2008-10-08, 22:08
Medlem
hyperaktivtbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Menar du det gamla kolkraftverket..?

Ja det kan det nog vara. Är det övergivet? Något att kolla in?
Citera
2008-10-08, 22:27
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperaktivtbarn
Ja det kan det nog vara. Är det övergivet? Något att kolla in?

Inte direkt, Stora delar av verket är rivet och det som finns kvar byggs ut och restaureras. Eon ska jag ha nått större verk som både ska producera el och värme med nån"revolutionerande" teknik eller va de va
Citera
2008-10-09, 23:01
Medlem
hyperaktivtbarns avatar
Citat:
Inte direkt, Stora delar av verket är rivet och det som finns kvar byggs ut och restaureras. Eon ska jag ha nått större verk som både ska producera el och värme med nån"revolutionerande" teknik eller va de va

Ajaj, inte precis svaret man hade hoppats på, nu när man åkt förbi ett par gånger och undrat.. tack ändå
Citera
2008-10-21, 18:38
Medlem
ödegård

en av många ute på skånska slätten.

http://www.svartmagi.org/abandon/

jordberga sockerbruk rivs nu. flera av byggnaderna redan borta. funderar på ett besök innan allt e borta
Citera
2008-10-21, 18:40
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg

jordberga sockerbruk rivs nu. flera av byggnaderna redan borta. funderar på ett besök innan allt e borta

gör så!

fina bilder..
Citera
2008-10-22, 14:34
Medlem
mob förråd. hittade två stora grå betongkolosser i skogen. stora järndörrar och massor av tecken på militär aktivitet. för nån dag sen var jag förbi där igen och då var den ena öppen, dörrarna borta och innuti var det fullt av gamla takpannor. lastpallar i mängd med takpannor. antar att de tömmer och lägger ner förråden. undrar dock vargör de gigantiska stålportarna var borta? sålda som skrot eller? nån ide?

ska dit o ta lite bilder i helgen om vädret håller.
Citera
2008-10-22, 14:49
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
mob förråd. hittade två stora grå betongkolosser i skogen. stora järndörrar och massor av tecken på militär aktivitet. för nån dag sen var jag förbi där igen och då var den ena öppen, dörrarna borta och innuti var det fullt av gamla takpannor. lastpallar i mängd med takpannor. antar att de tömmer och lägger ner förråden. undrar dock vargör de gigantiska stålportarna var borta? sålda som skrot eller? nån ide?

ska dit o ta lite bilder i helgen om vädret håller.

Efter kriget kunde markägarna få bunkrar, förråd och annat som försvaret ansåg vara onödigt. Om de inte ville överta byggnaden/byggnaderna(gratis) så plomberades eller skrotades dem.

Markägaren har kunnat göra vad de vill med dem, så förrådet kan ha blivit "skrotad" bit för bit...
Citera
2008-10-22, 18:38
Medlem
Citat:

Trevliga bilder liknar ett ställe jag fundera på att besöka i lunda området
Citera
2008-10-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borr1
Trevliga bilder liknar ett ställe jag fundera på att besöka i lunda området

ligger inte helt långt från lund så det kan ju va den. såg skördetröskan från vägen. huset var en extra bonus
Citera
2008-10-22, 21:45
Medlem
Jmdks avatar
I sommras drog jag och några polare ner till den gamla inomhus skatepark i landskrona.

Precis innan vi skulle gå in kommer det en bil körandes i 80-90 km/h. Bilen kör in på gården till skateparken, Chauffören sliter tag i min polare och trycker in han mot väggen och skriker "har ni snott något"

Han fortsatte att rycka i min polaren och skrek som en galenpadda, På nåt sätt lyckas min kompis ta sig loss och hoppade upp på cykeln, Mannen i bilen körde efter oss, Men alla cyklade på olika håll så vi kom undan,

Efter detta har jag lärt mig att man ska vara lite försiktigt med vart man går in
Citera
2008-10-22, 23:55
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmdk
I sommras drog jag och några polare ner till den gamla inomhus skatepark i landskrona.

Precis innan vi skulle gå in kommer det en bil körandes i 80-90 km/h. Bilen kör in på gården till skateparken, Chauffören sliter tag i min polare och trycker in han mot väggen och skriker "har ni snott något"

Han fortsatte att rycka i min polaren och skrek som en galenpadda, På nåt sätt lyckas min kompis ta sig loss och hoppade upp på cykeln, Mannen i bilen körde efter oss, Men alla cyklade på olika håll så vi kom undan,

Efter detta har jag lärt mig att man ska vara lite försiktigt med vart man går in

Kanske borde lära dig vad som är tillåtet resp inte istället o anmäla gubbfan alt slå honom på käften. Befinner ni er lagligt på stället ska han bara hålla sig undan!
Citera
2008-10-23, 00:26
Medlem
Citat:
Kanske borde lära dig vad som är tillåtet resp inte istället o anmäla gubbfan alt slå honom på käften. Befinner ni er lagligt på stället ska han bara hålla sig undan!

Jag har bott i Lund i flera mer än 30 år och förstår mig inte på dessa personer.. Get a life or screw up!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in