Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Jag har aldrig varit någon större fanatiker av samlingsboxar därför var jag glad när jag såg att Michael Jacksons History d.v.s. skiva nummer två med dåvarande nya spår finns att köpa enskilt. Skulle gärna gjort det om jag inte redan haft den äldre utgåvan med båda skivorna.
Vad gillar ni mest med History skiva två? Tycker den varierar en del i kvalitet, men innehåller ett antal måsten om man gillar Michael!
Favoriterna är nog They Don't Care About Us, Tabloid Junkie och Stranger In Moscow.
Scream, You Are Not Alone, Childhood, History och Earth Song får väl också räknas till Michael Jackson-klassikerna. Personligen föredrar jag MJs tidigare ballader som Man In The Mirror, Human Nature och She's Out Of My Life.
This Time Around, D.S, Money och 2 Bad är habila funk-dängor även om de kanske inte hör till höjdpunkterna i MJs karriär.
Come Together och Smile fungerar som utfyllnad I guess. Har man köpt Beatles-katalogen får man väl göra någon cover iaf.
Little Susie är lite väl sliskig även för min smak men antar MJ ville göra ett stycke mer i musikal-andan.
Textmässigt är History ett kanske lite väl personligt album, skulle föredra lite mer allmänna teman men förstår att MJ ville slå tillbaka mot kritiker, pressen etc.