2007-03-25, 12:48
Medlem
Ariess avatar
finns ett ställe i limhamn som ni kan kolla upp ligger nere vid magasingatan där ligger ett stort område precis där ribban slutar lätt att hitta är nästan ända nere vid småbåtshamnen
Citera
2007-03-25, 14:03
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Vad menar du med "ta steget längre" ??Menar du tunnlar o skit så finns det överallt men hus och andra intressanta saker är en annan sak.

Berätta mer vad som finns, se om vi är inne på samma bana?

Rostmannen

Tar det hellre över PM
Citera
2007-03-25, 18:37
Medlem
Strandgatan Limhamn

Mitt emot gamla färjeterminalen ute på ön på strandvägen/gatan så finns det ett stort grått trevåningshus i öststatsandra som står övergivet. Var där för en vecka sen och fotograferade och hade turen att det stod öppet då piket polisen har övning där inne. Men någon som vet vad det är för hus?

Poliserna vi pratade med trodde att det hade varit ett tullhus men var inte säkra. Sen ringde vi till polisen och de vägrade berätta något för oss, och inte de i kommunen heller.

Så berätta allt ni vet eller ni kan ta reda på.

http://img75.imageshack.us/img75/4076/limhamnom7.jpg
Citera
2007-03-28, 14:44
Medlem
Amanites avatar
Något som vet något om gången som gick mellan malmö museum och hovrätten?..om den finns kvar eller om den har fyllts igen helt..?
Citera
2007-03-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
inget märkligt där heller.telia och telenor har stationer där.

stämmer bra det telia, telenor har utrsutning nere i kalkbrotet. OSO telekom styrs ocksåp där ifrån samt en del av öresundsbrons övervakning Men från första börja är det byggt som ett skyddsrum av högre klas där av alla luftslussar och syddsdörrar. Finns allt som skulle behövas för att bo där inne kök sängar m.m. Efter att man gått in i första tunneln så skulle jag säga att det är ca 200m in i berget innan man kommer till en av dom första luftslussarna. 3 våningar högt är det innen i berget med olika rum och utrymmen. Företaget som jag jobabr på som heter Dalkia har fastighets servis och servis på kylanlägningen där så jag är där ca en gång i veckan och går min runda. Någon som undrar något mer bara att fråga
Citera
2007-03-29, 14:35
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxSpy
stämmer bra det telia, telenor har utrsutning nere i kalkbrotet. OSO telekom styrs ocksåp där ifrån samt en del av öresundsbrons övervakning Men från första börja är det byggt som ett skyddsrum av högre klas där av alla luftslussar och syddsdörrar. Finns allt som skulle behövas för att bo där inne kök sängar m.m. Efter att man gått in i första tunneln så skulle jag säga att det är ca 200m in i berget innan man kommer till en av dom första luftslussarna. 3 våningar högt är det innen i berget med olika rum och utrymmen. Företaget som jag jobabr på som heter Dalkia har fastighets servis och servis på kylanlägningen där så jag är där ca en gång i veckan och går min runda. Någon som undrar något mer bara att fråga

Hur stort är detta "skydsrum" där inne och vilka är tänkta att placeras där under en ev invasion el liknande..?
Citera
2007-04-03, 19:55
Medlem
Ja

Tjena svara då grabbar
Citera
2007-04-04, 14:32
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orphan
Tjena svara då grabbar

Tyvärr har ingen aning
Citera
2007-04-06, 07:30
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Så sant..men de finns ju mer eller mindre trevliga årstider för UE..I sommar ska jag uppåt landet o då ska de spanas må ni tro
Låter ju intressant! Ska också uppåt...

Men hur organiserar du det hela? Gör du ordning en slags sverigekarta där du prickar in alla kända objekt eller sätter du dig bara ut för att göra en allmän spaning?
Citera
2007-04-06, 12:45
Medlem
qracs avatar
Citat:
Mitt emot gamla färjeterminalen ute på ön på strandvägen/gatan så finns det ett stort grått trevåningshus i öststatsandra som står övergivet. Var där för en vecka sen och fotograferade och hade turen att det stod öppet då piket polisen har övning där inne. Men någon som vet vad det är för hus?

Poliserna vi pratade med trodde att det hade varit ett tullhus men var inte säkra. Sen ringde vi till polisen och de vägrade berätta något för oss, och inte de i kommunen heller.

Så berätta allt ni vet eller ni kan ta reda på.

http://img75.imageshack.us/img75/4076/limhamnom7.jpg
Det är väl Cementas gamla kontorslokaler?
Citera
2007-04-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
Det är väl Cementas gamla kontorslokaler?
Vad ligger bakom denna information? Gissar du bara eller vet du det? Eller vet du någon som vet?
Citera
2007-04-07, 16:51
Medlem
qracs avatar
Citat:
Vad ligger bakom denna information? Gissar du bara eller vet du det? Eller vet du någon som vet?
Jag uppfattade det som det när jag jobbade där (jag är inte helt säker). Polisen använde det huset när de övade på silona också. Det hade ju varit lite drygt att ha och göra med två företag för en övning under samma tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in