Citat:
Ursprungligen postat av jasifil
Har de rivit någon av de stora byggnaderna? Jag var där i september men vågade inte utforska plejset ordentligt sedan vi träffade några som precis varit där och råkat ut för en galning som var beväpnad både med en ilsken hund och ett skjutjärn. Han jagade dem i bil och låste in dem på området. När vi kom dit så gick vi väldigt förskiktigt kan jag lova så att vi inte syntes på framsidan av fabriken. Man ville ju inte utgöra en levande måltavla. Skulle dock vara kul att åka dit igen för att kolla in lokalerna lite mer noggrant. Fast det kanske är för sent för det nu.
Hehe, tur man inte visste det när man var där i somras. var dock mkt aktivitet då med så jag har inte heller utforskat stället. Några bilder från i helgen finns på
http://www.rosakatten.ickeliv.se (kategori Södra Åsbo härad, där är även några från i somras). Rivningen var i full gång och det gick folk överallt, så vi höll oss på lite håll dessvärre. De har nog tagit ner ett par byggnader (man ser fasaden avteckna sig på bilderna) men de flesta är kvar. Sorgligt att dessa fina byggnader försvinner
Angående Broby sanatorium är det seriöst inte svårt att hitta på en karta...