2013-04-04, 06:58
Medlem
Du får inga svar av att ta livet av dig. Där ser vi annat.
Citera
2013-04-04, 07:08
Bannlyst
Om du tar livet av dig snacka med nåt medium innan som får dina inloggninguppgifter till flashback sen när du är död loggar han in här och berättar vad du tänker? :-D bra ide?
Citera
2013-04-04, 14:29
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonks
Tänker på alla konspirationsteorier, hela universums hemligheter. Om jag tar mitt liv så kanske jag får reda på hur allt funkar? Jag skulle kunna ta livet av mig nu, och få reda på allt. Känns lite häftigt att resten av världen kommer fortsätta leva i ovisshet, och att jag besitter kunskapen. Kanske värt att prova. Iofs kommer ju döden förr eller senare, men ibland känns det som att det inte skulle spela någon större roll om man dör nu eller senare.

Du har redan den kunskapen i dig nu men du har valt att glömma för att uppleva separationen. Uppgiften för dig och alla människor är att komma på det innan vi "dör". Att vi redan är och har allt. Svaren kommer du dock aldrig förstå med din hjärna, du kan bara förstå dom med hjärtat.
Citera
2013-04-07, 21:47
Medlem
Ficcos avatar
Citat:
Tänker på alla konspirationsteorier, hela universums hemligheter. Om jag tar mitt liv så kanske jag får reda på hur allt funkar? Jag skulle kunna ta livet av mig nu, och få reda på allt. Känns lite häftigt att resten av världen kommer fortsätta leva i ovisshet, och att jag besitter kunskapen. Kanske värt att prova. Iofs kommer ju döden förr eller senare, men ibland känns det som att det inte skulle spela någon större roll om man dör nu eller senare.

Du har varit död, innan du föddes. Med all förmodan så är det så det känns att inte leva.
Tänker mig att det inte är så mycket av en upplevelse som det är upphörandet av medvetande och existens.
Citera
2013-04-07, 22:05
Medlem
Methones avatar
Mycket av det vi vet, talar emot det... så jag skulle säga att det är en otroligt onödig risk att ta, då detta troligen är det enda liv du har.
Citera
2013-04-07, 22:10
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzzzz
Du inser väl själv hur efterblivet det är att göra ett sådant uttalande?
Ingen vet vad som händer när man dör.

Nej, MEN alla forskning inom neurologi och hjärnan pekar åt det hållet. Chansen att "du" överlever din hjärnas död är otroligt liten i och med all forskning som görs kring hjärnan.
Citera
2013-04-07, 22:12
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Mycket av det vi vet, talar emot det... så jag skulle säga att det är en otroligt onödig risk att ta, då detta troligen är det enda liv du har.

Den enda risken han tar är om han misslyckas och får genomlida smärta. Han kommer ju knappast kunna reflektera över att han hade fel då han inte finns längre heh.
Citera
2013-04-08, 00:52
Medlem
Onaskligs avatar
För att få svar på en sådan fråga måste man veta huruvida medvetandet är ett fristående ting bundet till en fysisk kropp eller om det enkom är en bieffekt av den fysiska världens processer.
Har självklart haft en liknande tanke själv, men kom fram till antagandet att chansen att finna är större om man söker i detta liv innan man kastar bort det i blint hopp om att man per automatik får all kunskap serverad på ett silverfat enbart för att man blivit kvitt sina fysiska bojor.
Citera
2013-04-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Du har redan den kunskapen i dig nu men du har valt att glömma för att uppleva separationen. Uppgiften för dig och alla människor är att komma på det innan vi "dör". Att vi redan är och har allt. Svaren kommer du dock aldrig förstå med din hjärna, du kan bara förstå dom med hjärtat.

Va?

Vilken religion tillhör du?
Citera
2013-04-08, 16:06
Medlem
Citat:

Varför vill du ens ha den kunskapen? Vad ger den dig när du är död (eller för all del när du är levande)?
Citera
2013-04-08, 22:56
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:

Hur ska något dött kunna uppnå kunskap?

Citat:
Ursprungligen postat av Ficco
Du har varit död, innan du föddes. Med all förmodan så är det så det känns att inte leva.
Tänker mig att det inte är så mycket av en upplevelse som det är upphörandet av medvetande och existens.
Vadå, skulle det svarta, kalla, döda vara samma sak som att ligga och skvalpa i något pissljummet fostervatten och få alla primära behov såsom näring, sömn och mänsklig närhet tillfredställda ögonblickligen?
Citera
2013-04-09, 00:37
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Nej, MEN alla forskning inom neurologi och hjärnan pekar åt det hållet. Chansen att "du" överlever din hjärnas död är otroligt liten i och med all forskning som görs kring hjärnan.
Forskarna kan inte förklara vad livet är för något. Så om vi inte ens kan greppa vad livet är för något, hur ska vi ens kunna börja förstå vad som händer när vi dör.. Du kanske redan är död som väntar på att få leva?

Bara för att bilen du äger har lagt av betyder inte att du aldrig mer kommer köra bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in