2014-05-05, 17:55
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Det är ju bara ett knep att nå ut till en större publik, riktiga fans kommer ju föredra soloversionen hursomhelst.
Jo visst är det så.

Hört låten Chicago från det nya albumet. Den har potential men kommer ingenstans, märks att MJ inte var klar med låten. Timbaland har producerat den och det märks för det låter väldigt.. Timbaland aktigt.
Citera
2014-05-08, 22:56
Medlem
Xfiless avatar
Nu har jag lyssnat på alla låtar! Har redan köpt albumet på Itunes.

Blue Gangsta har jag älskat redan första gng jag hörde den o Timbalands version håller även måttet.
Chicago behövde jag lyssna på flera ggr innan jag kände att ja tyckte om den men det gör jag absolut nu.

Slave To The Rhytmn så tyckte jag att Tricky Stewarts version från 2010 är bättre än Timbalands.

Tycker i överlag att det är ett bra album, betydligt bättre än förra hans dödsbo släppte.

Ett stort plus är att vi får alla demos.
Citera
2014-05-09, 17:30
Medlem
Ass.Parades avatar
Har nu lyssnat på hela. Och Love Never Felt So Good är bra, Loving You är väldigt bra också, A Place With No Name fick ett överraskande bra nytt sound. Xscape låter också rätt bra men resten är överproducerat och Timbaland har gjort det för komplext, inget hjärta eller själ i produktionen.

Men alla original demos är bättre än alla nya versioner. Loving You, Love Never Felt So Good och A Place With No Name var de bästa nyversionerna.

Jag är besviken på Timbaland som gjort att varje låt låter som någon klubblåt som ska få så komplexa trummljud som möjligt men som inte funkar för att de nyanser som MJ skapat i demona inte finns med. Nej, jag hade som producent försökt få känslan MJ ville få fram. Låtar som med rätt producent kunde ha blivit riktigt bra är Slave To The Rythm och Blue Gangsta men känslan från originalen är totalt väck och det är helt jävla nya versioner, och det enda vi får höra i dom är elektroniska trummor och här har vi bevisat att Timbaland inte var den rätta mannen för detta.

Trots att A Place With No Name nyversionen är bra så tycker jag att det var synd att gitarrspelet i originalet inte hörs något alls i den elektroniska nya versionen (som ändå gjordes överraskande bra, intressant).

Måste smälta detta lite, vet inte riktigt vad jag ska säga om albumet ännu men just nu känner jag att det kunde ha gjorts bättre. "Michael" från 2010 är sämre men jag trodde att detta nya album skulle utklassa "Michael" men det gör det inte. Tack vare Timbaland som raderat känslan i de potentiellt bästa låtarna. Nej, originalen lyssnar jag hellre på.

Nu när jag tänker på det så var Chicago nyversionen den ända som gjordes bättre än originalet. Men några av dessa (bland andra Chicago) var ju inte helt klara vilket man klart hör också i original inspelningarna.

EDIT: Älskar postern man fick med i Deluxe versionen. Riktigt cool bild på MJ från Blood On The Dance Floor Eran (1997)
Senast redigerad av Ass.Parade 2014-05-09 kl. 17:39.
Citera
2014-05-09, 17:37
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Nu har jag lyssnat på alla låtar! Har redan köpt albumet på Itunes.

Blue Gangsta har jag älskat redan första gng jag hörde den o Timbalands version håller även måttet.
Chicago behövde jag lyssna på flera ggr innan jag kände att ja tyckte om den men det gör jag absolut nu.

Slave To The Rhytmn så tyckte jag att Tricky Stewarts version från 2010 är bättre än Timbalands.

Tycker i överlag att det är ett bra album, betydligt bättre än förra hans dödsbo släppte.

Ett stort plus är att vi får alla demos.
Håller med om att den äldre versionen av Slave To The Rythm var bättre men håller inte med dig alls om att Blue Gangsta nyversionen håller måttet, originalet spöar skiten ur Timbalands version men respekterar din åsikt, det är ju trots allt lite subjektivt det här även om jag tycker att jag hör det rätta
Citera
2014-05-10, 00:14
Medlem
Geomeisters avatar
Michael Jacksons Xscape Deluxe Version är inhandlad
Citera
2014-05-10, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Michael Jacksons Xscape Deluxe Version är inhandlad

Vad tyckte du om det då?
Citera
2014-05-10, 10:11
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Vad tyckte du om det då?

