2013-09-24, 21:34
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevejunkman
Förr gillade ungdomarna att grilla korv, idag gillar ungdomarna att grilla byggnader Kemifabriken i Sundsvall är ett annat exempel........................................... .
Eller bergrum! Om de nu mot förmodan inte grillar där inne så asar de med sig en dieseldriven kragg som förgiftar luften. Ha ha ha...
Citat:
Ursprungligen postat av devit1
Sant, därför är det en enda röra där och allt är krossat, plus en massa klotter. Varit där ett antal ggr och tagit några bilder, och det börjar bara bli värre och värre.
Sist jag var där var det rejält igenbommat. Kom inte in i huvudbyggaden utan enbart garaget + värmecentralen.
Citat:
Ursprungligen postat av devit1
Ännu mer nyheter om mejeriet:
http://hd.se/helsingborg/2013/09/20/vantar-med-rivning-av-gamla/Ännu mer nyheter om mejeriet:
En fungerande version av länken: hd.se - "Väntar med rivning av gamla mejeriet" Var så goda.
Citera
2013-09-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Eller bergrum! Om de nu mot förmodan inte grillar där inne så asar de med sig en dieseldriven kragg som förgiftar luften. Ha ha ha...

Sist jag var där var det rejält igenbommat. Kom inte in i huvudbyggaden utan enbart garaget + värmecentralen.

En fungerande version av länken: hd.se - "Väntar med rivning av gamla mejeriet" Var så goda.

Vet att det var ganska igenbommat, men jag hittade en väg in. Var faktiskt där samma dag som de var och spikade upp plankor.
Har hört de har ökat överbevakningen där nu, så förhoppningsvis håller det borta folk som är där för att förstöra.
Citera
2013-10-05, 22:10
Medlem
Fortfarande möjligt att ta sig in i H2 / Mejeriet i Helsingborg, var där förra veckan och stället är fortfarande totalt öppet och det är lätt att ta sig in.
I lilla byggnaden (kontor) så bor det dessvärre hemlösa, gick in där och märket att det var en som sov i en sovsäck där inne.

Om någon vill veta hur man kommer in i dagsläget, skicka mig ett PM eller skriv i tråden så skickar jag instruktioner.
Citera
2013-10-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den2
Vad tror ni om detta =)
http://imageshack.us/photo/my-images/20/drrd.jpg/
Uppe i den vänstra lådan ovanför låg där en amelia och en porr tidning
Var ligger detta?
Citera
2013-10-26, 21:57
Medlem
Bumpar upp..
Citera
2013-11-13, 11:40
Medlem
Running_mans avatar
psst...

En skola i Knislinge står tom just nu i väntan på rivning. Igår övade polisen där. Rubriken på Kristianstadsbladets förstasida är idag: "Polisen bröt upp dörrar på skola". Nedan har du länk till internet-varianten av artikeln:

"Polisen tog sig in i Röda skolan"

Äldre artiklar:

"Kommunen köper och river Röda skolan"

"Rivningen av skolan påbörjas nästa vecka"
Citera
2013-11-14, 00:26
Medlem
FreddePisks avatar
Tjena tänkte kolla om någon har några bra ue tips i skåne,
har redan varit i
limhamns kalkbrott(värsta jag har varit med om)
yangtorp(gick mest runt utanför och sedan in på gården men det var tänd i rum och såg ut som någon va där inne så gick inte in)
något lager/kontor på limhamnsvägen (halvrivet)
har även varit o letar i någon skog utanför sjöbo efter en lucka i marken

så tänkte ifall någon har något bra tips på fler ställen
har även bilder på ställena jag har varit på om någon är intresserad.
och just de en hemlig väg in till yangtorp så man inte behöver köra förbi den arga bonnen som ringer bylingen.
Citera
2013-11-19, 18:45
Bannlyst
Staffanstorp?
Citera
2013-11-21, 14:45
Medlem
FreddePisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmanslantern
Staffanstorp?
vad finns där ?
Citera
2013-11-21, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreddePisk
vad finns där ?
Det jag undrar.

Det finns en väderkvarn i alla fall, så mycket vet jag. Den ligger i så kallade sockerbruksparken, men jga är inte helt säker om den ägs av någon annan.
Citera
2013-11-21, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreddePisk
vad finns där ?
Och fyi så menade jag inte att svara på din fråga om det fanns några bra ue ställen i skåne
Citera
2013-11-23, 11:21
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmanslantern
Det jag undrar.

Det finns en väderkvarn i alla fall, så mycket vet jag. Den ligger i så kallade sockerbruksparken, men jga är inte helt säker om den ägs av någon annan.
Hur ser det ut med Sockerbruket idag!? Kommunen köpte upp det 2009 eller 2010 och det finns/fanns visioner om att bygga bostäder där. Står bruket tomt idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in