2013-11-23, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Hur ser det ut med Sockerbruket idag!? Kommunen köpte upp det 2009 eller 2010 och det finns/fanns visioner om att bygga bostäder där. Står bruket tomt idag?
*Pokerface*

Jag vet faktiskt inte något om sockerbruket.
Citera
2013-11-24, 20:58
Medlem
Hejsan!

Jag har läst runt överallt angående tunneln mellan Kalkbrottet och Cementa och alla säger olika, vissa säger att den är vattenfylld vissa säger att den inte är det, vissa säger att dom har varit där och vissa säger att man inte kan komma åt tunneln längre. Detta har gjort mig ytterst förvirrad och jag vill veta hur det ligger till. Om folk kan bidra med info och bilder angående hur man tar sig in så är det sjukt uppskattat!

Tack på förhand!
Citera
2013-11-26, 17:07
Medlem
Paijters avatar
Batteri Domsten, uppfört under första världskriget. Kvar finns delar av skansen med skyddsrum. Två skyddsrum är möjliga att komma in i, det tredje behöver man gräva ur sand eller vara stor som en hund och den fjärde byggnaden vet jag inte om det är ett skyddsrum eller värn. Vid ett av skyddsrummen sitter t.o.m. dörren kvar. Taggtråd ligger litet här och var i terrängen.
Skyttegravarna är igenväxta med björnbär. Under sommaren kryllar det av fästingar och mygg.
Senast redigerad av Paijter 2013-11-26 kl. 17:11.
Citera
2013-11-26, 20:51
Medlem
Arnoldisnumerounos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilleman
Hejsan!

Jag har läst runt överallt angående tunneln mellan Kalkbrottet och Cementa och alla säger olika, vissa säger att den är vattenfylld vissa säger att den inte är det, vissa säger att dom har varit där och vissa säger att man inte kan komma åt tunneln längre. Detta har gjort mig ytterst förvirrad och jag vill veta hur det ligger till. Om folk kan bidra med info och bilder angående hur man tar sig in så är det sjukt uppskattat!

Tack på förhand!

Den är pluggad numera ... , va där nere för nått år sen och det va mäkta kul!, mörkt och fuktigt men aningen blött för fötterna . finns bilder på tillträdeförbjudet.se eller via länken jag klistrar här :P http://www.tilltradeforbjudet.se/page120/page121/page121.html ENJOY !
Senast redigerad av Arnoldisnumerouno 2013-11-26 kl. 20:56.
Citera
2013-11-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Hur ser det ut med Sockerbruket idag!? Kommunen köpte upp det 2009 eller 2010 och det finns/fanns visioner om att bygga bostäder där. Står bruket tomt idag?

Just nu har inte hänt något, man kan traska omkring i området när dom har det öppnat t.ex under Bonnamarknaden utan att någon ens bryr sig men det finns inte mycket att titta på. Om den andra snubben undrar om möllan mellan sockerbruksparken och branddammen så har jag för mig att det är en gammal gubbe som verkligen inte gillar att man springer där, iaf som barn så fick man utskällningar bara för man gillade att gå omkring att titta och plocka blommor.

Snart ska det rivningen nog börja men som vanligt så får inte kommunen tummarna ur röven. Speciellt nu med alla spritskandaler och idioter som Mikael Sandin. Stackaren jojobantar och nu har han tydligen "alkoholproblem" för att få lite sympatier nu när han avgår.

http://staffanstorp.se/boende/detaljplaner/pagaende-planer/sockerstan/

Ingen jävel vill ha denna sockerstan.
Citera
2013-11-29, 21:06
Medlem
Running_mans avatar
Tack tack Gertie!

Ifall någon är sugen på att utforska/kolla upp f.d. "knarkhus" i nordöstra Skåne så har jag lite info. Skicka ett PM. Tänker på husen där ligan odlade cannabis i, dom åkte fast och fick fängelsedomar på flera år. Vissa utav husen har stått tomma sedan razzian...
Citera
2013-12-01, 03:49
Medlem
Karlsborg4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Man har placerat dyr apparatur utom räckhåll för vandaler i rummen som mäter luften OVAN jord ditt kioskmongo.
Men luften som är OVAN jord är inte samma luft som ligger i lokaler UNDER jord. Eller är malmöbor så puckade att man mäter luftföroreningarna i ett underjordiskt rum och tror det är samma som bilavgaserna och annat? Bajsröv! Har själv en kompis som är med i Civilförsvaret som hade nycklar in dit och där var mycket riktigt en övergiven ledningscentral och inga luftmaskiner som vissa bitchiga kuksugare i tråden påstår.
Senast redigerad av Karlsborg4 2013-12-01 kl. 03:54.
Citera
2013-12-01, 14:36
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsborg4
Men luften som är OVAN jord är inte samma luft som ligger i lokaler UNDER jord. Eller är malmöbor så puckade att man mäter luftföroreningarna i ett underjordiskt rum och tror det är samma som bilavgaserna och annat? Bajsröv! Har själv en kompis som är med i Civilförsvaret som hade nycklar in dit och där var mycket riktigt en övergiven ledningscentral och inga luftmaskiner som vissa bitchiga kuksugare i tråden påstår.
Jaha?? Och vart vill du komma?

Självklart placerar man mätinstrument öppet och väl synligt i gatunivå så vandalerna får en ärlig chans att sparka sönder det.

Nä ta du din cyanidkapsel istället.

Puss.
Citera
2014-02-12, 15:37
Medlem
Jag var nu i veckan och besökte Upplagsplatsen i Hässleholm.
En häftig upplevelse, här är lite bilder som jag tog:
http://www.flickr.com/photos/svartavitsippan/sets/72157640765325844/
Citera
2014-02-24, 23:21
Medlem
Kanske redan skrivits, men det gamla Mejeriet i Helsingborg är sjukt lätt att komma in i och bjuder på lite spännande överraskningar. Typ 3 våningar + källare, man kan ta sig in via lastbilskajen. Skriv i PM om ni vill veta mer
Citera
2014-02-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBorgkvist
Kanske redan skrivits, men det gamla Mejeriet i Helsingborg är sjukt lätt att komma in i och bjuder på lite spännande överraskningar. Typ 3 våningar + källare, man kan ta sig in via lastbilskajen. Skriv i PM om ni vill veta mer

Låter riktigt intressant, har du några bilder att bjuda på ?
Citera
2014-02-26, 17:19
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jaha?? Och vart vill du komma?

Självklart placerar man mätinstrument öppet och väl synligt i gatunivå så vandalerna får en ärlig chans att sparka sönder det.

Nä ta du din cyanidkapsel istället.

Puss.
Ja de står helt öppet och synligt i gatunivå. Finns fasta installationer här och där i varje stad, men finns även portabla, som ser ut som en container, eller likande modell mindre, med massor av instrument på taket, och även ibland en speciell kamera som mäter partiklar i luften.

Såhär ser bla en mätstation i malmö ut:
http://www.lansstyrelsen.se/skane/SiteCollectionImages/Sv/miljo-och-klimat/tillstandet-i-miljon/luft/Luftmiljoovervakning_malmo_200px.JPG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in