Citat:
Ursprungligen postat av Jönkon
Någon som gjort lite UE i Skanör och Falsterbo? Några tips?
¨
Hej
För ett antal år sedan var jag och gjorde lite UE på falsterbo skjutfält som ligger vid campingen. Hittade inga skyltar om att det var SO men däremot var det skyltat att det var ett skjutfält. Jag gick rundor där inne och hittade lite små mobbföråd som var låsta samt ett stort som låg lite dolt nästan mittemot parkeringen utanför ingången till skjutbanan. Där var även en byggnad som nog fungerade som övernattning eller matsal och i den olåsta kontainern där utanför fanns en massa militär mat som inte var för gammal samt ett antal grön färgade lådor där man förvarade handgranater i. Dom var givetvis tomma. Men på detta område var där ett stort grönt förvarings tält med staket runt om,och det var öppet så jag traskade in där och där var en massa försvars material så som en himla massa papp skivor med målade soldater på som man använder i skjutövningar och en massa annat. På området hittade jag 1st pansarskotts projektil (alltså den här spetsiga saken som skjuts iväg) hittade några mindre vita askar med 7.62mm och 5.56mm och hittade även blå vita röda 9mm spårljus ammunition. Samt säkringar som man skruvar ner i handgranater( där var handtaget och sprinten sitter). Och hittade en massa stickor som används för att mäta kemiska stridsmedel.( allt var oanvänt) Där var även ett uppställt sov tält i en skog mellan skjutbanan och dom små mobföråden.
Det konstigaste var nog att nästan nere på stranden var där konstiga fiskebodar med båtar utanför som jag fick uppfattningen att vara något helt annat. Men jag gick tyvärr inte in för det var låst.
Men det var en bra dag där nere på falsterbo. Det sjuka var att mitt i natten sköt någon inne på skjutfältet med en signal pistol som lös upp hela stället. Jag ångrar än idag att jag inte utforskade det här stora gröna materiel tältet något mer. Var tvungen att åka tidigt nästa morgon.
Hoppas jag postat rätt, mitt första inlägg på fb