2012-01-06, 01:50
Medlem
Ingensoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipback
Det finns ett övergivet sockerbruk i klagshamn,om det nu är ett sockerbruk vet jag inte men jag skulle gissa på det.

Har du varit där? Har kört förbi ett par gånger men jag tycker det inte ser så spännande ut? Går historier om att en hel del självmord har begåtts från tornet. Kan försöka ta någon bild om någon är sugen!
Citera
2012-01-06, 16:53
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensoldat
Har du varit där? Har kört förbi ett par gånger men jag tycker det inte ser så spännande ut? Går historier om att en hel del självmord har begåtts från tornet. Kan försöka ta någon bild om någon är sugen!
Det är inget sockerbruk som han skriver utan en cementfabrik. Det står lite om dessa historia i wikipedia-artikeln om orten Klagshamn: [ LÄNK ] Jag var där för några veckor sedan och vandrade runt, alla dörrar till silobyggnaden var då låsta eller igenspikade. Det finns staket, sly och skrot lite här och var så det är inte kul att vandra runt där. Dessutom så pågår verksamhet på området i en del byggnader som t.ex. ridstall. Dock är silotornet en snygg byggnad i mina ögon och den var trevlig att fota på avstånd. Ingen brydde sig om oss så vi fick promenera runt ostört på området, dock tror jag att bevakningen har skärpts till lite efter att snorungarna lekte med elden... när var detta, 2010 eller 2011?
Citera
2012-01-12, 13:00
Medlem
Culvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jönkon
Någon som gjort lite UE i Skanör och Falsterbo? Några tips?
¨
Hej
För ett antal år sedan var jag och gjorde lite UE på falsterbo skjutfält som ligger vid campingen. Hittade inga skyltar om att det var SO men däremot var det skyltat att det var ett skjutfält. Jag gick rundor där inne och hittade lite små mobbföråd som var låsta samt ett stort som låg lite dolt nästan mittemot parkeringen utanför ingången till skjutbanan. Där var även en byggnad som nog fungerade som övernattning eller matsal och i den olåsta kontainern där utanför fanns en massa militär mat som inte var för gammal samt ett antal grön färgade lådor där man förvarade handgranater i. Dom var givetvis tomma. Men på detta område var där ett stort grönt förvarings tält med staket runt om,och det var öppet så jag traskade in där och där var en massa försvars material så som en himla massa papp skivor med målade soldater på som man använder i skjutövningar och en massa annat. På området hittade jag 1st pansarskotts projektil (alltså den här spetsiga saken som skjuts iväg) hittade några mindre vita askar med 7.62mm och 5.56mm och hittade även blå vita röda 9mm spårljus ammunition. Samt säkringar som man skruvar ner i handgranater( där var handtaget och sprinten sitter). Och hittade en massa stickor som används för att mäta kemiska stridsmedel.( allt var oanvänt) Där var även ett uppställt sov tält i en skog mellan skjutbanan och dom små mobföråden.

Det konstigaste var nog att nästan nere på stranden var där konstiga fiskebodar med båtar utanför som jag fick uppfattningen att vara något helt annat. Men jag gick tyvärr inte in för det var låst.

Men det var en bra dag där nere på falsterbo. Det sjuka var att mitt i natten sköt någon inne på skjutfältet med en signal pistol som lös upp hela stället. Jag ångrar än idag att jag inte utforskade det här stora gröna materiel tältet något mer. Var tvungen att åka tidigt nästa morgon.

Hoppas jag postat rätt, mitt första inlägg på fb
Senast redigerad av Culver 2012-01-12 kl. 13:06.
Citera
2012-01-18, 21:09
Medlem
Har inte läst hela tråden, men finns det några öde bostadsområden i Skåne, alltså tomma lägenhetskomplex?
Citera
2012-01-20, 21:22
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da-biatch
Har inte läst hela tråden, men finns det några öde bostadsområden i Skåne, alltså tomma lägenhetskomplex?
Det är en lång tråd, tar en hel helg att läsa igenom.

Det finns tomma bostadsområden och hyreshus i Skåne men jag känner inte till några som är öde och "UE-vänliga". Brukar skrivas en hel del om dessa i tidningarna så håll utkik/sök, de är ju inte direkt osynliga. Bostadsbolagen brukar hålla i dem så länge det bara går, sedan bommas de igen en tid innan de till slut rivs eller säljs till någon annan.
Citera
2012-01-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det är en lång tråd, tar en hel helg att läsa igenom.

Det finns tomma bostadsområden och hyreshus i Skåne men jag känner inte till några som är öde och "UE-vänliga". Brukar skrivas en hel del om dessa i tidningarna så håll utkik/sök, de är ju inte direkt osynliga. Bostadsbolagen brukar hålla i dem så länge det bara går, sedan bommas de igen en tid innan de till slut rivs eller säljs till någon annan.

Ok SÅg bilderna från bostadsområdet i Östergötland som fanns i en annan tråd här och blev riktigt sugen. Du råkar inte veta något som finns i närheten av Skåne, typ Halland eller Småland?
Citera
2012-01-23, 03:37
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ok SÅg bilderna från bostadsområdet i Östergötland som fanns i en annan tråd här och blev riktigt sugen. Du råkar inte veta något som finns i närheten av Skåne, typ Halland eller Småland?
I Blekinge fanns två tomma bostadsområden 2009, den ena är under renovering och ska bli seniorboende. Den andra revs så nu finns det inga kvar vad jag vet. Ett tomt hyreshus finns i Karlskrona, i Ronneby kommun ska det finnas många tomma lägenheter men inga övergivna eller helt tömda hyreshus. Dock snackas det om att tömma och kanske riva i alla fall ett utav dem, stod någonting om det hela i tidningen nyligen. I Småland finns det övergivna hyreshus, dock har jag inte lyckats hitta dem än. Bilder på dessa finns i alla fall...
Citera
2012-01-24, 17:01
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culver
text

Intressant Fler tips på UE nere på Näset?
Citera
2012-01-28, 10:53
Medlem
Citat:
I Blekinge fanns två tomma bostadsområden 2009, den ena är under renovering och ska bli seniorboende. Den andra revs så nu finns det inga kvar vad jag vet. Ett tomt hyreshus finns i Karlskrona, i Ronneby kommun ska det finnas många tomma lägenheter men inga övergivna eller helt tömda hyreshus. Dock snackas det om att tömma och kanske riva i alla fall ett utav dem, stod någonting om det hela i tidningen nyligen. I Småland finns det övergivna hyreshus, dock har jag inte lyckats hitta dem än. Bilder på dessa finns i alla fall...

Är det Borgen du tänker på? Hade siktat in mig på den ordentligt då jag befinner mig mycket i trakterna där, sen såg jag att den revs. Skapligt besviken
Citera
2012-01-28, 19:58
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Är det Borgen du tänker på? Hade siktat in mig på den ordentligt då jag befinner mig mycket i trakterna där, sen såg jag att den revs. Skapligt besviken
Ja, Borgen var ett utav dem. Idag återstår bara en byggnad utav totalt fyra, numera studentlägenheter. Den andra var Tullbacken, renovering pågår i skrivande stund. Men nu ska vi inte byte ämne, tråden handlar ju om Skåne!

Tänk på alla dessa mindre industriorter runt om i Skåne där arbetslösheten stigit och som folk flyttat ut från. Det borde finnas en och annan tom lägenhet, kanske hela hyreshus...
Citera
2012-01-30, 00:05
Medlem
Henkan89s avatar
Någon som vet var upplagsplatsen i Hässleholm ligger?
Citera
2012-02-05, 15:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja, Borgen var ett utav dem. Idag återstår bara en byggnad utav totalt fyra, numera studentlägenheter. Den andra var Tullbacken, renovering pågår i skrivande stund. Men nu ska vi inte byte ämne, tråden handlar ju om Skåne!

Tänk på alla dessa mindre industriorter runt om i Skåne där arbetslösheten stigit och som folk flyttat ut från. Det borde finnas en och annan tom lägenhet, kanske hela hyreshus...
I rövhålet Sibbhult så hittade jag en länga med flera tomma lägenheter. Enligt en granne hade dom varit tomma i drygt 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in