Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag skulle nog ändå välja Wembley konserten före Bucharest. Visst, det var ännu mer avancerade och coola danssteg på Dangerous Turnén och även öppningen på konserten är det bästa jag sett någonsin. Men jag väljer Wembley enbart på grund av att han sjunger allt live (tror jag) medans han verkade köra playback på ett par låtar i Bucharest 1992.
Och jag håller med där med din sista kommentar, finns inte många sådana artister idag. 60, 70, 80 och 90-talet var något speciellt när det kommer till musik tycker jag.
Nu har jag sett Wembley-konserten och allt jag kan säga är:
HELT JÄVLA OTROLIGT!!!

Vilken jäkla show alltså! Fy satan vad grym den var!! Jag hade ju sett Bucharest konserten innan och alltid tyckt den var häftig, men det här slår tamejfan allt jag sett någonsin. Sättet han rör sig på till musiken, hans ansikttussutryck och hur han sjunger låtarna är tamejfan helt unikt och ballt rakt av. Jävla vad den karln hade taktkänsla alltså.
Det var jäkligt svårt att sitta still och kolla samtidigt, fötterna ville bara röra sig helt okontrollerat. Jag kan säga att jag kommer se om den här imorgon, var så säkra på det. Ska också kolla in The Way You make me Feel imorgon och Bad från Yokohoma(stavning?), hann inte se det ikväll.
Favoritlåtar från konserten: Another part of me och Dirty Diana. Smooth Criminal och Thriller var också jävligt häftiga. Var coolt att han inte playbackade Thriller och att han hade den där varulvsmasken på sig.
Det enda jag var lite besviken på var kvalitèn, trodde den skulle vara lite bättre, plus att färgerna var lite konstiga emellanåt. Typ, som att röken och scengolvet plötsligt blev lila etc. Känns som dom redigerat skiten fel.
Aja, kan ju säga alla ni som hatar mj, alla ni som älskar mj och alla ni som tycker han är OK. Jag säger en sak åt er allihopa: KOLLA IN DEN HÄR KONSERTEN! Det är det häftigaste som någonsin har gjort. Jag njöt av varenda liten sekund!