2007-05-29, 09:34
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Körde förbi ikväll. Ett märkligt bygge som har påbörjats men inte avslutats. Står byggnadsmaterial utanför, så det kanske blir en fortsättning...

möjligt de ja...får hålla mig uppdaterad då jag inte kommer va hemma så mycket nu framöver..
Citera
2007-05-30, 10:06
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
möjligt de ja...får hålla mig uppdaterad då jag inte kommer va hemma så mycket nu framöver..
Du ska på din omatalade up-country-tour va? Några särskilda objekt du ska spana in?
Citera
2007-05-30, 10:16
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av access-ue-areas
Du ska på din omatalade up-country-tour va? Några särskilda objekt du ska spana in?

Nja blir nån kändare till o börja med, Bengt nygrens villa vore kul o bara få se om där nu finns nått sånär kvar att se=/..sen blir de ju upp en sväng mot bostadsområdet i Söderfors, vidare mot älvkarleby. Ska framförallt in i gamla Ångkraftverket i Västerås..de ska bli skoj...sen får man ju se va som dyker upp på vägen, finns de nån intressanta objekt kring Sundsvall så e de bara till o hojta
Citera
2007-05-30, 12:54
Medlem
access-ue-areass avatar
När du ändå ska så långt upp, ska du inte passa på att ta en sväng förbi ödestaden Laver?
Citera
2007-05-30, 14:00
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av access-ue-areas
När du ändå ska så långt upp, ska du inte passa på att ta en sväng förbi ödestaden Laver?

Ska som längst upp till Härnösand och så vitt jag förstår så ligger Laver en bit längre norrut?
Har för övrigt ingen info om stället, varit en gammal bruksort som så många andra eller?
Citera
2007-05-30, 14:29
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Ska som längst upp till Härnösand och så vitt jag förstår så ligger Laver en bit längre norrut?
Har för övrigt ingen info om stället, varit en gammal bruksort som så många andra eller?
Har själv inte mer info än det som står i en tråd med samma namn här på forumet.
Citera
2007-06-14, 19:08
Medlem
Pradas avatar
Någon som har kollat bensinmacken som ligger vid friabad i HBG ?
Citera
2007-06-16, 13:07
Bannlyst
Rivningskåk på Lönngatan 18 i Malmö

Någon som har varit i rivningskåken vid Sofielund i Malmö? Ligger på Lönngatan 18 (se nedan) och enligt vad jag har hört skall den rivas inom kort. Någon som vet mer?

Karta och bild
Citera
2007-06-17, 14:34
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Någon som har varit i rivningskåken vid Sofielund i Malmö? Ligger på Lönngatan 18 (se nedan) och enligt vad jag har hört skall den rivas inom kort. Någon som vet mer?

Karta och bild

Brann inte huset upp för inte så länge sedan?
Citera
2007-06-17, 16:26
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Katla
På dina inlägg låter det lite som att du åkt till huvudingången, konstaterat att grinden är stängd och gett upp. Hade du gått ett halvt varv runt anläggningen hade du insett att staketet är fullt av hål, och hade du gått in där hade du märkt att i stort sett hela komplexet står vidöppet.

Jag trodde att vi kommit till en punkt ändå där vi kommit fram till att vi inte snackar om ingångar?

FreeWilhelmFree: Förbannat onödigt det där.

Komma in till byggnade var inga problem. Men ta sig in i byggnaden var lite kneppigare. Där satt stora plåttar över alla fönster och hänglås på dörrarna.
Citera
2007-06-17, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Brann inte huset upp för inte så länge sedan?
Vi var där idag och det stämmer att det har brunnit i en del av huset nyligen (där är tre husdelar kan man säga). Huset består av två bostadsdelar och en verkstadslokal. Några hemlösa hade ockuperat den ena bostadsdelen och de var inte förtjusta över vår närvaro i början, men vi förklarade att vi bara ville ta några foto för privat bruk och då var det OK. Både i husen och i verkstadsdelen ligger det en hel del intressanta föremål kvar - helt klart värt ett besök! Jag kan lägga upp några bilder imorgon om någon är intresserad.
Citera
2007-06-17, 23:25
Medlem
access-ue-areass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Vi var där idag och det stämmer att det har brunnit i en del av huset nyligen (där är tre husdelar kan man säga). Huset består av två bostadsdelar och en verkstadslokal. Några hemlösa hade ockuperat den ena bostadsdelen och de var inte förtjusta över vår närvaro i början, men vi förklarade att vi bara ville ta några foto för privat bruk och då var det OK. Både i husen och i verkstadsdelen ligger det en hel del intressanta föremål kvar - helt klart värt ett besök! Jag kan lägga upp några bilder imorgon om någon är intresserad.
Jag var också förbi där idag...

Vill bara tipsa om att bara en tvärgata därifrån ungefär vid Lantmannagatan 30 sådär, så finns ytterligare en övergiven och igenspikad byggnad. Den verkar dock inte direkt vara sådan att man bara kan promenera in i den, men sannolikt är den snart riven. Så där hade varit intressant att hinna kika innan det är försent.

Det vore intressant att kika på dina bilder Eugen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in