2007-04-09, 18:20
Medlem
Pradas avatar
Någon som känner till något i ängelholm/laholm området förutom det gamla vattentornet i äh?
Citera
2007-04-09, 20:54
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av access-ue-areas
Låter ju intressant! Ska också uppåt...

Men hur organiserar du det hela? Gör du ordning en slags sverigekarta där du prickar in alla kända objekt eller sätter du dig bara ut för att göra en allmän spaning?

Njae e väl så att jag har ett liv utanför Ue också, o syftet med att åka uppåt e helt annat, men visst det finns väl nån objekt jag tänkte spana in när jag kommer högre upp, sen de som kommer ivägen blir ju bonus
Citera
2007-04-12, 15:54
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Skulle vilja ha ett regelrät spökhus mitt i skogen ute på landsbygden i skåne, hade varit gött som fan. :P. Annars finns det ju "ointressanta" saker som ute vid hamnen, vid "hangarerna". Vi hann precis öppna den olåste dörren och kika in på nån gammal soffa och en massa grafitti samt öppningen till själva hangaren som var lätt igenspikad med 2 tunnar brädor i ett kors, bara att ducka. Tyvär kom en bil men han bara kollade på oss och sa "Ämen det är lungt". De hade tydligen haft inbrott i närheten så det berodde på det.

Ursäkta om det är väldigt konstigt skrivet, är fan dödstrött.
Man har ju stött på en del mindre hus i skogarna och på ängarna, men inte något riktigt stort relativt orört spökhus. För det vore verkligen drömmen.
Citera
2007-04-12, 16:14
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Någon som känner till något i ängelholm/laholm området förutom det gamla vattentornet i äh?

Finns en tunnelöppning i nordvästra delen av Åstorp som ska förgrena sig under hela samhället.
Öppningen kan förvisso vara stängd nu men den ligger i tätt växtlighet. Har ej varit där på många år.

Rust
Citera
2007-04-16, 14:37
Medlem
StarsonArmss avatar
Huset i Limhamn

Citat:
Ursprungligen postat av orphan
Mitt emot gamla färjeterminalen ute på ön på strandvägen/gatan så finns det ett stort grått trevåningshus i öststatsandra som står övergivet. Var där för en vecka sen och fotograferade och hade turen att det stod öppet då piket polisen har övning där inne. Men någon som vet vad det är för hus?

Poliserna vi pratade med trodde att det hade varit ett tullhus men var inte säkra. Sen ringde vi till polisen och de vägrade berätta något för oss, och inte de i kommunen heller.

Så berätta allt ni vet eller ni kan ta reda på.

http://img75.imageshack.us/img75/4076/limhamnom7.jpg

Jag kan berätta att det är inte så mycket att se där, polisen och även militären använder den för att leka/träna i. På översta våningen är det ett stort kök och några rum, på andra våningen är det massor av rum. Tror det har varit ett gammalt kontor, det är såna ringklockor med, "vänta", "upttagen" och "ledig"-lampor på.
På första våningen, markplan är det oxå lite rum. Källeren är det pannrum och förråd.
VI filmade en lånflim där förra sommaren så vi har lite rekvisita och grejer kvar, vi har fortfarande tillgång till lokalen och använder den till musikvideor, kortfilmer o dyl.
Kommer ni in så uppför er!
Citera
2007-04-16, 14:39
Medlem
StarsonArmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Ja just det huset, har du nu varit inne i det så upp med bilder!

Om huset är "tomt" så borde det vara enkelt att dokumentera det, huset bör vara mer intressant än en betongtunnel
Hoppas inte vaktbolagsskyltarna avskräcker för mycket. Huset är väll det bästa som Helsingborg kan erbjuda för tillfället??

Eller det finns häftigara saker här??

Mr. Rost

Finns ett schysst hus på Östra Vallgatna 12 i Helsingborg.
En bakants bilder: http://www.flickr.com/photos/paivi_hannele/456515423
Citera
2007-04-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarsonArms
Jag kan berätta att det är inte så mycket att se där, polisen och även militären använder den för att leka/träna i. På översta våningen är det ett stort kök och några rum, på andra våningen är det massor av rum. Tror det har varit ett gammalt kontor, det är såna ringklockor med, "vänta", "upttagen" och "ledig"-lampor på.
På första våningen, markplan är det oxå lite rum. Källeren är det pannrum och förråd.
VI filmade en lånflim där förra sommaren så vi har lite rekvisita och grejer kvar, vi har fortfarande tillgång till lokalen och använder den till musikvideor, kortfilmer o dyl.
Kommer ni in så uppför er!

Haha okej okej där ser man, intressant. Jo vi var där inne, men polisen var där samtidigt var precis efter en övning så vi fick bara vara på andra våningen kikade upp på tredje där låg massor med utrustning och så vidare så kan förstå varför. Men ja det ser ut som gamla kontor, men kan nog stämma att både cementa har använt det och tullen har haft kontor eller kanske scandlines haft användning också? Eller vad nu företaget hette då det nu möjligtvis använt lokalen.

Men mycket trevligt hus där i helsingborg också är det nyligen fotograferat så det fortfarande står kvar? Och kan man komma in?
Citera
2007-04-18, 07:29
Medlem
StarsonArmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orphan
Haha okej okej där ser man, intressant. Jo vi var där inne, men polisen var där samtidigt var precis efter en övning så vi fick bara vara på andra våningen kikade upp på tredje där låg massor med utrustning och så vidare så kan förstå varför. Men ja det ser ut som gamla kontor, men kan nog stämma att både cementa har använt det och tullen har haft kontor eller kanske scandlines haft användning också? Eller vad nu företaget hette då det nu möjligtvis använt lokalen.

Men mycket trevligt hus där i helsingborg också är det nyligen fotograferat så det fortfarande står kvar? Och kan man komma in?

Bilderna på huset i Hlesingborg ska vara tagna i vår så det borde finnas kvar, riktigt hur o var man kmmer in vet jag inte, men vad jag har förstått torde det inte vara något större problem.
Citera
2007-04-18, 08:32
Medlem
access-ue-areass avatar
Bara en undran

Varför är Skåningarna infösta i en tråd, medan resten av Sverige får diskutera sina objekt i separata trådar? Skulle det vara rättvist skulle i så fall varje län endast få varsin tråd. Så skulle vi ha ett tiotal trådar på forumet.

Kanske den största delen av Sveriges befolkning bor ju faktiskt i Skåne. Är det inte dags att bryta upp den här Skånetråden?
Citera
2007-04-18, 09:47
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av access-ue-areas
Varför är Skåningarna infösta i en tråd, medan resten av Sverige får diskutera sina objekt i separata trådar? Skulle det vara rättvist skulle i så fall varje län endast få varsin tråd. Så skulle vi ha ett tiotal trådar på forumet.

Kanske den största delen av Sveriges befolkning bor ju faktiskt i Skåne. Är det inte dags att bryta upp den här Skånetråden?
Kolla, det är likadant med göteborgs tråden. Objekt om gbg blir låsta eller importerade i den stora göteborgs tråden...
Citera
2007-04-18, 10:46
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Kolla, det är likadant med göteborgs tråden. Objekt om gbg blir låsta eller importerade i den stora göteborgs tråden...
Jo, men det är kanske skillnad mellan att fösa in göteborgarna i en tråd jämfört med hela skåne! Vi kunde också få ha separata stadstrådar: Helsingborg, Malmö, Lund etc.

Inte för att det finns särskilt mycket att utforska här, men ändå!
Citera
2007-04-18, 13:17
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarsonArms
Bilderna på huset i Hlesingborg ska vara tagna i vår så det borde finnas kvar, riktigt hur o var man kmmer in vet jag inte, men vad jag har förstått torde det inte vara något större problem.

Huset håller på att renoveras åt helsingborgshem, vilket startade i slutet av förra året.

/P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in