen i Treblinka II och Belzec ändå sägs ha framhärdat med de långt mindre dödliga dieselavgaserna där (det var tydligen den lärdom de drog av sin påstådda eutanasiverksamhet) :

http://www.zundelsite.org/english/le...t2/leuchd.html

Citat:
"---Hans Marsalek, Hartheim, Establishment for Euthanasia and Gassing: Accessory Camp to the KZ (Concentration Camp) of Mauthausen, (abridged version for the Austrian Mauthausen Camp Community, translated by Peter Reinberg). 4 pp. Available at Hartheim Castle. (1989). This pamphlet states that approximately 30,000 people were gassed at Hartheim by "Zyklon B" gas.---"

En detalj för greuelpropagandakonnässören:

http://www.shoaheducation.com/camps/statistics.html

Citat:
"---Hartheim:Jewish children injected in heart, thrown in quarries, bombed in quarries, : known for utter cruelty.---"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in