2005-05-22, 23:11
Medlem
a4swes avatar
I och med hans rättegång har denna barndomsidol fått en reinkarnation i mitt musiklyssnande!
Jag vill därför, efter återupptäkt kärlek rekomendera att ni alla tar och lyssnar på några av hans underbara alster!
Jag sitter här och lyssnar på Smooth Criminal och Blood on the dance floor och jag måste bara säga att han är världens mest kompetenta artist näst efter Morrisey!
Är det någon här som håller med mig det minsta?
Finns det någon som iaf gillar karlns musik det minsta lilla?

Edit: Jag råkade stava Morrisey med två s!!
Men jag lovar, det är jag som är Lisa från Essex.
Citera
2005-05-22, 23:14
Medlem
Papa Hets avatar
"Beat It" är skön. Har en inspelning när Metallica jammar på den. Grymt!
Citera
2005-05-22, 23:20
Medlem
Yields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Finns det någon som iaf gillar karlns musik det minsta lilla?
Jackson var min stora barndomsidol.
Citera
2005-05-22, 23:26
Medlem
a4swes avatar
Citat:

Jag tror att det är så för många, han är en mycket kompentent artist som ändå är både lättsmält och lättillgänglig flr barn.
Se nu till att lyssna på honom som vuxna också!
Citera
Medlem
En av världens främsta artister, inget snack om saken. Har spottat ur sig många mästerverk. The way you make me feel är nog hans bästa låt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yield

Samma här. Idoliserandet har dock svalnat betydligt de senaste åren, dock INTE pga allt som har att göra med hans privatliv, utan helt enkelt för att han inte gjort någon bra musik.
Citera
2005-05-22, 23:28
Medlem
LadyTieras avatar
earthsong är underbar.
Citera
2005-05-22, 23:28
Medlem
Yields avatar
Citat:
Jag tror att det är så för många, han är en mycket kompentent artist som ändå är både lättsmält och lättillgänglig flr barn.
Se nu till att lyssna på honom som vuxna också!
Jo, visst åker skivorna fram ibland. Såg honom live 1992 på Stockholm Stadion faktiskt.
Citera
2005-05-22, 23:35
Medlem
han var en av de största. för allas bästa borde han ha omkommit runt 1993. idag är han bara en spillra av sitt forna jag.

jag älskar hans tidigaste alster. off the wall, thriller. innan han blev flummig

strabger in moscow brukar jag lyssna på då jag är på humör.
Citera
2005-05-22, 23:42
Medlem
a4swes avatar
Citat:
jag älskar hans tidigaste alster. off the wall, thriller. innan han blev flummig

Där kan jag verkligen inte hålla med dig!
Jag gillar främst Bad men även Blood on the dance floor (Mina två favoritlåtar nämnda ovan är ju från dessa skivor).
Thriller och Dangerous på andra plats.
Alltså hans senare skivor.
Kan det bero på att jag började lyssna på honom ungefär samtida med History-släppet och att det då är mest den senare musiken man förknippar med Jacksson?
Jag tycker nog att OTW är ganska tråkig om jag skall vara ärlig medan alla hans senare skivor bjuder på iaf en riktig höjdarlåt.
Citera
2005-05-22, 23:47
Medlem
Citat:
Där kan jag verkligen inte hålla med dig!
Jag gillar främst Bad men även Blood on the dance floor (Mina två favoritlåtar nämnda ovan är ju från dessa skivor).
Thriller och Dangerous på andra plats.
Alltså hans senare skivor.
Kan det bero på att jag började lyssna på honom ungefär samtida med History-släppet och att det då är mest den senare musiken man förknippar med Jacksson?
Jag tycker nog att OTW är ganska tråkig om jag skall vara ärlig medan alla hans senare skivor bjuder på iaf en riktig höjdarlåt.

ja, just det ja. dangerous lyssnade man också på. vilken skiva låg "black and white på"?

det var min ingångslåt. jävlar vad cool den var
Citera
2005-05-22, 23:49
Medlem
Yields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
ja, just det ja. dangerous lyssnade man också på. vilken skiva låg "black and white på"?
Dangerous.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in