2007-02-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mona_Tumba
i Klippan, det finns ett gammal läderfabrik här som kanske kan vara intressant?

Den ska tydligen vara bevakad av securitas och vara allmänt tråkigt. Men det är bara vad jag har hört från nån som bor i klippan. Ingen aning om det är sant.
Citera
2007-02-13, 22:48
Medlem
I dagstorp nära kyrkan finns en kulle och uppe på den kullen finns en lucka ner. Öppnade den när jag var liten, men vågade aldrig gå ner. Någon som utforskat kanske?
Citera
2007-02-14, 10:33
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Den ska tydligen vara bevakad av securitas och vara allmänt tråkigt. Men det är bara vad jag har hört från nån som bor i klippan. Ingen aning om det är sant.

Läderfabriken i klippan är hur lätt som helst att ta sig in, securitas kollar området 1 gång om dagen. Men när man väl är inne kan man röra sig fritt
Citera
2007-02-16, 10:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Har varigt där men kom inte in i själva byggnaden. Något tips hur man kommer in där?

Jag har hört något om ett övergivet slakteri i hör / hörby skriv gärna om ni vet något om detta..

Varfor inte prova Hoors Mejeri innan det byggs lagenheter dar.....
Citera
2007-02-17, 18:20
Medlem
.Katlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Har varigt där men kom inte in i själva byggnaden. Något tips hur man kommer in där?

På dina inlägg låter det lite som att du åkt till huvudingången, konstaterat att grinden är stängd och gett upp. Hade du gått ett halvt varv runt anläggningen hade du insett att staketet är fullt av hål, och hade du gått in där hade du märkt att i stort sett hela komplexet står vidöppet.

Jag trodde att vi kommit till en punkt ändå där vi kommit fram till att vi inte snackar om ingångar?

FreeWilhelmFree: Förbannat onödigt det där.
Citera
2007-02-20, 15:23
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varfor inte prova Hoors Mejeri innan det byggs lagenheter dar.....

En jag känner i höör säger att dom redan har börjat renovera det gamla mejeriet. Någon som har kollat sockerbruket i hököpinge utanför malmö?
Citera
2007-02-21, 13:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
En jag känner i höör säger att dom redan har börjat renovera det gamla mejeriet. Någon som har kollat sockerbruket i hököpinge utanför malmö?

Både ja och nej,går att ta sig in på kvällen,dom har i princip inte gjort någonting än så länge. Sockerbruket i Hököpinge har jag besökt..
Citera
2007-02-21, 14:20
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Både ja och nej,går att ta sig in på kvällen,dom har i princip inte gjort någonting än så länge. Sockerbruket i Hököpinge har jag besökt..

sockerbruket värt att besöka?
Citera
2007-02-21, 20:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
sockerbruket värt att besöka?

Det var förr i alla fall,det ska väl fortfarande finnas kvar orört om jag inte minns fel??!
Citera
2007-02-21, 20:52
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Det var förr i alla fall,det ska väl fortfarande finnas kvar orört om jag inte minns fel??!

ska även finnas ett gammalt slakteri i närheten
Citera
2007-02-23, 14:32
Bannlyst
Undrar över två ställen som båda är synliga när man åker tåg norrut från Malmö. Vet inte om de är övergivna...

Det första är den gula byggnad som ligger precis innan man kommer in i Kävlinge - ser ut som det kan ha varit en skola eller något i den stilen.

Andra stället är den byggnad som ligger precis intill MegaTeknik i Landskrona som ser ut som en gammal fabriksbyggnad med flera våningar.

Någon som vet vilka byggnader jag menar, och som känner till något om dem?
Citera
2007-02-23, 16:45
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Undrar över två ställen som båda är synliga när man åker tåg norrut från Malmö. Vet inte om de är övergivna...

Det första är den gula byggnad som ligger precis innan man kommer in i Kävlinge - ser ut som det kan ha varit en skola eller något i den stilen.

Andra stället är den byggnad som ligger precis intill MegaTeknik i Landskrona som ser ut som en gammal fabriksbyggnad med flera våningar.

Någon som vet vilka byggnader jag menar, och som känner till något om dem?

Den gula byggnaden innan kävlinge är en gammal verkstad, tror dock den renoveras just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in