2008-07-08, 22:56
Medlem
LadySilvervargs avatar
Var i södra Sverige och hälsade på goda vänner och passade då samtidigt på att göra ett besök på Broby sanatorium.
Här är bilderna från det besöket!
Håll till godo, och hojta till ifall bilderna inte syns!
http://www.pixbox.se/alb851777
Citera
2008-07-08, 23:03
Medlem
CheapSheeps avatar
Skulle tagit bilder på gamla grejer om det fanns något kvar. Bor i krokarn runt Broby, så jag läste i Torra Skåne att bandet "artmade" skulle spela in videon till låten Ghost där.

OffTopic: Gjorde layouten till en T-Shirt till dem för ett par tre år sen.
Citera
2008-07-08, 23:12
Medlem
sniffdogs avatar
Intressanta bilder!Well done!Du skriver sanatorium?Det där stället verkar inte så gammalt av bilderna att döma.Om det har varit sanatorium en gång i tiden så har det säkerligen haft en annan funktion senare.Kommentera gärna mitt inlägg.MVH-sniffdog
Citera
2008-07-08, 23:36
Medlem
sniffdogs avatar
Det var ung.som jag trodde.På 60-talet bytte det namn till Brobysjukhuset o blev "långvårdssjukhus". Men stället har en intressant historia som man kan läsa om på nätet om man vill.
Senast redigerad av sniffdog 2008-07-08 kl. 23:39.
Citera
2008-07-09, 09:46
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Intressanta bilder!Well done!Du skriver sanatorium?Det där stället verkar inte så gammalt av bilderna att döma.Om det har varit sanatorium en gång i tiden så har det säkerligen haft en annan funktion senare.Kommentera gärna mitt inlägg.MVH-sniffdog

Som föregående inlägg förklarar. Det har varit långvård sen dess. Jan Jörnmark har lite info om det på sin sida.
Citera
2008-07-09, 17:31
Medlem
Amanites avatar
Stället fungerade även som Kulturcafé ett tag och "Tjernobyl lägret" ligger även där. Kanske lite onödigt att starta upp en ny tråd över ett så redan omskrivet ställe!
Citera
2008-07-09, 18:16
Medlem
LadySilvervargs avatar
Amanite: Jag hittade ingen lämplig tråd att lägga upp bilderna i. Men om mod vill flytta på denna, så varsågod!
Sniffdog: Man tackar!Av saker vi hittade där så tyder det på att det även har varit ett sjukhus en gång.
Citera
2008-07-09, 23:00
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
Amanite: Jag hittade ingen lämplig tråd att lägga upp bilderna i. Men om mod vill flytta på denna, så varsågod!
Sniffdog: Man tackar!Av saker vi hittade där så tyder det på att det även har varit ett sjukhus en gång.
Googlade litet o fick infot.Dessutom Jönmarks bilder men det tycker inte jag gör ditt fotande "sämre"på något sätt!Keep up the good spirit!!!
Citera
2008-07-10, 00:12
Medlem
LadySilvervargs avatar
Bockar och tackar för berömmet!
Citera
2008-07-10, 00:33
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
Bockar och tackar för berömmet!
Finns det Inget annat i "ditt"område?Alla bilder intressanta då jag är 08 o har lång resväg?/S
Citera
2008-07-10, 01:31
Medlem
Verkar vara ett trevligt ställe, lite bilder bara;(
Citera
2008-07-10, 04:46
Medlem
Verkar vara ett trevligt ställe, lite bilder bara;(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto