2016-01-11, 22:27
Medlem
Gustavoss avatar
Tjena, tar mig friheten att fråga igen; hur ska man komma igång med UE? kanske verkar som ett kontroll-freak, men jag skulle njuta så mkt av att ha en lista på alla objekt och börja beta av. Hur gör jag nu liksom? Har varit inne på lite hemsidor och så, men svårt att veta vad som är kvar och inte. Ska köpa Jan Jörmarks böcker, kan man bläddra i dem och dra till ställena liksom, eller är många av dem otillgängliga/ rivna? Själv har jag varit i skivarps sockerbruk, och i La Strada strax norr om lund som barn.
Citera
2016-01-16, 17:31
Medlem
Amarantis avatar
edit
Senast redigerad av Amaranti 2016-01-16 kl. 17:46.
Citera
2016-02-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rtz
Jag bodde nästan granne med "huset" för några år sedan. Lås på grinden, trasiga fönster, ser ut som en djungel i trådgården och så har det alltid varit i de 8 åren jag bodde där.

Om du går förbi där på kvällen så kolla om det lyser i det vänstra fönstret på andra våningen, isåfall är det som vanligt, kolla även om han gömmer sig i buskarna, det gör han 99% av gångerna man går förbi på kvällen.

Fortfarande samma visa, fem år senare! Veberödsgatan 7 i Malmö alltså. Någon som vet mer om huset?
Citera
2016-03-21, 18:34
Medlem
MindRewinds avatar
Hur kommer man ner till kalkbrottet (limhamn) nu då..?

Konkade på en jävla Hasselblad kamera och skulle ner.. jaha.. tro fan att grinden inte längre går att forcera. Stängslet vid fabriken är fixat.. samt dom har satt upp något extra skit med taggtråd runt den gamla fabriken.. arghh..! Finns väl två djuringångar (kanske finns fler) men det tar nästan dubbelt så lång tid att ta sig ner via dessa.

Förslag? Skicka gärna ett PM om det är super hemligt..
Citera
2016-03-22, 03:16
Medlem
Undra om sjukhuset i Broby kommer att stängas ner helt nu när deras verksamhet upphör, då kan det ju bli ett utflyktsmål att utforska igen.

http://www.nsk.se/2016/03/21/asylboendet-pa-brobysjukhuset-stanger-den-31-maj/
Citera
2016-04-16, 10:32
Medlem
Någon som har några färska tips i Lund eller i närheten? Skicka meddelande... följer även gärna med andra
Citera
2016-04-16, 20:27
Medlem
CottonEyeJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra om sjukhuset i Broby kommer att stängas ner helt nu när deras verksamhet upphör, då kan det ju bli ett utflyktsmål att utforska igen.

http://www.nsk.se/2016/03/21/asylboendet-pa-brobysjukhuset-stanger-den-31-maj/
Märkligt med tanke på det är enorm brist på boenden för flyktingar. Tror det fortsätter vara flyktingboende fast med annan arrangör kanske har Bert Karlsson mutat lite personer och tar nu över verksamheten. När det finns miljarder att tjäna lägger de inte ner något.
Citera
2016-07-03, 13:01
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarrah
Hur är det med Dinoland i Åstorp, kan man ta sig in där? Har sett info på web men är osäker på hur man hittar dit och om det går att komma igenom evt. stängsel. Får gärna skriva här eller på PM, tack på förhand!

Det är i princip helt öppet och huseras uteslutande utav airsoftare nuförtiden. Du ser till och med den stora slagghögen från E4an. Kör till orten Nyvång och följ bara gruvgatan, parkera vid den gamla gruvbyggnaden, därefter är det bara att gå in. Ganska bisarr plats faktiskt.
Citera
2016-12-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gt97gh28
Om denna du menar http://www.tilltradeforbjudet.se/page40/page40.html var jag i den senast för två veckor sedan.
Du kan leta hur länge du vill på Google maps och kommer varken hitta en stuga eller spår som leder dit.
Hör av dig i ett pm så ska jag hjälpa er hitta dit, om ni inte redan fått tips.
Någon bump om stället?
Citera
2016-12-29, 21:56
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.smail
Någon bump om stället?

Sägs vara delvis igenbommat. Ägs fortfarande av Trafikverket.
Citera
2017-01-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le_boucher
Någon som har några färska tips i Lund eller i närheten? Skicka meddelande... följer även gärna med andra

Knappast i närheten men du kan åka till Ödåkra, tar typ 1h från Lund. Var där i våras för att lämna in en skinnjacka och hade typ 50 min att döda efteråt. Precis vid stationen ligger en övergiven spritfabrik, enligt wikipedia flyttades produktionen till falkenberg under 70-talet. Jag tog mig in genom en grind på stationssidan. Stället är rätt stort, mest uppenbart när man kommer in på området är den enorma lagerhallen med lastkajer. Vad jag hann se var allt rätt öppet.

Edit: Det verkar rätt kört, tydligen har nya ägare tagit över i sommras och har börjat förbereda för att riva stället: http://www.hd.se/2016-08-04/stora-planer-for-spritfabriken
Citera
2017-01-19, 11:07
Medlem
Finns där någon annan ingång till tunnlarna på st:lars än luckorna som ligger uppe på marken? Undrar även om någon vet något om tunnlarna på vipan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in