2007-08-18, 00:04
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
ligger det huset i Höör?? Väldigt likt...

Jag har varit i Höör en gång när modem var populärt, så nej, det är det inte. Jag håller käft om stället så slipper det bli trashat. Njut av bildera istället. Har en del inifrån med.
Citera
2007-08-23, 14:58
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Litet nya bilder från två ställen i Skåne. Ett ödehus, och nästa fabrik tror jag ni känner igen om ni bor i Skåne...

www.stilbild.nu/urbanexploration/stall.jpg
www.stilbild.nu/urbanexploration/huset.jpg
www.stilbild.nu/urbanexploration/husetbild2.jpg
www.stilbild.nu/urbanexploration/jordkallare.jpg

www.stilbild.nu/urbanexploration/fabrik.jpg

Mycket vackra bilder ur bildperspektiv, dock inte särskillt spektakulärt ur UE perspektiv.
Skåne har i princip ingenting att komma med i Ue väg då det råder totalt rivningsvansinne här nere om man jämför med uppåt landet.
Citera
2007-08-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
På industrigatan..nån som varit i deras gamla lokaler? eller har något annat företag flyttat in??

Jag satt just och funderade på att tipsa om stället. Jag jobbade där i 9 år typ. Där fanns mycket märkliga maskiner och utrymmen både i markplan och källarplan. I mitten av källarna fanns en stor (gigantisk) diseldriven elgenerator som skulle användas vid evt krig eftersom det tidigare var klassat som krigsindustri.

I kontorsdelen ut mot Industrigatan har det flyttat in nån slags stadsplaneringskontor för det nya bostadsområdet som ska smällas upp däromkring på sorgenfri. Resten ska stå tomt vad jag vet.
Citera
2007-08-23, 16:02
Medlem
rubys avatar
Citat:
Litet nya bilder från två ställen i Skåne. Ett ödehus, och nästa fabrik tror jag ni känner igen om ni bor i Skåne...

www.stilbild.nu/urbanexploration/stall.jpg
www.stilbild.nu/urbanexploration/huset.jpg
www.stilbild.nu/urbanexploration/husetbild2.jpg
www.stilbild.nu/urbanexploration/jordkallare.jpg

www.stilbild.nu/urbanexploration/fabrik.jpg

Vilka hus
Citera
2007-08-23, 22:07
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Mycket vackra bilder ur bildperspektiv, dock inte särskillt spektakulärt ur UE perspektiv.
Skåne har i princip ingenting att komma med i Ue väg då det råder totalt rivningsvansinne här nere om man jämför med uppåt landet.

Finns en del in mot Skåneland. På västkusten är det totalt kört. Tomtpriset är väl för dyrt för att folk ska låta marken stå oanvänd.
Citera
2007-08-24, 00:32
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Finns en del in mot Skåneland. På västkusten är det totalt kört. Tomtpriset är väl för dyrt för att folk ska låta marken stå oanvänd.

Precis, här e aldeles för värdefull mark för att inte utnytjas på många ställen, var senast förra veckan uppe i sverige o Ue:ade lite o där finns ju objekt vart man än letar i princip...här nere e de dött
Citera
2007-08-24, 00:36
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Precis, här e aldeles för värdefull mark för att inte utnytjas på många ställen, var senast förra veckan uppe i sverige o Ue:ade lite o där finns ju objekt vart man än letar i princip...här nere e de dött
Var letar du då i Skåne?
Citera
2007-08-24, 00:42
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Var letar du då i Skåne?

Bor i Malmö och här omkring finns det inte särskillt mycket av intresse, visst går det att hitta lite kulvertar o dyl precis som i dom flesta städer men annars e här inte så mycket, vad det gäller resten av skåne har jag inte stött på särskillt mycket skoj om man jämför med uppåt landet, framför allt på den underjordiska fronten e här snålt mtp att berget till stor del består av kalksten här nere .
Citera
2007-08-24, 00:54
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Bor i Malmö och här omkring finns det inte särskillt mycket av intresse, visst går det att hitta lite kulvertar o dyl precis som i dom flesta städer men annars e här inte så mycket, vad det gäller resten av skåne har jag inte stött på särskillt mycket skoj om man jämför med uppåt landet, framför allt på den underjordiska fronten e här snålt mtp att berget till stor del består av kalksten här nere .

Då är det ganska kört. Var i Rydebäck/Glumslöv i tisdags. Inte ett enda ödehus så långt ögat kunde nå. Bara nybyggda dyra villor.
Citera
2007-08-24, 02:29
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:

Beror väl på att du tittar i fel del av Skåne.

Hela Göingebygden är nedlusat av ödegårdar, nedlagda bruk och allsköns elände. Det är här som det riktiga Sverige, med dess granskogsplanteringar, hembräntsdrickande och slagsmål på parkeringen vid den sunkiga folkparken som man kör till på Volvo 740 börjar

Sibbhults SAAB-fabrik skall läggas ned snart, sen har du Broby, torvtäkten vid Osby med dess saftiga maskiner m.m. Småland och Blekinge är nära där du hittar variationer på samma tema.

Btw, hur har det gått med nedläggningen av Kvarnby bilskrot i Malmö? Är det helt färdigt nu eller står det fortfarande skit kvar?
Citera
2007-08-24, 12:20
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch

Hela Göingebygden är nedlusat av ödegårdar, nedlagda bruk och allsköns elände. Det är här som det riktiga Sverige, med dess granskogsplanteringar, hembräntsdrickande och slagsmål på parkeringen vid den sunkiga folkparken som man kör till på Volvo 740 börjar

Sibbhults SAAB-fabrik skall läggas ned snart, sen har du Broby, torvtäkten vid Osby med dess saftiga maskiner m.m. Småland och Blekinge är nära där du hittar variationer på samma tema.

Btw, hur har det gått med nedläggningen av Kvarnby bilskrot i Malmö? Är det helt färdigt nu eller står det fortfarande skit kvar?

Absolut, visst finns det lite intressant här nere också men i förhållande till vad som finns norrut så e de en droppe i havet..e bara dit jag vill komma
Var dock i Broby senast i helgen och spanade och även uppe i småland o hann bl.a med Fåglaviksbruket och Bilskroten vid kyrkö, bilder på detta kommer snart att läggas ut
Citera
2007-08-24, 13:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch

Rekomenderar dig att inte knata in på gamla bilskroten!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in