• 1
  • 2
2013-04-04, 01:33
Bannlyst
Tänker på alla konspirationsteorier, hela universums hemligheter. Om jag tar mitt liv så kanske jag får reda på hur allt funkar? Jag skulle kunna ta livet av mig nu, och få reda på allt. Känns lite häftigt att resten av världen kommer fortsätta leva i ovisshet, och att jag besitter kunskapen. Kanske värt att prova. Iofs kommer ju döden förr eller senare, men ibland känns det som att det inte skulle spela någon större roll om man dör nu eller senare.
Citera
2013-04-04, 01:44
Medlem
Gosainackens avatar
Ledsen men när du dör så blir allt "svart"
Du försvinner bara, finns inge liv efter döden, blir så le på sånna som dig som tror att ni är mer värd och har en själ bara för att ni är en paranoid människa.
Citera
2013-04-04, 01:47
Medlem
Hanus2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonks
Tänker på alla konspirationsteorier, hela universums hemligheter. Om jag tar mitt liv så kanske jag får reda på hur allt funkar? Jag skulle kunna ta livet av mig nu, och få reda på allt. Känns lite häftigt att resten av världen kommer fortsätta leva i ovisshet, och att jag besitter kunskapen. Kanske värt att prova. Iofs kommer ju döden förr eller senare, men ibland känns det som att det inte skulle spela någon större roll om man dör nu eller senare.
Någonting säger mig att mer data från din hjärna kan nå ditt medvetande när din hjärna är igång och du faktiskt är medveten.
Jag har också tänkt dom tankarna, men tyvär så finns det inga belägg för denn tesen.
Citera
2013-04-04, 01:50
Medlem
NovaOculuss avatar
Ponera att du försvinner ur denna existens och får tillgång till alla svar, vad har du för nytta av den kunskapen om du inte kan förmedla den till oss som är kvar?
Citera
2013-04-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Ledsen men när du dör så blir allt "svart"
Du försvinner bara, finns inge liv efter döden, blir så le på sånna som dig som tror att ni är mer värd och har en själ bara för att ni är en paranoid människa.

Du inser väl själv hur efterblivet det är att göra ett sådant uttalande?
Ingen vet vad som händer när man dör.
Citera
2013-04-04, 01:56
Medlem
Haajibs avatar
VI strävar efter kunskap för att kunna förmedla den vidare, genom att döda din själv så förstör du första länken i kedjan, låt oss säga att du har kunskapen, men du kan inte göra något med den? Är det då inte bättre att leva i okunskap för att förmedla det du vet till dina barn, eller vänner istället=
Citera
2013-04-04, 01:58
Medlem
Intotherainbows avatar
Du kommer inte vakna upp i en kapsel innuti ett kraftverk när du dör, ingenting kommer hända.
Föreställ dig känslan när du somnat men före du börjat drömma, där har du döden. (vet att det inte går)
Citera
2013-04-04, 02:11
Medlem
Gosainackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzzzz
Du inser väl själv hur efterblivet det är att göra ett sådant uttalande?
Ingen vet vad som händer när man dör.

Nää det är sant :/
Citera
2013-04-04, 03:20
Medlem
Lite som att kasta fjärrkontrollen till TVn i backen och att kanske förstå dig på hur den fungerar.

Väldigt onödigt skulle jag säga.
Citera
2013-04-04, 04:26
Medlem
nedboys avatar
Ts gör så att du trycker in massa jord i truten och lägg dig under sängen med släckt lampa. Tänk sen att, "det är såhär det är när jag är död, bara att jag inte kommer känna hur det känns".

Sådär ungefär tror jag det är att vara död. Ganska trist antagligen förutom att man inte har fömåga att tycka det är trist.

Finns det inte någon film med Julia Roberts där ett gäng dör och sen upplivar varandra. De upplever ju vad som händer efter döden. Fast det är ju bara film förstås. Någon som kommer ihåg filmen?
Citera
2013-04-04, 04:32
Medlem
Ingen människa kan förstå tre atomers rörelser, än mindre fyra,
Vi vet inget, men vi människor skapar abstrakta nivåer... dom har betydelse.
För vi bygger fysik runt det vi vet, som blir mobiltelefoner med os osv..

Men dessa fungerar bara innanför ramen för det vi vet.. vi ser potentialer och gränser.
Utanför eller innanför dessa fysiska ramar vet vi inget.

vi människor tror oss förstå världen, men kan inte ens förstpå fyra 'objekts' rörelse.
jag säger LOL

Ja vi förstår inte ens ett objekts rörelse. Gravitation och tid är en gåta.

poängen är
vi vet lite... väldigt lite, men tror oss veta allt.
Senast redigerad av swigge 2013-04-04 kl. 04:47.
Citera
2013-04-04, 06:17
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonks
Bättre då att bli buddhist och uppnå nirvana om du har de önskningarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in