2014-10-25, 00:41
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaKenneth
http://goo.gl/maps/C2CVx

vad är detta för något?

En slags betongvärn med gluggar åt alla håll.
i närheten till Åhus.
hoppas det syns på länken.
annars får ja skicka ny länk via datorn istället.
kolla på åkern, norrut. Där ska den synas.
Kulsprutevärn av "flygfältstyp" (KspF)
Det byggdes tre st. på Ripa men en har rivits.

Sök på Ripa flygfält eller militärflygfält så ska du hitta mer info.
Citera
2014-10-25, 21:16
Medlem
PappaKenneths avatar
OK.
Hade något i bakhuvet att det funnits flygfält där omkring.
Tack för infon.
Citera
2014-11-04, 01:17
Medlem
Running_mans avatar
Det fanns en artikel på ystadallehanda igårkväll som togs bort(nu innan midnatt iaf) om plantskolan i Ystad. Den har stått öde ett tag nu i väntan på rivning och är enligt skribenten tillhåll för ungdomar nattetid. Man skulle "öka bevakningen" för att minska på skadegörelsen...

Då den rivs inom kort så lägger jag upp en kartlänk:
http://www.hitta.se/kartan#/@55.43403,13.80226,18z/data:tl=1

Jag har varit i Ystad många gånger men aldrig sett eller hört nått om denna anläggning så jag var lite fundersam över vart den låg. Eftersom den ligger vid Malmövägen så har jag nog kört förbi den många gånger utan att se den.
Citera
2014-11-08, 10:05
Medlem
Tjena har precis fått upp ögonen för urban exploring och skulle vilja ut och leta lite i helgen. Bor i nordvästra Skåne men har tillgång till bil så kan ta mig runt.
Någon som har sammanställt en lista över ställen som faktiskt fortfarande står kvar? Mycket på tilltradeforbjudet.se är ju borta och rivet för längesen!
Citera
2014-11-10, 16:10
Medlem
Tomat1tvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophronitis
Tjena har precis fått upp ögonen för urban exploring och skulle vilja ut och leta lite i helgen. Bor i nordvästra Skåne men har tillgång till bil så kan ta mig runt.
Någon som har sammanställt en lista över ställen som faktiskt fortfarande står kvar? Mycket på tilltradeforbjudet.se är ju borta och rivet för längesen!

+1!

Är i precis samma läge och som du säger förändras ju saker med tiden, hade varit kul med lite tips från något som faktiskt är aktuellt!
Citera
2014-11-11, 00:49
Medlem
Running_mans avatar
UE är ett ganska brett begrepp och det finns en uppsjö med olika kategorier på plaster, antingen nämner ni en speciell sorts plats eller ett känd ställe så kan vi reda ut om det finns kvar eller inte.
Citera
2014-11-18, 09:46
Medlem
Någon som besökt upplagsplatsen utanför Hässleholm omkring Lunnahöja, Sandåkra? Någon som sitter på koordinater dit som vill dela med sig då jag inte hittat något överhuvudtaget...PMa gärna om ni inte vill skriva ut det!
Citera
2014-11-18, 12:22
Medlem
Scaevolas avatar
Är det någon som har bilder från kasernerna på fd T4, P6, A3 samt P2 så är det bara att citera eller PM:a.
Citera
2014-11-18, 20:27
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramlarr
Någon som besökt upplagsplatsen utanför Hässleholm omkring Lunnahöja, Sandåkra? Någon som sitter på koordinater dit som vill dela med sig då jag inte hittat något överhuvudtaget...PMa gärna om ni inte vill skriva ut det!

Jag tror det finns både ledtrådar och annat i den här tråden.
Citera
2014-11-19, 17:03
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramlarr
Sandåkra är inte stort. Jag undrade också en del. Dock visade det sig vara enkelt att hitta om man bara begav sig dit... kände mig faktiskt lite korkad när man kom dit. Är inte långt från nuvarande banvall. Dock har rälsen mellan bergrum och växeln försvunnit...
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Är det någon som har bilder från kasernerna på fd T4, P6, A3 samt P2 så är det bara att citera eller PM:a.
P6 är ju idag Högskolan Kristianstad. Sök på det så hittar du bilder. Fasaderna har man inte ändrat på alls i princip men insidan är lite annorlunda idag... vissa gator är fortfarande av kullersten.
Senast redigerad av Running_man 2014-11-19 kl. 17:05.
Citera
2014-12-17, 09:32
Avslutad
Någon som vet ställen i Hässleholm?
Citera
2015-01-03, 00:43
Medlem
saggesalivs avatar
Jag var nyligen inne i ett av de två enorma husen/fabriker (?) som står någonstans centralt Höör. Tydligen är det till salu nu och har en stor banderoll som det står till salu på.

Ni som varit i, eller känner till Höör vet förmodligen vilka jag menar! Det var det röda som jag personligen var inne i, även om jag mycket gärna hade velat gå in i det gråa. Jag har själv bott i Höör tidigare och det finns ju historier om dem.

Det röda var lätt att komma in i, ett fönster på andra våningen var öppet och med lite klättring så gick det att komma in. Väl inne så var det enorma våningar, jag var och kollade på alla, jag tror att det totalt var fyra eller fem. Trägolv och någon typ av maskineri på alla våningar, kunde dock inte utgöra vad maskinerna varit till för.

Tyvärr, så hade jag ingen kamera med mig vid tillfället så fick inga bilder med mig. Men en mycket intressant upplevelse var det.

Är det någon annan som smugit sig in i någon av de byggnaderna? Skulle vara kul att höra om dem från en annan synvinkel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in