2009-03-01, 13:39
Medlem
svettiglanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormySan
Var ute vid LaStrada i Lund och kollade läget idag. Tog några bilder, blev inget direkt spännande.

Första gången jag besöker stället, konstigt att man aldrig lagt märke till det tidigare.

Huvudbyggnaden var helt igenbommad med plywoodskivor förutom dörren som någon bräckt upp så att man kan komma in, var väldigt mörkt så gick inte in då jag inte hade någon ficklampa med mig, sen var det otroligt läskigt att springa runt där helt själv också :P

Det låg otroligt mycket skräp i de omkringliggande byggnaderna, gick utan problem att komma in i de husen som liknar byggbodar.

Undersökte inte den vita byggnaden som det står vandrarhem på så vet inte om det går att komma in där. Antar att det är byggnaden det brunnit i då det inte fanns några spår av brand i de byggnaderna jag kollade in i.

La upp några bilder på flickr:
http://www.flickr.com/photos/58819316@N00/sets/72157614480233165/

Var i Lund ligger detta?
Citera
2009-03-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettiglana
Var i Lund ligger detta?
Google har svaret.
Citera
2009-03-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Har inte orkat leta i tråden, men är det någon som varit inne här? Övergiven Ungdoms-psyk. i Lund

http://www.vimeo.com/2648078

Enormt ställe!

Ser intressant ut, synd att det verkar väldigt ordentligt igenbommat bara.
Citera
2009-03-01, 18:28
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettiglana
Var i Lund ligger detta?

Du ska inte dit och förstöra. Det är tillräckligt förstört i Lund nu, ett samtal till Lunds kommun med tips att stället är uppbrutet ligger nära till hands.

Hade gärna sett att bilderna försvinner från nätet!!
Citera
2009-03-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Du ska inte dit och förstöra. Det är tillräckligt förstört i Lund nu, ett samtal till Lunds kommun med tips att stället är uppbrutet ligger nära till hands.

Hade gärna sett att bilderna försvinner från nätet!!

Håller med, fast bara bilden som visar det rostis påpekar. Resten gör ingen skada.
Citera
2009-03-01, 19:58
Medlem
Ok, det kan jag förstå, borttagen
Citera
2009-03-01, 22:26
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
Håller med, fast bara bilden som visar det rostis påpekar. Resten gör ingen skada.

Nä så länge bilderna inte visar vänsterslöddret i Lund några potentiela ledtrådar till ömma punkter i kommunens igenbommning så är det lungt, Jag har själv avlägsnat mina bilder på stället i min Pixbox.

Lunds kommun har haft sin del av okupationer av hus, låt de sista kvarvarade husen få stå kvar ett tag till.
Citera
2009-03-02, 00:11
Medlem
Citat:
Nä så länge bilderna inte visar vänsterslöddret i Lund några potentiela ledtrådar till ömma punkter i kommunens igenbommning så är det lungt, Jag har själv avlägsnat mina bilder på stället i min Pixbox.

Lunds kommun har haft sin del av okupationer av hus, låt de sista kvarvarade husen få stå kvar ett tag till.
Ja för de vet nog inte om husen om ingen postar dem på Flashback. Men visst, jag håller som sagt med dig att det inte gör något gott.

Och ja, människor ska ju gå bostadslösa för att du ska ha din lilla hobby ifred.
Senast redigerad av melvin_f 2009-03-02 kl. 00:25.
Citera
2009-03-02, 00:33
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ja för de vet nog inte om husen om ingen postar dem på Flashback. Men visst, jag håller som sagt med dig att det inte gör något gott.

Och ja, människor ska ju gå bostadslösa för att du ska ha din lilla hobby ifred.

Jaså du vill bo i ett utbrännt vandrarhem, be my fucking guest och ockupera La Strada, och få det rivet inom en vecka.

Ni får fan ingen bostad på ert barnrumpesätt ändå.
pt2
Citera
2009-03-02, 00:34
Medlem
Citat:
Jaså du vill bo i ett utbrännt vandrarhem, be my fucking guest och okupera La Strada, och få det rivet inom en vecka.
Poängen låg ju inte riktigt där dock.
Citera
2009-03-02, 00:39
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Poängen låg ju inte riktigt där dock.

Nä var ligger den då? Att det är uppbrutet tyder på att någon gjort inbrott, och i Lund är där massa "fattiga" rikemansbarn som ockuperar hus för att dom orkar inte stå i bostadskö som normala svenskar.
Så jag röstar på att det är ett "fattigt" rikemansbarn som brytit upp i whatevers namn.
Citera
2009-03-02, 00:46
Medlem
Citat:
Nä var ligger den då? Att det är uppbrutet tyder på att någon gjort inbrott, och i Lund är där massa "fattiga" rikemansbarn som ockuperar hus för att dom orkar inte stå i bostadskö som normala svenskar.
Så jag röstar på att det är ett "fattigt" rikemansbarn som brytit upp i whatevers namn.
Tolkade du mitt inlägg som att jag ville ockuppera La Strada så tror jag inte du skulle begripa om jag skulle förklara. Tyvärr.

Bostadsproblemet i lund är lite djupare än folk som inte orkar stå i bostadskö, faktiskt.

Och vadå "ert barnrumpesätt"? Jag har aldrig ockupperat någon byggnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in