2009-12-30, 21:46
Medlem
blidicsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WankingVagina
Ett intimt samarbete med Freddie Mercury späder givetvis på HOMOSEX-ryktena ganska så KRAFTIGT menar jag då.

Men vi kan nog räkna med att han har gjort några nya låtar till den tilltänkta turnén som skulle ha ägt rum, även fast det inte var något nytt material den här gången. Det är ganska troligt att något äkta nytt material släpps efter att den värsta hysterin släpper med tanke på att han nog fick ett uppskjut försäljningsmässigt med 500% eller mer. Så först mjölkar de ur det sista från hans död för att sen släppa det nya tror jag just nu.

Edit: Efter att ha lyssnat på duetten så tippar jag nog att Micheal tog emot dne av Freddie. Freddie känns nästan manlig i detta sammanhang.

Jag läste i aftonbladet i mitten på juli att Michael hade tjänat 895 miljoner sen han dog
Citera
2010-03-20, 22:41
Medlem
elelitos avatar
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704588404575124023860735864.html

Mera är på väg!

Citat:
Mr. Jackson acquired ATV for $47.5 million in 1985. Sony in 1995 paid $150 million to become a 50% partner in the venture. Mr. Jackson's half is now valued at at least $1 billion.

ATV är alltså en sångkatalog innehållande ca 250 Beatles-sånger. MJ bjöd över självaste Paul McCartney i den affären, och det roliga i det hela var att det var herr McCartney som tipsade MJ att framtiden låg i musikrättigheter.

Ryktet går att deras relation blev lite frostig efter uppköpet.
Senast redigerad av elelito 2010-03-20 kl. 22:48.
Citera
2010-03-21, 00:26
Bannlyst
This Is It

Har nu avnjutit This Is It på dvd. Vilken fantastisk show som var på gång! Man blir rent ut sagt förbannad på läkaren som tog kål på Jackson. Tragiskt att allt arbete som lades ner på repetitionerna var förgäves...
Citera
2010-03-21, 03:36
Medlem
Jag har varit ett stort fan av Michael Jackson sen barndomen, och tycker fortfarande att "They Don't Care About Us" är en av de absolut bästa låtarna som skrivits.
Citera
2010-06-21, 15:25
Medlem
SpeedyDemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
I och med hans rättegång har denna barndomsidol fått en reinkarnation i mitt musiklyssnande!
Jag vill därför, efter återupptäkt kärlek rekomendera att ni alla tar och lyssnar på några av hans underbara alster!
Jag sitter här och lyssnar på Smooth Criminal och Blood on the dance floor och jag måste bara säga att han är världens mest kompetenta artist näst efter Morrisey!
Är det någon här som håller med mig det minsta?
Finns det någon som iaf gillar karlns musik det minsta lilla?

Edit: Jag råkade stava Morrisey med två s!!
Men jag lovar, det är jag som är Lisa från Essex.

The king of pop! Min absoluta favorit artist genom tiderna!
Favorit låt varierar hela tiden
Citera
2010-06-22, 21:26
Medlem
Geomeisters avatar
Såg "This Is It" i söndags !

Michael Jackson var i betydligt bättre skick än vad jag trodde och visst fanns det en del saker som var roliga och se. Men jag trodde filmen skulle vara längre och innehålla stora delar av hans förflutna för att sedan bygga upp till förra årets förberedelser för att sedan avslutas genom hans död. Det hade varit bättre, tycker jag. Men då man bara sett den på TV så behöver man väl inte klaga (då inga pengar lagts ner).

Dagens Michael Jackson
Michael Jackson - They Don't Care About Us
Citera
2010-06-25, 16:06
Medlem
epost72s avatar
Nu är det då äntligen 1 år sedan denne ikon dog, frid över dennes själ men i ärlighetens namn så är det betydligt mer än 1 år sedan Michael Jackson dog som artist?
Citera
2010-06-25, 18:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Såg "This Is It" i söndags !

Michael Jackson var i betydligt bättre skick än vad jag trodde och visst fanns det en del saker som var roliga och se. Men jag trodde filmen skulle vara längre och innehålla stora delar av hans förflutna för att sedan bygga upp till förra årets förberedelser för att sedan avslutas genom hans död. Det hade varit bättre, tycker jag. Men då man bara sett den på TV så behöver man väl inte klaga (då inga pengar lagts ner).

Dagens Michael Jackson
Michael Jackson - They Don't Care About Us

Jag tror att den EGENTLIGEN skulle ha varit en film som visade repetitioner och sen hela öppningskonserten ..
Citera
2010-06-30, 15:43
Bannlyst
Han kanske hade en hemlig tvillingbrorsa. De var väl en av bröderna som dog. själva verket kanske den ej gjorde det utan blev adopterad bort!
Citera
2010-07-13, 18:03
Medlem
bullrunks avatar
Michael Jackson är kraftigt överskattad

Michael Jackson var inget musikaliskt geni. Efter hans död började tidningar pumpa ut miljontals artiklar om honom, och för första gången i världshistorien började dem prata väl om honom. Men vad jag verkligen stör mig på är hans knasiga fans som verkar tro att han är vår generations Jesus. Det är ju urlöjligt. Han var bara en popstjärna precis som Katy Perry, inget annat. Vad är det som gör honom så jävla speciell? Hans musik är bara allmänt tråkig. Vad är det som skiljer honom från andra popstjärnor från 80-talet? Att hans fans kallar honom för musikaliskt geni är ren idioti tycker jag. Bach, Beethoven, Vivaldi, Tchaikovsky, och Mozart var musikaliska genier i min åsikt även om jag inte lyssnar så mycket på klassisk musik.
Citera
2010-07-13, 18:09
Medlem
He made thriller !!!
Citera
2010-07-13, 18:11
Medlem
SpooN.s avatar
Bryr mig inte MJ men har för mig att han fick igång poppen. Däremot så fick världen skåda något jävla coolt för första gången, moonwalken. Egentligen tycker jag MJ är en avarage knasig människa som gick från neger till vit till maskera barnen till happyland (?) till pedofil till operrerad näsa till döden. Ja du ser, attention whore. Allt för att bli känd. Jag skulle också bli känd om jag börja sjunga i tidig ålder för att sedan göra drastiska drag. Ang moonwalk så antar jag att den ändå skulle visas av någon annan senare. Men MJ är ändå godkänd när det gäller "värdig kändisskalan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in