1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Baby Be Mine
3. The Girl Is Mine (med Paul McCartney)
4. Thriller
5. Beat It
6. Billie Jean
7. Human Nature
8. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
9. The Lady in My Life
Skivans svagaste låt?
The Girl Is Mine - Kul med Paul McCartney samarbete, men på denna skivan står den sig kort.
Skivans mest överskattade låt?
Thriller - Videon som tog världen med storm och visst är det en bra låt, men för mig är hör den inte hemma på en topp 10 med Michael Jackson för min del.
Skivans mest underskattade låt?
The Lady in My Life - Möjligen har den inte samma hitpotential som det mesta på skivan, men väldigt fin.
Vad tycker du?
The Girl Is Mine gillade jag rätt mycket. Antar det handlar om olika tycke här dock. P.Y.T. (Pretty Young Thing) är rätt så underskattad på skivan, dock den bästa låten på skivan är Billie Jean eller Wanna Be Startin' Somethin'. Sedan gillar jag Thriller. Beat It tycker jag inte är så bra som de flesta tycker att den är. Visst catchig och bra melodi, men inget speciellt för mig.
Dangerous har jag lyssnat på endel senaste dagar, gillar den mer än först.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2016-09-20 kl. 15:26.
The Girl Is Mine gillade jag rätt mycket. Antar det handlar om olika tycke här dock. P.Y.T. (Pretty Young Thing) är rätt så underskattad på skivan, dock den bästa låten på skivan är Billie Jean eller Wanna Be Startin' Somethin'. Sedan gillar jag Thriller. Beat It tycker jag inte är så bra som de flesta tycker att den är. Visst catchig och bra melodi, men inget speciellt för mig.
Du har nästan samma åsikter som mig, förutom att jag VERKLIGEN gillar Beat It. Framför allt gitarrsolot av Eddie. Svagast på skivan är överlägset The Lady In My Life, och det går upp för mig lite varför den har blivit skivans mest bortglömda stund.
Du har nästan samma åsikter som mig, förutom att jag VERKLIGEN gillar Beat It. Framför allt gitarrsolot av Eddie. Svagast på skivan är överlägset The Lady In My Life, och det går upp för mig lite varför den har blivit skivans mest bortglömda stund.
The Lady In My Life är lite mer balladaktig? Men inget speciellt, är ganska ny till den låten.
1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Baby Be Mine
3. The Girl Is Mine (med Paul McCartney)
4. Thriller
5. Beat It
6. Billie Jean
7. Human Nature
8. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
9. The Lady in My Life
Skivans svagaste låt?
The Girl Is Mine - Kul med Paul McCartney samarbete, men på denna skivan står den sig kort.
Skivans mest överskattade låt?
Thriller - Videon som tog världen med storm och visst är det en bra låt, men för mig är hör den inte hemma på en topp 10 med Michael Jackson för min del.
Skivans mest underskattade låt?
The Lady in My Life - Möjligen har den inte samma hitpotential som det mesta på skivan, men väldigt fin.
Vad tycker du?
Svagaste låten: Lady in my life. Det är inte en dålig låt men är ändå lite småtråkig jämfört med resten av skivan.
Finns enligt mig inga överskattade låtar på Thriller, det är idel klassiker.
Mest underskattade: måste isf vara Pretty Young Thing, en dänga som har glömts bort lite jämfört med resten av skivan.
För mig är Dangerous en blandad komplott. Quincy Jones är lämnad och även 1980-talet. Michael Jackson är fortfarande störst i pop-branschen, men jag tycker det blev mer fokus på hans "ai-oi-wow"-ljud än hans faktiska talang som sångare framöver. Hans gimmicks gick väl långt kan jag tycka.
1. Jam
2. Why You Wanna Trip on Me
3. In the Closet
4. She Drives Me Wild
5. Remember the Time
6. Can't Let Her Get Away
7. Heal the World
8. Black or White
9. Who Is It
10. Give In to Me
11. Will You Be There
12. Keep the Faith
13. Gone Too Soon
14. Dangerous
Mest underskattad?
