2008-03-04, 21:49
Medlem
svettiglanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettiglana
Vf inte det ?

Jag var på stället idag igen , kom in på 2 nya ställen men har inte kommit in i "main" rummet. I rummen jag var idag fanns några maskiner , i ett av rummen fanns det också en massa flyttlåder med tomma pärmar , någon soffa och en massa annat skit. I "main" rummet , som jag kollat lite på genom ett fönster finns det en massa skit , t.ex ett solarium eller något ? :S Men vågar knappt utforska mer för att golven är väldigt ostabila och jag vet inte om dem håller.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/spritan.jpg

Bilden visar en del av "spritan"!
Senast redigerad av svettiglana 2008-03-04 kl. 22:09.
Citera
2008-03-04, 21:51
Medlem
svettiglanas avatar
http://sydsvenskan.se/skane/eslov/article90574.ece
Citera
2008-03-05, 00:05
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf767
Åh, många fina bilder på den sidan! Har precis börjat intressera mig av UE och det är spännande... Hoppas jag kan dela med mig av mina fynd i framtiden, ska bara hitta dem först En liten detalj som kvarstår med andra ord

Tack , Galleri kommer att fyllas på under vår o framförallt sommar då jag ska uppåt landet igen, visst är Ue spänannde, ju mer du kommer in i det desto roligare blir det. Ser fram emot att få se dina bilder i framtiden, alltid kul med nytt material
Citera
2008-03-07, 18:32
Medlem
liquid_flows avatar
Jag UE:ar inte, låter intressant men ja;
min fråga, eller tips :S
I malmö, vid katrinelund om någon vet var katrinelunds willys ligger, så går man neråt längs den gatan så kommer man tillslut till en "skateboard park". På vägen dit ser det ganska öde ut, ser inte ut som om någon använder dem byggnaderna serskillt mycket. Har någon vatt där och undersökt?

Och vid Sydsvenskan skrapan över motervägen värkar också öde fabriker mm finnas, dock tror jag dem har rätt mycket väktare i området, och det e bagerier o skit som e uppe hela natten och bakar ( va där o kolla en gång, så just när vi skulle gå in i ett hus, hörde vi röster och efter lite panik letande såg vi att byggnaden bredvid hade dörren öppen och det kom en massa degos därifrån...

Vet inte om dessa är bra tips eller inte, men om någon kollar upp dem kanske ni kan berättar här sen.

(det var ett tag sen jag var på ställena sist, kanske ett halvår eller lite mer, max ett år..)
Citera
2008-03-08, 14:39
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid_flow
I malmö, vid katrinelund om någon vet var katrinelunds willys ligger, så går man neråt längs den gatan så kommer man tillslut till en "skateboard park". På vägen dit ser det ganska öde ut, ser inte ut som om någon använder dem byggnaderna serskillt mycket. Har någon vatt där och undersökt?

Och vid Sydsvenskan skrapan över motervägen värkar också öde fabriker mm finnas, dock tror jag dem har rätt mycket väktare i området, och det e bagerier o skit som e uppe hela natten och bakar ( va där o kolla en gång, så just när vi skulle gå in i ett hus, hörde vi röster och efter lite panik letande såg vi att byggnaden bredvid hade dörren öppen och det kom en massa degos därifrån...

Vet inte om dessa är bra tips eller inte, men om någon kollar upp dem kanske ni kan berättar här sen.

(det var ett tag sen jag var på ställena sist, kanske ett halvår eller lite mer, max ett år..)

Alla tips är välkomna tips
Citera
2008-03-10, 08:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid_flow

fabrikerna runt sydsvenskan används flitigt, samt väktare som patrullerar.
Ingen som har besökt Tripasins gamla lokaler? Eller det gammla tegelhuset på Industrigatan (användes som kontor för någon kemisk fabrik, skall snart rivas)
Citera
2008-03-11, 19:44
Medlem
Rostmannens avatar
Hittade en länk med danska objekt som kan vara till pass för oss i Skåne.
http://www.abandon.dk/
Låt sidan ladda, men den är jobbig att navigera tycker jag.
Senast redigerad av Rostmannen 2008-03-11 kl. 20:18.
Citera
2008-03-14, 06:25
Medlem
Skrombergaverken i Ekeby nytt ue objekt?

Läste i dagens helsingborgs dagblad att skrombergverket ska läggas ner till semestern.
Citera
2008-03-15, 10:29
Medlem
någon som vet hur det är med ett gammalt psyke i helsingborg? ska tydligen ha funnits ett helt område som psykiatrin haft men som nu mera är ner lagt. Någon som vet vad psyket hete?
Citera
2008-03-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spicy_
någon som vet hur det är med ett gammalt psyke i helsingborg? ska tydligen ha funnits ett helt område som psykiatrin haft men som nu mera är ner lagt. Någon som vet vad psyket hete?

Sankta Maria sjukhus hette det, numera heter området Maria Park och är inte övergivet. Ded fd sjukhuset rymmer nu skolor, lokaler och bostäder
Citera
2008-03-16, 21:45
Medlem
Var ute å körde i går med ett par polare å hitta de detta hus utanför perstorp där var en del bubblor...http://www.pixbox.se/alb743307 hoppas ni orkar titta igenom bilderna då jag tror det blev för många tar gärna lite feedback så jag vet vad jag sak göra nästa gång
Citera
2008-03-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borr1
Var ute å körde i går med ett par polare å hitta de detta hus utanför perstorp där var en del bubblor...http://www.pixbox.se/alb743307 hoppas ni orkar titta igenom bilderna då jag tror det blev för många tar gärna lite feedback så jag vet vad jag sak göra nästa gång
tycker det va bra bilder
fast jag hatar bubblor...så jävla fula
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in