Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Tja, vad säger vi om'et? För en musiknörd som jag hade det varit intressantare med ännu mer fokus på musiken än på koreografin och videorna. Det höll på 15 minuter för länge om dansscenerna i "Bad"-videon!
Nu fick man ju ganska bra genomgång av vissa låtar också, men inte tillräckligt. Hoppas nu att folk är medvetna om att Michael inte skrev "Man in the mirror"! Jag tycker därtill att "Another part of me" är en av albumets allra svagaste låtar, framför allt på grund av daterad produktion, och den fick vi förstås i sin helhet...
Nu fick man ju ganska bra genomgång av vissa låtar också, men inte tillräckligt. Hoppas nu att folk är medvetna om att Michael inte skrev "Man in the mirror"! Jag tycker därtill att "Another part of me" är en av albumets allra svagaste låtar, framför allt på grund av daterad produktion, och den fick vi förstås i sin helhet...
Instämmer delvis. Man in the mirror lider av att den är sanslöst överspelad nuförtiden, men det är ändå en kanonlåt. "APOM" är precis som du säger daterad. Men det förtar inte det faktum att man inte kan sitta still till den!
Kände också att det liksom fattades någonting i dokumentären. Mycket kände man igen, exempelvis att Michael själv kunde komma på en låt bara sådär för att sedan direkt springa och spela in den på ett kassettband. Vi fick också veta hur han kunde ändra tonhöjd från "F till G"... var det så? Och att han ville sjunga på ett ungt sätt. Sedan fick vi reda på att de visste att det klaffade när han inte kunde sitta still till en låt utan började dansa och röra sig ordentligt till musiken - Då visste man att de fått bitarna på plats!
Quincy sa ju själv vid ett tillfälle att "Jag gillade inte den låten, men när Michael Jackson dansar, ja då är det bara för oss andra att hålla truten", ungefär.Michael Jackson. Vilket geni! Jag trodde jag visste allt om den här mannen, men man lär sig något nytt varje gång. Den absolut största någonsin.
Rock With You har en ljudmatta som även idag, 2012... oups.. 2013! , känns jättefräsch. Och han sjunger verkligen båda dessa låter med enorm inlevelse.