2016-09-01, 15:47
Medlem
Geomeisters avatar
Köpte The Jackson 5 skivan ABC idag. Deras andra skiva någonsin ifrån 1970
Citera
2016-09-20, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Thriller

1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Baby Be Mine
3. The Girl Is Mine (med Paul McCartney)
4. Thriller
5. Beat It
6. Billie Jean
7. Human Nature
8. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
9. The Lady in My Life

Skivans svagaste låt?

Skivans mest överskattade låt?

Skivans mest underskattade låt?

Vad tycker du?

The Girl Is Mine gillade jag rätt mycket. Antar det handlar om olika tycke här dock. P.Y.T. (Pretty Young Thing) är rätt så underskattad på skivan, dock den bästa låten på skivan är Billie Jean eller Wanna Be Startin' Somethin'. Sedan gillar jag Thriller. Beat It tycker jag inte är så bra som de flesta tycker att den är. Visst catchig och bra melodi, men inget speciellt för mig.

Dangerous har jag lyssnat på endel senaste dagar, gillar den mer än först.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2016-09-20 kl. 15:26.
Citera
2016-09-20, 15:30
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
The Girl Is Mine gillade jag rätt mycket. Antar det handlar om olika tycke här dock. P.Y.T. (Pretty Young Thing) är rätt så underskattad på skivan, dock den bästa låten på skivan är Billie Jean eller Wanna Be Startin' Somethin'. Sedan gillar jag Thriller. Beat It tycker jag inte är så bra som de flesta tycker att den är. Visst catchig och bra melodi, men inget speciellt för mig.
Du har nästan samma åsikter som mig, förutom att jag VERKLIGEN gillar Beat It. Framför allt gitarrsolot av Eddie. Svagast på skivan är överlägset The Lady In My Life, och det går upp för mig lite varför den har blivit skivans mest bortglömda stund.
Citera
2016-09-20, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Du har nästan samma åsikter som mig, förutom att jag VERKLIGEN gillar Beat It. Framför allt gitarrsolot av Eddie. Svagast på skivan är överlägset The Lady In My Life, och det går upp för mig lite varför den har blivit skivans mest bortglömda stund.

The Lady In My Life är lite mer balladaktig? Men inget speciellt, är ganska ny till den låten.
Citera
2016-09-20, 16:23
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Thriller

1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Baby Be Mine
3. The Girl Is Mine (med Paul McCartney)
4. Thriller
5. Beat It
6. Billie Jean
7. Human Nature
8. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
9. The Lady in My Life

Skivans svagaste låt?

Skivans mest överskattade låt?

Skivans mest underskattade låt?

Vad tycker du?

Svagaste låten: Lady in my life. Det är inte en dålig låt men är ändå lite småtråkig jämfört med resten av skivan.

Finns enligt mig inga överskattade låtar på Thriller, det är idel klassiker.

Mest underskattade: måste isf vara Pretty Young Thing, en dänga som har glömts bort lite jämfört med resten av skivan.
Citera
2016-09-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Svagaste låten: Lady in my life. Det är inte en dålig låt men är ändå lite småtråkig jämfört med resten av skivan.

Finns enligt mig inga överskattade låtar på Thriller, det är idel klassiker.

Mest underskattade: måste isf vara Pretty Young Thing, en dänga som har glömts bort lite jämfört med resten av skivan.

Här är jag överens med dig.
Citera
2016-09-22, 01:40
Medlem
Geomeisters avatar
DANGEROUS!!!

För mig är Dangerous en blandad komplott. Quincy Jones är lämnad och även 1980-talet. Michael Jackson är fortfarande störst i pop-branschen, men jag tycker det blev mer fokus på hans "ai-oi-wow"-ljud än hans faktiska talang som sångare framöver. Hans gimmicks gick väl långt kan jag tycka.

1. Jam
2. Why You Wanna Trip on Me
3. In the Closet
4. She Drives Me Wild
5. Remember the Time
6. Can't Let Her Get Away
7. Heal the World
8. Black or White
9. Who Is It
10. Give In to Me
11. Will You Be There
12. Keep the Faith
13. Gone Too Soon
14. Dangerous

Mest underskattad?

Mest överskattad?

Bästa låten?

Vad tycker ni? Gjorde han rätt i att lämna Quincy Jones? Är den lika bra "front to back" som tidigare skivorna?
Citera
2016-09-22, 14:13
Medlem
Geomeisters avatar
The Jacksons Triumph hittades idag. Antagligen den skiva med Jackson jag letat mest efter på sistone
Citera
2016-09-22, 14:18
Medlem
Internhumors avatar
Gillar låten "Human Nature". Skriven av geniet Steve Porcaro (Toto) tillsammans med John Bettis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Porcaro

Måste också erkänna att jag också gärna lyssnar på Miles Davis tolkning av låten.

Live 30 juli år 1990 i Hamburg, Tyskland.

https://www.youtube.com/watch?v=y7mHNEA7z2U
Senast redigerad av Internhumor 2016-09-22 kl. 14:20.
Citera
2016-10-05, 20:29
Medlem
Geomeisters avatar
Helvete! Rod Temperton är död!

"There are simply no words to express how heavy my heart is at the news of the passing of my friend, brother and colleague Rod Temperton. It all starts with the song, and Rod was one of my go to songwriters. He was one of the best, period. Not just for Michael, but for James Ingram, Patti Austin, Rufus and Chaka Khan, Herbie Hancock, and a host of others. His creativity just never stopped. He had an excellent compositional instinct and wrote great music because he had absorbed it to such an extent that it just came straight out of him as if it were second nature. He wrote three songs for Thriller…”Baby Be Mine,” “The Lady in My Life” and “Thriller”; and wrote the Vincent Price intro to “Thriller” in the car on the way from the airport to the studio. To say his talent was insane is an understatement. He was the best friend and brother you could ever work with, and I will forever treasure our friendship and all those decades together in the studio." - Quincy Jones

R.I.P.
Senast redigerad av Geomeister 2016-10-05 kl. 20:41.
Citera
2016-10-29, 00:59
Medlem
Geomeisters avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ZOzOtny1BQE

Intervju med Greg Phillinganes som fan, musiker och vän till Michael Jackson!
Citera
2016-10-30, 12:46
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
DANGEROUS!!!

För mig är Dangerous en blandad komplott. Quincy Jones är lämnad och även 1980-talet. Michael Jackson är fortfarande störst i pop-branschen, men jag tycker det blev mer fokus på hans "ai-oi-wow"-ljud än hans faktiska talang som sångare framöver. Hans gimmicks gick väl långt kan jag tycka.

1. Jam
2. Why You Wanna Trip on Me
3. In the Closet
4. She Drives Me Wild
5. Remember the Time
6. Can't Let Her Get Away
7. Heal the World
8. Black or White
9. Who Is It
10. Give In to Me
11. Will You Be There
12. Keep the Faith
13. Gone Too Soon
14. Dangerous

Mest underskattad?

Mest överskattad?

Bästa låten?

Vad tycker ni? Gjorde han rätt i att lämna Quincy Jones? Är den lika bra "front to back" som tidigare skivorna?

Överlag en stark skiva där MJ uppvisar influenserna från 90-talets RnB och HipHop, och vidareutvecklar sitt sound.

Mest underskattad: Will you be there, mäktig gospel

Mest överskattad: Remember The Time. Givervis en stark hit, men ändå en låt jag tenderar att hoppa över.

Bästa låt: Black or White, följt av Heal the World

Sämsta låt: Keep The Faith och Gone Too Soon. De enda två anonyma spåren på plattan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in