2013-04-14, 23:18
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo1987
Anadledningen till att jag inte namnger platsen är att det troligen blir som resten av UE ställena, kloter, skadegörelse och tjuveri.
Men får göra det då tydligen inte någon ue som har vart där, stationen jag menar är den gammla i Bäckaskog. Bromöllas station är konst museum eller liknande? Vad jag vet så har inte gualöv någon station?
Stationshuset i Bäckaskog är inget UE-objekt. Du kan vara lugn.

Gualöv har visst ett stationshus... leta på. Inget UE-objekt det heller men i närheten finns det desto mer lämpliga ställen!

Sedan finns det ju även en gammal station i Fjälkinge. Kommer dock inte ihåg att jag sett den men den finns kvar.
Citera
2013-04-15, 18:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
[ Alla dessa härliga beskrivningar på flashback -i love it! ]

Javisst är det frustrerande när man som rutinerad och omtyckt UEare inte får platserna serverade på silverfat.
Hellre luddiga beskrivningar är korrekta koordinater.
Citera
2013-04-15, 21:11
Medlem
Hej!
Hade hoppats på lite vägledning härigenom, och är ni inte sugna på att skriva här ute så hör gärna av er i ett PM.
Jag och två vänner har spenderat otaliga timmar till att leta efter upplagsplats Hässleholm.
tyvärr utan framsteg
Senast nu idag spenderades sex timmar i bilen för att ens hitta avstickaren från tågspåret, för att komma vidare till Ulp Hlm, men även detta utan framsteg.
Fick dock info om att det finns 2 olika bergrum som är öppna för de som vill utforska dessa..
Dessa finner ni i och runtom kärråkra. För närmare info skriv PM.
Har förstått ungefär var upplagsplatsen ligger och har letat oss fördärvade på google maps sattelitbilder, för att kanske se den röda stugan innan upplagsplatsen, eller den utsprängda U-formationen där nedre ingången finnes.
Snälla hjälp oss att hitta rätt på ngt sätt, antingen genom koordinater eller genom beskrivning...
En fråga till er som varit där och samtidigt kanske sysslar med Geocaching:
Vet ni om det finns ngn cache i eller i närheten av upplagsplatsen så att man kanske kan hitta dit med hjälp av det?
Är Väldigt tacksam för svar!
Mvh Evelinus
Citera
2013-04-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Stationshuset i Bäckaskog är inget UE-objekt. Du kan vara lugn.

Gualöv har visst ett stationshus... leta på. Inget UE-objekt det heller men i närheten finns det desto mer lämpliga ställen!

Sedan finns det ju även en gammal station i Fjälkinge. Kommer dock inte ihåg att jag sett den men den finns kvar.

Redan vart på ett ställe i närheten, vet inte om det är samma byggnad som du tänker på.

Någon som har varit vid milit*ranläggningarna vid näs*m?
Är dem övergivna?
Senast redigerad av Bobo1987 2013-04-16 kl. 15:30.
Citera
2013-04-17, 22:20
Medlem
gt97gh28s avatar
Om denna du menar http://www.tilltradeforbjudet.se/page40/page40.html var jag i den senast för två veckor sedan.
Du kan leta hur länge du vill på Google maps och kommer varken hitta en stuga eller spår som leder dit.
Hör av dig i ett pm så ska jag hjälpa er hitta dit, om ni inte redan fått tips.
Citera
2013-04-18, 00:20
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Redan vart på ett ställe i närheten, vet inte om det är samma byggnad som du tänker på.
Är du i vaket tillstånd när du kommer fram till stationshuset så ser du dem några m ut i skogen. Lättare att observera nu när löven inte dykt upp än.
Citat:
Någon som har varit vid milit*ranläggningarna vid näs*m?
Är dem övergivna?
Nej. Ser lite sletna ut men mitt råd är att hålla sig borta därifrån. De är larmade och folk har tagits på bar gärning där ute.
Citera
2013-04-18, 16:39
Medlem
Qaas avatar
Finns det något av värde i Malmö eller väldigt närliggande ställen man kan besöka under natten? Börjar bli för tråkigt här nu och jag och mina polare vill bli vettskrämda.
Citera
2013-04-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Finns det något av värde i Malmö eller väldigt närliggande ställen man kan besöka under natten? Börjar bli för tråkigt här nu och jag och mina polare vill bli vettskrämda.

Läs runt inlägg 1248

Alternativt sida 100-104.
Citera
2013-04-19, 01:14
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Läs runt inlägg 1248

Alternativt sida 100-104.

Njaa, inte mycket till hjälp där.
Citera
2013-04-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Njaa, inte mycket till hjälp där.

Malmö blir nämnt flera gånger i tråden om man hoppar bak lite, detta stället länkas det till.
vet dock inte hur det är idag.

https://www.flashback.org/t959644
Citera
2013-04-19, 12:23
Medlem
UEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Har någon varit i det övergivna templet i Yangtorp?

http://www.flickr.com/photos/whyld/sets/72157630447697806/
Yes
Citera
2013-04-19, 16:32
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Malmö blir nämnt flera gånger i tråden om man hoppar bak lite, detta stället länkas det till.
vet dock inte hur det är idag.

https://www.flashback.org/t959644

Nja iom att sista inlägget i tråden säger att det är rivet så känns det rätt inaktuellt.

http://mattsryden.wordpress.com/2012/03/23/ekgatan-46-rivs/

Notera datumen på blogginlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in