Citat:
Ursprungligen postat av Tonks
Tänker på alla konspirationsteorier, hela universums hemligheter. Om jag tar mitt liv så kanske jag får reda på hur allt funkar? Jag skulle kunna ta livet av mig nu, och få reda på allt. Känns lite häftigt att resten av världen kommer fortsätta leva i ovisshet, och att jag besitter kunskapen. Kanske värt att prova. Iofs kommer ju döden förr eller senare, men ibland känns det som att det inte skulle spela någon större roll om man dör nu eller senare.
Vi tar livet av mycket och ofta.
Det finns inget svar för vad just du kommer att uppleva efter döden.
Mitt svar är att ingenting funkar, men vi puzzlar ihop det och drömmer om att det ska funka.
och är det en god dröm så ler jag en halv dag.
Om du dör nu eller senare påverkar inte mig, om inte kunskapen når mig.
Och tyvärr så tenderar folk att tråkas ut av denna typen av handlingar, och lever vidare vare som bryr sig om dig eller inte, vissa minns dig lite svagt.
varför jag lever?, fascination över det jag inte vet ?
Jag borde ha tagit livet av mig för läge sedan av allt jag vet.
Men det är det jag inte vet, som för mig vidare... jag driver kunskap framåt för mina barn.
Det tog slut det med, dom e smartare än jag... lol never, för universum är som solar som strålar och når ibland varandra.. vi strålar som kunskap som materia som whatever...
Man får inga svar av att sluta stråla och uppleva det fantastiska i att vara värdelös för andra.
solstrålen som når någon annan sol är intressant metafor jag skaffat mig senare tid.
för det kräver en tvåriktad kommunikation i tänkandet som är intressant.
Dör du, dör en solstråle som nått ut till alla som du inte ens tror dig bryr eller sett dig.
Vi skiner tillsammans