Gone Too Soon. En av få låtar utöver större hitsen där han får visa upp sin röst.
Mest överskattad?
Jam. Tycker den här blir trälig - Snabbt. Hade det varit någon två-tre minuters låt hade den nog varit okej, men fem minuter känns som att ta i. Att Michael verkade fokusera mer på denna låt än många andra förstår jag inte. Skulle inte sakna denna om jag aldrig hört den igen.
Bästa låten?
Här blir det en delad plats. Heal the World och Black or White. Många kanske tycker Heal the World och liknande låtar är smöriga, men det struntar jag i. Jag tycker den håller än idag även fast det är en rätt sönderspelad låt. Samma med Black or White. Idag hade den nog klassats som en "PK-låt", men den är rockig, skön och har kul video.
Vad tycker ni? Gjorde han rätt i att lämna Quincy Jones? Är den lika bra "front to back" som tidigare skivorna?
"There are simply no words to express how heavy my heart is at the news of the passing of my friend, brother and colleague Rod Temperton. It all starts with the song, and Rod was one of my go to songwriters. He was one of the best, period. Not just for Michael, but for James Ingram, Patti Austin, Rufus and Chaka Khan, Herbie Hancock, and a host of others. His creativity just never stopped. He had an excellent compositional instinct and wrote great music because he had absorbed it to such an extent that it just came straight out of him as if it were second nature. He wrote three songs for Thriller…”Baby Be Mine,” “The Lady in My Life” and “Thriller”; and wrote the Vincent Price intro to “Thriller” in the car on the way from the airport to the studio. To say his talent was insane is an understatement. He was the best friend and brother you could ever work with, and I will forever treasure our friendship and all those decades together in the studio." - Quincy Jones
R.I.P.
Senast redigerad av Geomeister 2016-10-05 kl. 20:41.
För mig är Dangerous en blandad komplott. Quincy Jones är lämnad och även 1980-talet. Michael Jackson är fortfarande störst i pop-branschen, men jag tycker det blev mer fokus på hans "ai-oi-wow"-ljud än hans faktiska talang som sångare framöver. Hans gimmicks gick väl långt kan jag tycka.
1. Jam
2. Why You Wanna Trip on Me
3. In the Closet
4. She Drives Me Wild
5. Remember the Time
6. Can't Let Her Get Away
7. Heal the World
8. Black or White
9. Who Is It
10. Give In to Me
11. Will You Be There
12. Keep the Faith
13. Gone Too Soon
14. Dangerous
Mest underskattad?
Gone Too Soon. En av få låtar utöver större hitsen där han får visa upp sin röst.
Mest överskattad?
Jam. Tycker den här blir trälig - Snabbt. Hade det varit någon två-tre minuters låt hade den nog varit okej, men fem minuter känns som att ta i. Att Michael verkade fokusera mer på denna låt än många andra förstår jag inte. Skulle inte sakna denna om jag aldrig hört den igen.
Bästa låten?
Här blir det en delad plats. Heal the World och Black or White. Många kanske tycker Heal the World och liknande låtar är smöriga, men det struntar jag i. Jag tycker den håller än idag även fast det är en rätt sönderspelad låt. Samma med Black or White. Idag hade den nog klassats som en "PK-låt", men den är rockig, skön och har kul video.
Vad tycker ni? Gjorde han rätt i att lämna Quincy Jones? Är den lika bra "front to back" som tidigare skivorna?
Överlag en stark skiva där MJ uppvisar influenserna från 90-talets RnB och HipHop, och vidareutvecklar sitt sound.
Mest underskattad: Will you be there, mäktig gospel
Mest överskattad: Remember The Time. Givervis en stark hit, men ändå en låt jag tenderar att hoppa över.
Bästa låt: Black or White, följt av Heal the World
Sämsta låt: Keep The Faith och Gone Too Soon. De enda två anonyma spåren på plattan