Har inte hunnit lyssna igenom det än. Jag återkommer när jag är mer lyssnat en del på både vanliga skivan och originalen
Citera
2014-05-13, 19:49
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Har nu lyssnat på hela. Och Love Never Felt So Good är bra, Loving You är väldigt bra också, A Place With No Name fick ett överraskande bra nytt sound. Xscape låter också rätt bra men resten är överproducerat och Timbaland har gjort det för komplext, inget hjärta eller själ i produktionen.

Men alla original demos är bättre än alla nya versioner. Loving You, Love Never Felt So Good och A Place With No Name var de bästa nyversionerna.

Jag är besviken på Timbaland som gjort att varje låt låter som någon klubblåt som ska få så komplexa trummljud som möjligt men som inte funkar för att de nyanser som MJ skapat i demona inte finns med. Nej, jag hade som producent försökt få känslan MJ ville få fram. Låtar som med rätt producent kunde ha blivit riktigt bra är Slave To The Rythm och Blue Gangsta men känslan från originalen är totalt väck och det är helt jävla nya versioner, och det enda vi får höra i dom är elektroniska trummor och här har vi bevisat att Timbaland inte var den rätta mannen för detta.

Trots att A Place With No Name nyversionen är bra så tycker jag att det var synd att gitarrspelet i originalet inte hörs något alls i den elektroniska nya versionen (som ändå gjordes överraskande bra, intressant).

Måste smälta detta lite, vet inte riktigt vad jag ska säga om albumet ännu men just nu känner jag att det kunde ha gjorts bättre. "Michael" från 2010 är sämre men jag trodde att detta nya album skulle utklassa "Michael" men det gör det inte. Tack vare Timbaland som raderat känslan i de potentiellt bästa låtarna. Nej, originalen lyssnar jag hellre på.

Nu när jag tänker på det så var Chicago nyversionen den ända som gjordes bättre än originalet. Men några av dessa (bland andra Chicago) var ju inte helt klara vilket man klart hör också i original inspelningarna.

EDIT: Älskar postern man fick med i Deluxe versionen. Riktigt cool bild på MJ från Blood On The Dance Floor Eran (1997)

Jag förstår vad du menar, tycker dock nya versionen av "a place with no name" är bättre än originalet men detta är mest för att originalet är totalt plagierat av America låten "horse with no name" och jag har svårt att se förbi detta när jag lyssnar på låten. Blue gangsta gillar jag också. Men som fan så kommer man ju uppskatta originalen mer, tycker dock konceptet är bra då M.J nog hade jobbat med Timbaland om han hade varit vid liv.
Citera
2014-05-21, 16:02
Medlem
Någon som hört hans nya skiva? Vilka låtar är bra och vilka är mindre bra?

Beskriv gärna låt för låt, hur de går och vilken typ av låt det är.
Det är ju bara 8 så det borde ju inte vara så svårt..

JAg vill gärna se vad ni har att säga innan jag lyssnar själv!
Citera
2014-05-21, 16:44
Medlem
Jag är också nyfiken på han nyaste skiva. Någon som hört något?
Citera
2014-05-21, 20:01
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Någon som hört hans nya skiva? Vilka låtar är bra och vilka är mindre bra?

Beskriv gärna låt för låt, hur de går och vilken typ av låt det är.
Det är ju bara 8 så det borde ju inte vara så svårt..

JAg vill gärna se vad ni har att säga innan jag lyssnar själv!
Vad är vitsen med att inte bilda dig en egen uppfattning först?

Risken är ju annars att du, medvetet eller inte, har FB-omdömena i bakhuvudet och sedan influeras av dem och inte gör dig själv rättvisa så att säga.
Citera
2014-05-22, 20:38
Medlem
Geomeisters avatar
https://www.youtube.com/watch?v=oG08ukJPtR8

Musikvideon för "Love Never Felt So Good". Versionen med Justin Timberlake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in