2014-06-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykorax
Hittade ett intressant hus (skola?) via http://www.tilltradeforbjudet.se/page112/page112.html. Finns inte någon information överhuvudtaget om vart man ska leta mer än södra Skåne. Finns de någon som har lite mer info? (om ni inte vill skriva ut de så skicka gärna i PM)

Provat googla och även söka på forumet, verkar inte hitta någon information alls.

Nogon som kan hjälpe med var jag hittar dette? Har forsökt at Google lite med informationerne från siden, men hitter det inte
Citera
2014-06-21, 17:35
Medlem
Sykoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larscph
Nogon som kan hjälpe med var jag hittar dette? Har forsökt at Google lite med informationerne från siden, men hitter det inte

Om du hade kollat den näst sista posten innan ditt så hade du funnit svaret, från mig, att det inte längre är något UE-objekt. Jag anser inte att stället behövs skrivas ut vart det finns för att det inte längre hör till detta diskussionsområde.

Än en gång. Ledsen att göra dig/er besviken.
Citera
2014-06-23, 23:16
Medlem
Hur ser det ut med mejeriet i Helsingborg? Fortf. Kvar?

Någon som kan hjälpa mig med tips till Uppslagsplatsen i Hässleholm? Den underjordiska.
Citera
2014-06-25, 13:47
Medlem
Kan meddela att Mejeriet står kvar i Helsingborg. Var där för en timme sen. stötte på lite löst folk. Kom ett par byggkillar när vi skulle dra och satte för hålen!

Ni som tänkte dra dit bör nog göra det snart. Dom lär riva det snart.
Citera
2014-07-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Kan meddela att Mejeriet står kvar i Helsingborg. Var där för en timme sen. stötte på lite löst folk. Kom ett par byggkillar när vi skulle dra och satte för hålen!

Ni som tänkte dra dit bör nog göra det snart. Dom lär riva det snart.

Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Hur ser det ut med mejeriet i Helsingborg? Fortf. Kvar?

Någon som kan hjälpa mig med tips till Uppslagsplatsen i Hässleholm? Den underjordiska.

Sist jag var där, vilket var ett år sedan så var det några från PEAB (de som äger tomten) och satt för plankor men de var redan uppbrutna ett par dagar senare. Tror inte detta kommer rivas på ett bra tag, minst ett år iaf. Varit 2 bränder nu på rätt kort tid, och 2-3 st förra året.

Och ja, om man ska dit så bör man vara beredd på att det kan finnas luffare mm som håller till där.
När jag var där så fanns det ett hål in genom ett fönster vid lastningszonen, där borde fortfarande vara öppet för det syns inte direkt.
Senast redigerad av devit1 2014-07-01 kl. 00:20.
Citera
2014-07-02, 23:37
Medlem
Running_mans avatar
Kan meddela att följande platser numera är borta / rivs i skrivande stund:
  1. Rosdriveriet
  2. Cementfabriken, Klagshamn
  3. Utomhusbadet, Revingehed

Visst, en del kan klassas som "old news" men vissa har kanske missat nått.

Kan tipsa om Hasslanda flygplats, inte mycket kvar att se, inte så upphetsande... Men få verkar känna till den. Lite udda att hitta en asfaltplätt som det står skrivet LUND på med stooora bokstäver.
Citera
2014-07-15, 11:07
Medlem
Paijters avatar
Bjuder på några bilder från det militära.
http://bayimg.com/album/maAkdAaac

Inte mycket att se, men orört sedan det lämnades.
Citera
2014-07-16, 20:20
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Bjuder på några bilder från det militära.
http://bayimg.com/album/maAkdAaac

Inte mycket att se, men orört sedan det lämnades.
Nice! Är bilderna från ett och samma ställe? Ser ut som en blandning av flera sorts skyddsrum. Skum rostskyddsfärg, tror inte att jag stött på blått förut!

Citera
2014-07-17, 17:39
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Nice! Är bilderna från ett och samma ställe? Ser ut som en blandning av flera sorts skyddsrum. Skum rostskyddsfärg, tror inte att jag stött på blått förut!

50 meter mellan platserna.
Citera
2014-07-17, 19:33
Medlem
Åker en vända till Skaune nästa vecka, en vänlig UE:are skall visa mig ett antal platser som fortfarande finns kvar.......................................
Citera
2014-07-18, 15:39
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevejunkman
Åker en vända till Skaune nästa vecka, en vänlig UE:are skall visa mig ett antal platser som fortfarande finns kvar.......................................
Vilket område i Skåne? Kan skicka några tips via PM!
Citera
2014-07-22, 10:46
Medlem
19Liga14Cups avatar
Snutt från en övergiven fabrik i Malmö.

https://www.youtube.com/watch?v=hhNfLRvHVho
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem