2015-12-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok. Då har du ju löst gåtan. Du får väl ta dig in i huset och fotografera lite och lägga upp här.
Hej
Nu när jag loggade in igen en månad senare så hade jag fått meddelande från folk som vill veta var det ligger. Förhoppningsvis kommer någon av dessa kolla upp stället nu och lämna en uppdatering här i tråden
Citera
2016-01-01, 23:16
Medlem
Ankan007s avatar
Tjena!
Är ny inom detta med UE men väldigt nyfiken på det. Kommer ihåg ett ställe jag var vid för några år sedan med en polare. Vi var vid kjugekull som ligger utanför krstad, om man tog höger nere vid parkeringen och gick en bit bort så kommer man till som då såg ut som ett nerlagt gammal musteri och en äppelodling. Vi var där och gick runt lite, ett stort område med stor äppelodling och några hus. Såg ut som något var bebott medans andra inte var det. Någon som känner till det stället?
Citera
2016-01-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan007
Tjena!
Är ny inom detta med UE men väldigt nyfiken på det. Kommer ihåg ett ställe jag var vid för några år sedan med en polare. Vi var vid kjugekull som ligger utanför krstad, om man tog höger nere vid parkeringen och gick en bit bort så kommer man till som då såg ut som ett nerlagt gammal musteri och en äppelodling. Vi var där och gick runt lite, ett stort område med stor äppelodling och några hus. Såg ut som något var bebott medans andra inte var det. Någon som känner till det stället?
Detta?
Kjugekull äppelodling ger en del träffar på google, säkert att det är övergivet?
Senast redigerad av 360488 2016-01-02 kl. 00:26.
Citera
2016-01-02, 00:21
Medlem
Ankan007s avatar
Ja, det jag menar. Som sagt, vet ej om det är övergivet. Funderar på att dit och titta någon dag då jag befinner mig i krstad ca 1 vecka till.
Citera
2016-01-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ja, det jag menar. Som sagt, vet ej om det är övergivet. Funderar på att dit och titta någon dag då jag befinner mig i krstad ca 1 vecka till.
Okej, jag har inte besökt området sedan mormor och morfar flyttade därifrån så kan tyvärr inte ge dig någon bättre info ur ett UE-perspektiv. Men där är ju väldigt vackert så kan vara värt ett besök ändå kanske
Citera
2016-01-02, 01:00
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Okej, jag har inte besökt området sedan mormor och morfar flyttade därifrån så kan tyvärr inte ge dig någon bättre info ur ett UE-perspektiv. Men där är ju väldigt vackert så kan vara värt ett besök ändå kanske

Bor du i närheten av Kristianstad eller? Är själv född här men bor på annan ort just nu. Tänkte om någon mer var intresserad utav att kolla in stället där. Som sagt, var några år sedan jag var där, och då kunde vi gå ostört inne på området utan att se varken några människor eller någon verksamhet men det kan ju ändras på några år. Får se om jag drar dit, såfall får det bli några bilder att lägga upp här kanske
Citera
2016-01-02, 01:24
Medlem
Citat:
Bor du i närheten av Kristianstad eller? Är själv född här men bor på annan ort just nu.
Nej, men har som sagt varit där en del under min uppväxt. Bor för långt bort för att resa dit och kolla upp det tyvärr... Nu börjar det bli lite off-topic dock

Ser fram emot uppdatering!
Citera
2016-01-02, 11:56
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Nej, men har som sagt varit där en del under min uppväxt. Bor för långt bort för att resa dit och kolla upp det tyvärr... Nu börjar det bli lite off-topic dock

Ser fram emot uppdatering!

Ska se vad jag kan göra
Citera
2016-01-09, 14:25
Medlem
kNasads avatar
Någon som vet vart denna står?

http://www.ladda-upp.se/bilder/lrlikzvqdjljpw/
Citera
2016-01-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNasad
Någon som vet vart denna står?

http://www.ladda-upp.se/bilder/lrlikzvqdjljpw/
Alldeles för många tyvärr, var där senast i veckan och den är mer eller mindre helt slaktad nu.
Citera
2016-01-11, 13:49
Medlem
Var ute och vandrade kring Örby Ängar i Helsingborg för ett tag sedan. Sprang på en gammal övergiven (?) skjutbana som såg väldigt intressant ut. Har inte alls mycket information om platsen och för att vara ärlig så tittade jag inte så nog heller, utan gick bara förbi. Kanske värt att utforska ytterligare?
Citera
2016-01-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mytrump
Var ute och vandrade kring Örby Ängar i Helsingborg för ett tag sedan. Sprang på en gammal övergiven (?) skjutbana som såg väldigt intressant ut. Har inte alls mycket information om platsen och för att vara ärlig så tittade jag inte så nog heller, utan gick bara förbi. Kanske värt att utforska ytterligare?
Ganska känt graffiti-fame, tänk på att där är blött som fan så rekommenderar stövlar. Skytteklubben använder fortfarande ett av husen som festlokal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in